Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, January 2, 2009

Bermulanya di sini


Berbual dengan Suri tadi... apa yang jadi... and tetiba dia email me this... tersenyum aku sbb dia masih lagi simpan conversation aku dengan zamani...

Yang best ada date and time lagi tu...
Mcm Zamani cerita kat blog dia... dia bukan nak sangat kenal dengan aku sbb still in love and hope Ex dia tu...beside dia tak nak kecewakan aku la kan... bagus niat suci laki aku tukan... Tapi time tu aku hanya tahu dia ada prob dengan ex dia... aku pun setia dengan ex aku... nak bla tapi macam teragak2... me and Zamani berbual and join the conference just nak jaga hati Suri yang sungguh2 nak kita org kenal... kalau tengok conversation tu zamani just jawab apa yang aku tanya... tak tunjuk interestkan... aku pun tanya2 sbb nak jaga hati Suri... asallah minah ni nak sangat aku kenal mamat ni... baik la sangatkan.... ~ statement waktu tu la....~

So i know him 1 July 2008... kul 4:19 petang... tak tahu time tu bertapa serba salahnya aku kat Ex akukan... konon selingkuh la... bluekkk bodo...bodo saat tu...kalau tengok entry zamani time tu dia punya second big fight kot dengan ex dia... aku dengan ex aku time ni ok je... biasalah terasa2 hati je kan... tapi tetap nak bla time tu minta SuRi cari penganti...

Ok baca la kalau minat yek....

suki : salam
sue : zamani.. meet cida, cida, meet zamani
suki : helo, hai zamani slam,heheeh
Zam : salam :)
suki : Per kabar?
zam : hai cida..
Suki : kat mana ni kerja yek?
zam : alhamdulillah.. i'm gud u pekabar?
suki : alhamdulilla sihat jugak
zam : keje kat penang.. u?
suki : jauhnya... mmg asal sana ke?

Bila dengar Penang tu confirm la tak yahkan... aku tak suke long distance relationship ni. Tak minat.... tak minat... tak yah tunggu dia baik pun...aku tak mo... giler nak jauh dr mak aku? Hahah time tu dah terpikir dah... siot je....

zam: born here.. but raised in several states.. perlis, kedah, perak, kl and selangor..moved to KL with parents when i was 17.. dh hampir 15thn my parents dok KL/selangor
suki : ayah askar yek (sori kalau salah).So sekarang stay dengan family ke kat sana?
Suka hati aku je nak cakap ayah dia askar... hahah tekaan yang salah... time ni aku sangap Suri letak nama tapi tak bual... giler perempuan ni...


zam : nope..ayah in banking sector, so..kena transfer alot then
suki : ic
Zam : u? asal ne?
suki : klang, sama dengan sue,kawan sekolah
zam : Ooo.. kwn sekolah ren/men?
suki : rendah and menengah kan sue...kan kan kan, oh ok sue letak nama kat situ jer

Sori Sue, time ni mmg aku bengang dengan dia... aku yang nak sangat tak kisah nak kenal dengan kawan diakan... pastu sekarang macam rimas sikit.~ Dulu la ni.... dulu..... bukan skrg~

Zam : ic..parents i ada kat S.Alam, i keje sini since Jan 2006
sue : busy jap wait eh

Statement Suri yang buat aku bengang time tu... nampak sangat buat2 bz... uh! Chewah emo la pulak kali ni yer...

Zam : dulu satu ofis dgn sue kat KL b4 i moved here, u keje pe?
suki : i kerani je, kat port klang
Zam : port klang? dh lama keje situ?
suki : dekat 2 tahun jugak la, kerja peneng as apa? i pun tak tahu sue kerja apa
sue : ha sudah kembali
suki : bz memanjang je
sue : owh.. diriku sebagai org HR ni memang suka diganggu oleh staff-staff yg mereng
suki : oooo HR
sue : Btw cida, zamani ni besfren aku masa kat tmpt keje dulu...
suki : umur u berapa zamani?
sue : best buddy sampai mati la kiranya/... haha. zamani dah tua. 80 tahun
Zam : 32
suki : oh asal kerja peneng pulak?

Hahah bila baca nikan aku terpikir, asal aku sbuk nak tahu di kerja kerja kat Penang tu? Pasai apa hang dok sibuk je cida oiiii....

zam : 80? ko ni kan.. saje je kenakan aku
Suki : So i assume u ni dah retire la ni, bukan tukar kerja baru?, habis berpa lama kat peneng?

Betul tak? aku sibuk nak tahu...haiz...

sue : ala besfren relax lah..
suki : lama la ke atau dah tatap sampai bebila kat sana :-?
zam : saja pindah n keje kat penang.. tukar angin
Suki : sue ke dia putus cinta bawak diri n heheheh

Aku tahu dia putus cinta... sajer nak trykan... tengok dia ni buaya jenis apakan... baru putus nak cari penganti... jahat aku ni... biasa kalau pikir bukan2 bagi kat aku... superb... tak tercapai dek akal oooo aku leh pikir... tapi sekali lagi aku pelik... asal aku sibuk2 time ni... bikin malu je... hahah Zamani tentu gelakkan aku ni kalau baca entry ni...
zam : dok cari2 gak peluang nak balik sana.. tp x dpt2 lagi, dah lebih 2 thn kat sini..
sue : ha? putus cinta ke?
suki : sori zamani saya ni mulut jahat jugak, selalu lepas cakap
sue : tah.. tak de lah.. dia memang suka sgt kat penang tuh.. tah apa yg ada kat sana
suki : field yang sama ke?
zam : hahaha.. xpe. i'm ok with dat.. lgpun dh biasa dgn sue.. :P
sue : zamani... mulut aku memang la lepas sana sini serta lazer kan.. kureng asssaamm ko nih.. suki : kihkihkih, sue mmg gini, saya kecut dengn dia, garang, kan sue kan kan, walaupun badan saya agak besar dari dia dulu
zam : haha.. rileks la sue... dgn ko pun aku bleh tahan...nikan plak cida.... :P

