Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, May 2, 2008

Wedding Road Tour.... (DAY 2)

Second Day.... awal pagi kita dah bersiap nak ke Sungai Udang, Paya Rumput dan Tangga Batu, Melaka... the second day best gila sbb tak habis2 makan...makan...makan.... bagaikan pucuk di cipta ulam mendatang daaaa.....

Oh this is my friend's daughter... Nur Aliya Najwa... aku gi umah dia dulu... sian dia demam ari tu... so nak kat mak dia je... ok sambung citer balik....

Umah pak cik aku... bapak aku punya adik yang nombor tiga... kami tuju umah dia dulu... ini pun sama. Ayah bagi KUASA menjemput di majlis perkahwinan adik aku....

My dad and his brother....

Hidangan petang tuh.... erm yam...yam.... seronok tul....

Anak-anak buah aku...pat makan mmg tak tolak.... diorg sebat je....

TERMASUKLAH.......mak sedara dia ni ha.... wakahakaha

So lepas makan kami ke.....

Di rumah ini kami di hidang teh dan biskut.... heheheh gamba biskut tak ada lak.... tapi yang pasti, biskut-biskut pun habis jugak tuh!

Tengok je macam mana kucing ni bersantai.... heheh cute yeh...

So the third house....

Umah nek long piah... arggg inilah tempat aku bermain kecik-kecik dulu... best betul... tak ubah macam dulu jugak....

Pose istimewa ari tu... akakaka.... so umah ini kami di jamu dengan air teh serta Jemput-jemput pisang.... Di sebabkan ada insiden berlaku buat aku tak ambik la gambar makanan tuh... eh perut ni boleh isi lagi.... tu yang tak tahan tuh

Apa dah jadi dengan anak dara aku ni? Hahahah terkencing dlm seluar... tahan kencing... tak sempat nak gi toilet... dia kata mak aku buat lawak sampai di tak tahan nak kencing... ambik ko... pakaila kain batik nenek ni sbb dia tinggal sorang... baju cucu dia pun tak ada.... sbb insiden ni la aku tak leh nak ambik detik2 yang patut aku ambik... pecah perut je...

Kad jemputan turut di serakan pada nek piah tuk bagi sedara mara yang lain...

Uh... besarnya badan akuh ni... anak buah aku la ni... diorg ni pantang tengok camera... kalau boleh gambar semut pun dia nak ambik... heheheh tapi bagus jugak diorg ambik! Wakahakah....

Wah naik syok pulak... bukan syok basuh pinggan tapi syok ambik gambo!

Sopan anak dara aku ni... lepas tu kami terus menuju ke rumah seterusnya... umah kakak ayah... aku panggil dia Mak unggal Sebah... satu bapa dengan ayah... berlainan ibu....

Mak Unggal... aku serius tak tahu ayah ada kakak... aku hanya tahu 3 tahun lepas kot... selalu jumpa dia tapi aku tak pernah tanya dia siapa.... and best gi umah dia ni, dia rajin sangat masak... dan hari tu kami di sajikan...

Laksa... yum... yum...

So bila dah kenyang kami pun balik la ke Kampung Tun Razak... waktu tuh pun dah nak senja... so see the tired face of us...

Ayah tetap semangat tulis kad jemputan di saat akhir nak balik....

Inilah nenek aku... mak ayah aku... well she bit frust la sbb niat hati nak ikut sama menjemput tapi di halang oleh dua ekor anak buah aku yang jugak sibuk nak ikut... mana nak muat kereta... so biasalah dia la yang mengalah... sian nenek... pujuk ayah beli kereta besar...MPV ke, Van ke apa ke... so jalan memana pun selesa... akakakak.

Sekian laporan ari ni.... mengenai cerita minggu lepas.... :D

No comments: