Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, October 24, 2008

Hospital Pantai, Bangsar

Ok sambung....buat suspen je cerita,kan? Bila semua barang dah siap, maka kitaorg tunggu Shaiful sampai umah... masing2 tak senang duduk... mak aku paling nampak la risau... kejap2 mengeluh... pastu nak sedap ati dia tunjukkan aku satu plastik besar... tahu apa dlmnya? Baju baby...baju tuk future Rayyan dengan future Petom(bukan nama sebenar bakal anak Zy). Ermmm rupanya kaki dia sakit sbb beli baju baby ni jalan kaki ok 2 KM dr umah...
AKu :- Bila beli ni?

Mak aku tersenyum2... kantoi la tu dengan aku,kan....

Ibu :- Petang tadi....
Aku :- Sebab tu kaki ibu sakitkan? Gi jalan sampai ke sana buat apa?
Ibu :- Habis tunggu ko lambat sangat...nanti tak nak pergi
Aku :- Ibu sejak bila along tak nak hanto ibu gi mana2 ni?

Aku tak marah lebih2... akukan anak... apa pun dia dah excited nak dpt cucukan? Ni Rayyan kalau tak kenang jasa nenek dia ni, mak long back hand je... bukan dia je.... dengan mak bapak dia sekali! ~ hahah aku ganaz ok!~

So kul 11.15 malam baru Shaiful sampai umah... dia kelam kabut naik atas packing barang DIA... bukan barang adik aku sbb barang pidah aku dah packingkan... so dlm setengah jam dia turun and kita ke Bangsar...

Dalam kereta aku tanya la Shaiful, keadaan pidah...

"Rayyan ok...doktor check denyutan jantung dia ada... but punca bleeding tu tak tahu, kena tunggu doktor yang selalu check up Pidah... alah...darah pun tak banyak... saya ingatkan Bleeding yang banyak tu... cuma spot je... tapi still risau jugaklah kan...."

Cit!!! bleeding dengan spot pun tak tahu ke Pidah?!!! Lu bikin gempak la sister!

Terus Sms Zy... confirm ok bulan ni bill aku melambung... Sms to singapore RM 0.50 berapa banyak SMS aku hanto... heheh berkira! Dengar macam tu rasa tenang ar... apa lagi terus teringat camera aku... blogging time!

....Shaiful dengan wajah dia yang purak2 tenang....

.... Didi yang sangat keletihan....

Sian Didi... mmg jadi tempat lepas geram aku! Kena marah je... sori yek, along risau pasal angah dengan Rayyan... sori kalau terlepas kat Didi...

Aku ingat jauh sangat la Bangsar tu... giler murtad aku ni... eh apa lak aku org Selangor... so jangan salahkan aku kalau tak tahu jalan KL... hahah... bila cakap Hospital Bangsar, aku rasa jauh sangat2... erm sebelum simpang ke Mid valley tu masuk kiri... dokat jo... bapak gila si Shaiful ni bawak kereta... 140km/j! Mak aku dah kecut dah kat belakang... heheh...

Ok sampai Pantai dlm pukul 11.30 pm... cepat gilakan? kalau aku bawak adalah 45 minit... kot2 sejam... esok nak kerja ni... aku harus tido sekurang2nya 8 jam... kalau kurang akak mmg jadi kelawar ler gamatnya...

... Sian ibu, sakit dia sampai terpaksa paut pada kereta, itu pun dia sibuk nak angkat brg tau....

...we are at Hospital Pantai Bangsar...

.... kita masuk lift ke tingkat 2 jo...

.... Directory...

... Sunyi je kan kawasan ward, tetiba gue teringat cerita antu 'Sister Ngensot'....

... Bukan kat Wad bersalin ok, yang sebelah tu je...

Yah duduknya sehari, tapi awak beg macam nak duduk sebulan...kuikuikui... tak pa waktu ni tak buget berapa hari nak staykan...

...Nombor katil pidah...

Sampai je tengok Pidah berselimut... sian tido dengan baju yang basah... mana taknya hujan, so sbb kitaorg lambat dia tido dengan baju yang basah...

