Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, September 3, 2008

Bazar

Hari ni berbuke dengan Pak Arab... tetiba jer dia call ajak berbuke sama... perancangan amat hebat! Nak makan kat situ sini... tapi di sebabkan jam teruk di Klang, aku sampai sana pukul 6.45 petang... memekak je mulut dia... relex ar org lain pun puasa jugak... aku lagi la hangin terperangkap dlm jam...

Sampai je, muka dia dah muncung sampai hujung jalan... hahaha... maka batal la niat kami nak makan kat kedai makan... confirm penuhkan... so kitaorg gi Bazar Ramadhan kat Kelana Jaya.... mulut aku memekak sepanjang jalan... tapi biasalah pak arab maleh nak layan aku... dia kata makin dia layan aku, makin kurang pahala puasa dia... hampeh!!! tah apa-apa je kan?







Keadaan bazar ramadhan... banyak makanan yang dah habis sebenarnya... tapi org tak pulak susut... bertambah tention la org tua tu... uhuhu... tadi beriyo nak makan ayam percik la, nasik ayam la, nasi unta la (ni aku tamba).... semua dah habis... aku nak buat macammana? tutup mulut.... tak pasal2 meroyan pulak dia ni....








Perut aku ni teringin macam2... nampak mutabak, nak mutabak, nampak kuih nak kuih.. tapi aku terus di seret... ooo dah nak buke ooooo.... tempat nak makan pun kita tak pikir lagi ok... aku pun terpikir jugak kat mana nak makan, tapi pak arab cakap makan kat opis dia... corok mana la pulak nak duduk makan?

Aku dok sibuk ambik gambo... sesekali dia gelakkan aku sbb jadi sakai... di sebabkan aku pendek, susah nak nampak keadaan bazar, penuh badan org jer... so aku paksa dia ambik gambar, sbb dia tinggi... hahaha.... suke!!!!



Kueh teow goreng... uh buat dosa je :( seyes tak sedap... tapi apa nak buat yang sedap semuanya dah habis.... yang ni pun last kopek... kueh teow dia sangat kering... tapi nak buat macam mana... makin lama memilih makin tak ada pilihan....


Lepas beli kueh teow, aku tercari jugak ikan pari bakar... fav org tua ni la..kalah adik aku yang mengandung ok! nasib baik jumpa...oklah tu... kurang sikit bebel,kan?!







Dia sibuk membeli... aku sibuk bergambar.... ada akak tu dok geleng kepala... org nak cepat aku lagi terhegeh2 yek.... pedulik!!!!

Aku bagi tahu Pak Arab... dia jawab "Buat tak tahu je la... ambik je gamba" Wah tetiba backing aku.... suke nampak... nak tumpang glamor yek kat blog i?! wakakak...




So kita org beli kueh teow, ikan pari bakar, air mata kucing dan air asam boi tuk buke puasa ari ini.... lepas tu balik opis dia... aku pun sampai je, cepat2la bukak air dulu... tahu sangat dia buke je cari air... kang meroyan lak... al maklumlah dia je puasa sorg-sorg,kan? org lain tak puasa.... opsss terlebih suda.... tu la kedai mamak kat bawah je... dia kata kedai mamak tak syokkkk.... rasakan... dengan aku sekali lapo....



Tengok betapa rakusnya...sian dia... maklumlah hari ni dia kerja luar dr pagi... mau tak lembik.... tabik spring la....













Suke buat macam ni... i told you, the purpose aku ambik gamba hanya tatapan tuk blog... so U ASK FOR IT DOLLLL!!! ambik ko.... aku tempek kat sini...


Dia kenyang sampai gitu rupanya... uhuhuh....








Ikan pari yang tinggal tulang... dan juga daun pisang. tapi seyes mmg sedap ikan pari dia... menyesal aku ambik yang kecik... aku bukan suka makan ikan pari, so ingat tuk perut org tua ni oklah kot... sekali rasa, sedap gila sehingga menjilat jari kaki.... yum...yum









Hampir habis... tapi tak habis....kihkihkih.... tu la...aku suruh baca doa buke puasa.... apa dia baca, aku dengar belakang "aminnnnn" jer....








Mana adil... blog aku tapi tak ada muke aku... so lepas org tua tu habis makan, aku posing ler.... sementara tunggu dia solat.


Aduhhhh gemukz gedebuksssss....ta sokeeeeeee

Post- Mortem,kasi lapor

4 comments:

Deqna said...

hahaha pak arab makan kenyang sampai juling... woh dah kembali bersama yer? :)

Suki Cida said...

deqna- tak ada pilihan lain la... ini je yang ada... kuikuikui... tengoklah kalau jodo tu panjang... nak kata kembali bersama tu takut sikit... doa je ok :)

Anonymous said...

salam..
dh lm xsggh cni,.
slmt bpuasa jgk:)

Suki Cida said...

hanim- tak pa, janji menyingah... senyum je akak dpt coment dr Hanim :)