Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, November 13, 2008

Secret of Chamber

20 haribulan ni LHDN nak dtg opis buat audit pasal PCB... tau PCB tu apa? Potongan Cukai Berbayar... tetiba jer diorg nak buat audit... list requirement mak aiiii tak leh nak bagi panjang lagi ke apa?

Aku dpt surat ni bulan awal bulan, TAPI akukan RAJIN tahap nak MATI...lengah2... sakit kepala ooooOooo tahu sbb apa? Report to LHDN lain2... gara2 semua tak mo declare kat LHDN... Oooo ada org LHDN ke baca blog aku ni? mampuih... tak la... bukan menyembunyikan maklumat ok. Biasalah aku tak berpengalaman dua tahun lepas, tahun lepas pun baru tahu OoooOo macam ni ruper nya kena buat this and thatkan?

So 7 hari lagi pegawai tu nak dtg... mengelupur jugak aku...panic... jangan memain dengan LHDN ni... Nama pun LEMBAGAkan? Korang kalau jumpa lembaga korg pun takut, yer tak? Ni lembaga dok ambik duit org je. Silap sikit kompaun, salah sikit kompaun....

Ok enuff pasal intro tukan...

Maklumat yang LEMBAGA ni nak dr 2005-2007... yahhh sesuatu yang sanggat malas aku nak buat! Infomation 2008 pun belum tentu aku nak buat ok!!!! Ni back 3 years... mmg masak ikan pedas la aku,kan?

Semua info yang lepas2 ni aku masuk kat meeting room... al-maklumlah bilik aku kecikkan... 2008 punya info pun bukan main tak muat, bergunung ganang... nikan pulak yang lepas2kan?

Meeting room... nampak kerusi biru kat belakang tu? HAhah mak mertua aku beli tu tuk tido petang kat opis, bole? Layannnn... opis ko,kan... buat la apa pun.

Ini adalah almari azimat ok! segala information dlm ni... hahaha... mmg bercinta la kalau aku bukak ni....sbbnya? pening!!! banyak sangat benda dlm ni... aku main campak je, tak kemas2... asal aku susun je ada je la yang diorg nak,last2 aku MALAS nak susun.

Macammana nak habis kerja kalau aku dok posing jekan? Pedulik, pose tuk korang, sila muntah kuning ok!

Cari...cari... pinau mata aku tengok dokumen2 ni.

Dada aku dag dig dug ok! Ayo... serius aku pening kepala sbb mmg banyak perbezaan dengan rekod aku, rekod audit, file pekerja... patut LEMBAGA berkeliaran...macammana ni? Siapa nak jawab? Panic dah ni....

Apa-apa kumpul maklumat dulu... sbb esok aku ada meeting dengan auditor. Need second opinion... silap jawab mmg kena.

OMG aku rasa aku dah lama line ni tapi still tak dpt nak buat alasan... tak pa, apa pun kita dengar alasan auditor aku...

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

4 comments:

Me, Mrs Taj said...

g buat kije dulu..jgn duk blogging2 lah...hauhauhauhau dh setel kije br blogging!!!

Hasra_Razali said...

Walaupun ambik gmbar sendirik, ttp nmpak cm real..hehe..SELAMAT BERJUANG utk berjmpa LEMBAGA yer, cik cida..:P

Suri said...

aku tgk almari penuh fail je aku rasa nak pengsan.. damn!

Suki Cida said...

mrs Taj
Yah trying... trying

Hasra
Real la tu bukan lakonan... muaahah
ok thanks

Suri
Ko tengok aku lagi nak muntah dengan bau paper lama2 ni... wekkkk