Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, September 15, 2008

Lauk ku....

Exclusive ok! Ha.... ni nak habaq mai yang aku ni tak le reti masak... last aku masak waktu kat Kolej... heheh aku ingat2 lupa la semua jenis lauk... takat goreng teloq pun hancus...

Kuikuikui.... tapi macam aku cakap mud mak aku tak baik... tah kenapa tah.Dia mogok tak nak masak...jadi apa nak buat? Dia suruh aku masak... tetiba jer...aku tanya masak apa... dia diam je... perhhhh...

Kat ais box ada ikan bawal... ikan bawal ke ni? yer la kot... uhuhu... aku tengok ikan ni, ikan ni tengok aku....last2 aku cadang masak kari je la... hentam je la... malas aku nak pikir masak apa... mak aku suruh aku bersihkan ikan ni dulu... lagi satu masalah... mau hancus ikan ni aku buat :( Aku tak suke masakkkkk! Seyes tak suka ar.

Mak aku suruh aku potong bawang... Potong bawang sangat azab... pedih mata teman...


Jenis malas... aku tak ada kerja nak masuk satu2... semua bahan2 aku campur sekali... lantak la... kalau harapkan rasa kari ni macam kari mamak, minta maapla... silap2 tak ada rasa... hahah padan muke ibu... suruh aku masak lagi... mak aku kira berani mati la suruh aku masak... tak pikir ke aku ni boleh ke tak masak... tak pikir ke org2 yang bakal masuk sepital dek gara2 masakan aku?

Tengok ler dengan kari2 aku masuk blander... hahaha... gasak la... nak aku masak, so follow my style yek...


Semua aku blande..ikutkan hati ikan pun aku nak blande... hahahaha.... tak kisah ler korang nak kata aku ni BODO ke hapa ke... janji aku masak... kalau chef wan tengok, mau di bukak sekolah pendidikan khas tuk org macam aku... kihkihkih

Tumis bawang sikit... kasik bau....chewah...bila dah bau mak aku kurang la memekak! kuikuikui

Ikan ku bernafas dlm lumpur... kuikuikui...

Ok aku berjaya masak ari ni...

Mak aku komen ok, ayah pun kata ok... yang puji lebih2 si Didi... nak barang la tu minta aku beli... hipokrit punya budak...

Itu je la yer... adios semua...
NOTA KEPALA :- Ini tunjuk ajar mak aku jugak la ni... tapi dia main sebut je bahan... aku pandai2 sendiri... mau menjerit kalau dia tengok aku satukan semua bahan... hahaha... ko tak yah la cube cara aku ni... aku cara segera pluss malas ok! jadi perempuan kena tertib, aku tak kisah janji boleh makan... betul tak?

Post- Mortem,kasi lapor

11 comments:

Hasra_Razali said...

Uikkk....masak kari tuuu...kena belajo ni..

p/s: cm ada tak lengkap aje cerita tu..tak pe..tak pe...hasra cover line k...ok la, patutnya gmbr final, bila ikan masuk dlm pinggan ngn muka 'tukang masak' baru ada kelass..:-))

Suki Cida said...

hasra- tak lengkap? ooo azab ooo nak masak... lepas letak air dengan ikan, cida terus gedebum tido...mak yang tutup api... hahaha... seyes tak kuasa muka macam bibik indon... anyway satu umah kena marah dengan mak so tak ada yang berani nak ambik gamba... kuikuikui

Deqna said...

hahahaha... oklah tu cida, sekali sekala harus turun ke dapur kan... cam saya lah kalau weekend jer memang tak de can lah nak lpskan diri, mesti kena masak tau...

Suki Cida said...

deqna - hahah tu la pasal... pat kan jer mak mud tak baik... kalau tak mmg selalu lepas jugak... tak pa bagi mak rasa, kot2 dia serik... kihkihkih

Ayen Giggs said...

kah..kah..kah..kah..jd ke tu?..mesti jd kan coz tgk pd gayenye mcm sedap je,hahaha....

Suki Cida said...

ayen- perli yeh... sedap bebenor tu idok ler... lantak le... janji toman masak... kalau tak sedap mak tak suruh masak lagi... wakakaka

tiffany said...

tgk rupe menggiurkan... mesti sedap tu... ikan tu cekci la cida... hikhik...


kalau pasni mak soh masak lagi maknanye ujian arini lepas la tu... saje je tu mak cida nak test anak dara die sowang ni...

Anonymous said...

adus..
masak memask..
anim pon xpndai!
pndai mkn je..

Suki Cida said...

tifanny - hahaha... tu pasal... nak potong pun seram sbb dia seksi sangat. anyway oklah bila dah masak... sedap sampai jilat kaki tu idok ler... lagi pun shieda nikan puasa... tak sedap pun diorg bedal... kwang...kwang...kwang

Hanim - tak pa tak lama lagi mak hanim jadi macam mak akak... tetiba jer suruh masak... kuikuikui

mai said...

cida xnmpak pon daun karinyer..hang blender skali erk..hehehe

Suki Cida said...

mai- tak nampak? tu yang terapung itam tu... tu ler daun kari... ooo daun kari tak leh blande... mampuis mak tanya... hahaha...