Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, August 25, 2008

My bestfriend wedding

Lawakan? She my best friend... the only friend yang tinggal tak kawin lagi...TAPi dia akan nikah pada hari sabtu ni... rasa happy tuk dia tapi sad sbb kehilangan seorg kawan yang baik :)

Prelude sikit citer kawan aku ni....

Aku kenal dia tahun 1998 waktu kat KYM. Dia jadi room mate aku... aku segan dengan dia ni sbb terlalu peramah, cantik pluss kaya lak tu... hey dia student pertama kat kolej pakai hanfon tau dr semua...hahah hanfon yang zaman batu tuh... heheh ingat tak? aku ingat lagi semua pakai fon dia. Maklumlah time tu fon mahal nak mampus.... semua tak mampu lagi. Lepas tu dia ni terlalu baik hati... suka tolong kawan... aku ingat lagi waktu aku di pulaukan dlm umah aku sewa dulu, semua org tak nak kawan dengan aku, dia jer yang banyak bantu, banyak berkongsi dengan aku. Dia tak berkira, tak pernah tikam kawan dari belakang.

Kalau dia tak puas hati dia cakap depan, you will never dengar org kata "eh si Herma kata ko... bla..bla..bla" sbb dia bukan jenis macam tu... dan dia jugakk bukan seorg yang pendendam. Marah kat situ habis kat situ jugak.

Aku ingat lagi waktu Arwah pak cik aku nazak, sorg pun tak dpt bantu tuk hantar aku ke KL, but dia sanggup pandu kereta aku all the way to HKL... dia tak pernah kecilkan aku, walaupun cara dia mmg kasar gila... dia banyak tolong aku... dan aku rasa selamat je dengan dia. Aku tak pernah rasa di tindas, atau di tikam.

I really miss her... miss her sewaktu kitaorg sama2 belajar dulu. Family dia, mak ayah dia, kakak abang dia dah jadi seperti keluarga aku sendiri... bulan puasa dia tak lupa ajak aku sama berbuka kat umah dia bersama keluarganya...

Arggg rindunya kau maaa.... heheh ni buat nekad nak ambik cuti tuk attend majlis nikah dia... i want to be there to see her beautiful smile... aku tak pedulik la kawan2 aku yang lain tu... uhuhuhu... yah... should take leave this Saturday! Just to attent my best friend wedding.... kan you all???? ada setuju?kasi angkat kaki!

3 comments:

Hasra_Razali said...

Dia sgt cantik!

p/s: nnti g kawin dia, bawak lappy tak? jgn nnti org duk sibuk, cida wat live blog..mmg kelas gitu...on web cam, bagi hasra tgk..:-))

Unknown said...

cantik...

cida..KYM mana ek?

Suki Cida said...

hasra - wajib lappy bawak. tapi kot yer pun takkan nak ambik secara live... hahaha ada jugak aku kena hempuk...wakakak

ellyn - KYM stand for Kolej Yayasan Melaka ellyn, mesti ingat Kolej Yayasan Mara... hehehe