Ayat laki ku suci ketika itu.... hahahah....

zam: tp ape2 pun sue.. ko tetap kwn no 1 aku
sue : ahaha cida... aku GARANG kerrr???
Suki: garang aku takut dengan ko dulu, mcam gajah takut semut macam tu la akukan besar tapi penakut =))
zam : tapi ko memang garang skit la sue
Same tot on Suri attitude? adakah ini di namakan jodo? hahaha tetiba... giler aku ni...

sue : hishh sungguh ke? oh ye la kot.. but u shud see me now, aku lebih baik berbanduing dolu2 sorry eh kalau aku on and off.. busy sikit
suki :-> jadi bukan perasaan aku je la, mmg dia garang yek zamani? dah kawin saYA RASA DIA OK sbb suami dia garang dari dia kan sue kan kan?


Sibuk pasal umahtangga org pulak....
sue : eerr sgt betul, suami ku bukan garang, PANAS BARAN takleh salah ckp sikit
zam : rasanya camtu la...
sue : zamani tau ler sbb aku kalau nangis tension2 selalu ngadu kat zamani
suki : pernah kena ke zam?
Zam: alhamdulillah.. dh kurang skit garang kwn aku ni...
suki : saya panggil awak zam yek, pendek sikit nak tulis, kalau ikut hati nak panngil Z, lagi sng zam : kena marah dgn sue? pernah... selalu dia ngadu kat i if dia ade problem/kena marah dgn hubby dia..dulu la.. skrg dh x ngadu kat i lagi dah..
sue : Herk, ye la kan, dulu aku garang dgn ko kan, now dah duduk jauh takkan aku nak garang2 skang aku ngadu kat blog je sbbb kawan2 aku semua dah jauh2
suki : hbis u marah husband dia kalau dia mengadu?heheheh
zam : eh.. xde lah nak marah hubby dia.. cuma pujuk2 si sue je suruh sabar
sue : ha yer buat pengetahuan ko cida... ZAMANI NI ADALAH ORANG YANG PALING PENYABAR DLM DUNIA, sekain terima kasih

Penyabar ke? Ermmmm biar dia jawab sendiri... hahaha... tak mo kutuk bakal suami sendiri... lu pikir sendiri tak sabar wa lama angkat kaki daaaa....
Suki : oh yer ke, alhamdulillah

Cewah... time tu dlm hati SO? Aku kisah ke? Hahaha lariksss.... kisah aku kisah sekarang....

zam : penyabar dalam dunia? huish! ngeri jugak aku dgr
suki : zam tak ada org sba dengan saya, saya lagi gila dr sue, tinggal nak masuk tanjung je
zam : gila2 xpe.. jgn betul2 gile.. ke tanjung rambutan jawabnye, cida.. awak ni sam dgn dgn sue la kan..28?
Suki : eh sue tua, saya 18 sbb saya bijak saya masuk kelas sama dengan dia, ha3 sori loyar buruk. sama umur .Knp id awak ada ana? namer penuh ker?
Zam : yup... name penuh
suki : Ana zamani?
zam : Ana Norzamani, sue panggil zamani, old classmates panggil "Ana"officemate panggil zamani/zamana
suki : awak balik kerja kul berapa?
zam : balik keja kol 6, u?err..ko dh blik ke sue?
suki : 5.30, habis u balik shah alam berapa bulan sekali?

Kan tanya lagi... jodo ni... hahahah

Zam : sebulan sekali, add u into my YM list..ok?
Suki : ok... oklah dah nak kuar , ada kerja sblm balik bye

Ini ceritanya... hahaha nasib dia add akukan... kalau dia poyo mmg nan ado jodo antara kami... hahaha....

Thanks Suri... kau mmg best... aku sayang ko! Zamani pun tambah2 sayang ko la ni... uhuhu...tetiba ada lak converstion nikan...

Make me think la... jodo kita sebenarnya dekat dengan kita... cume time dan masa tuk bertemu tu mengambil masa.... Alhamdulillah semua berjalan dengan baik setakat ini....



Dan aku sayang bangat dengan budak comot ni... hehehe... menyesal la jugakkan take 5 month to in touch balikkan...kalau aku tahu aku tekel habis2an punya... wakakak. cis! Kalau tak sekarang tunggu masa nak kawin je... hahah salahkan Zamani... dia yang mengambil masa tuk tidak jatuh cinta dengan aku... ahakakak....but now! No regret!uhuhu

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

4 comments:

Deqna said...

inilah yg dinamakan jodoh :)...

iKHMAR said...

hahahah..
Bagos kak SUri!!!
mcm ejen pncari jodoh..
hehhe.Semoga bahagia semua!!!!

Hasra_Razali said...

"So i know him 1 July 2008... kul 4:19 petang"

HARUS...HARUS la kan, hang kena ingat tarikh tu...pada tarikh itu, aku di mana?

Di Langkawi....celebrate besday aku..so, pas ni, hang nk wat celebrate anniversary "pertemuan" korang ke kan, HARUS la ingat besday aku pn 1 JULY.....hehehe..:-)

psttt...nnti on 26th Jan tu...DIA pakai baju colour apa? kena arrange ni, bagi same kaler, biar nmpak ada jodoh..kah kah kah..giler desperate wwoooo..:-))

Anonymous said...

It seems a little more than I need to check the information, because I was thinking: Why does not my GLOG these things!