Sampai je aku suruh dia salin baju... mak aku mmg tak tahan... jalan berpapah... nasib ada kerusi so aku suruh dia rehat, biar aku yang uruskan dia.

...My beloved mom...

... 3 of us...

...Sementara tunggu dia tukar baju, baring sat kat katil....

...uhhh chebok je budak belakang ni arrr...




...with my mum...

... Me and Didi...

... aku sangat penat ok...terlalu penat...

Ok... happy bila dpt tahu Pidah ok... cuma harap2 baby pun ok jugaklah...Pidah mengadu pinggang dia sakit... macam nak kena period pain tu... tu yang dia risau... dia kata kalau dia buang air, darah dia kuar macam period... ohhh kalau tu patut paniclakan?

Rayyan... 4 bulan je lagi... jangan la noty sangat! Semua risau ok!Jadi anak soleh ok! duduk diam2...mama awak tu dah kecik... bukan kuat mana pun. chewahhh macam dia dengar punkan?!


So kuar Pantai dlm pukul 12.30 AM macam tu. Akak mengantuk ok! Sangat mengantuk... mak aku tak habis sakit kaki dia... ajak aku cari Panadol... so berhenti la kejap kat 7-11... Didi beli satu papan ubat than beli aku Milo and roti sbb aku tak makan lagi...

...Uh sedapnya, boleh la pulak terbalik kotak milo aku ni, macammana nak jadi duta Milo ni?...

Alhamdulilla semua selamat... harap tak ada apa yang serius... still menunggu keputusan kenapa blood spot tu ada....

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-








10 comments:

iKHMAR said...

nk gelak bole x utk situasi ni??
Wakahkahkah~ mcm2 ragam family Kak Suki Cida nih...sgt happening!

Suki Cida said...

ikhmar
Gelak la...happening ke? layannnn

Anonymous said...

ni yg buat aku tambah terharu kak tipah dok belikan budak baju sampai sakit kaki gitu sekali...
suruh lah dia diam2 dok rumah.. ujung minggu, gi ler pusing sakan 1shopping ctr bila ngko drive nanti. kesian btl...
-ZY

Suki Cida said...

Zy
Kalau bukan kerana Petom pun... dia tetap beli tuk Rayyan... so dont worry... akak macam tak kenal mak kita... hahahah... i will tell her... mmg kena gigit kak tipah ni kalau berani gi sendiri.

Anonymous said...

from what i've read, org rasa kak cida skrg kena concern lagi masalah kaki mak long tu...for instance check the following:

1)kaki sakit kat mana? betis?, lutut?, tapak kaki?

2)2 kaki or satu kaki jer?

3) ada bengkak ke kaki tu?, warna kulit kaki?

4) sakit tu biler berjalan je ker? atau sentiasa sakit?

5)bape lama dh sakit

Masalah fidah tu i think it's normal, but bahaya kalo biarkan...but since dia dh pegi hospital, i think serahkan pada doc to look after her...

--sekian--

Suki Cida said...

anonymous
Jay is that you? Ko la ni... gatai yek tetiba jadi org asing... well menjawab soalan ko tu... may be u can help

1)Sakit paras peha and lutut...

2)dua2 kaki

3)bengakak bahagian lutut, bengkak dia dah sama saiz peha (macam tu la)

4) dah sebulan.

Gi doktor, doktor kata mak long gemuk... so itu je la bagi ubat tahan sakit

Suri said...

pidah kat spital lagi ke tu? semoga rayyan and mummy dia takde apa2..

p/s: sempoat lagi ko mengingat sister ngesot tu eh? choyyyy

Suki Cida said...

Suri
Pantai bangsar... tu la risaukan... dia kuat jalan ler... aku mmg seram tengok citer tu... sori nak ambik kerja sebagai jururawat... akubenci citer tu...hahah

Deqna said...

sib baik tak apa2 yer.. tell ur sis to take care ya..

Suki Cida said...

Deqna
I will... thanks deqna