Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, May 6, 2009

Segalanya Express


COUNTDOWN :- TINGGAL 4 HARI UOLZ!
Tak pernah terpikir nak kawin tahun ni ok! sangat tak terdetik pun...Semuanya Express bagi aku...


Kenal dengan Zamani 2 minggu dia dah berani nak jumpa mak ayah aku... pluss ambik keputusan tuk tunang... sangat berani bakal suami aku tu,kan???? Bos aku sampai sekarang tanya aku


"U sure nak kawin dengan this guy? " Soalan every week!!! sampai aku naik rimas menghadap soalan yang sama dr bos aku tu.


Than ambil masa sebulan dr perkenalan tuk bertunang... sekali lagi semua org, sedara mara aku terkejut aku nekad buat keputusan macam ni...anyway semua tak akan berjaya tanpa kesungguhan Zamani... sbb di awal perkenalan, dia suruh aku bagi dia less than one year tuk buktikan dia sungguh2 nak kawin dengan aku... macam biasa aku dah lali dah dengan janji lelaki ni... and aku bagi dia peluang tuk tunjukkan apa yang dia cakap tu...anyway tak rugi pun kalau aku bagi dia peluang...kalau berjaya Alhamdulilla... kalau dia poyo macam lelaki yang aku kenal tabur janji je, aku still tak rugi apa-apa cume rugi waktu je la...


Sepatutnya nikah on July di awalkan 3 bulan dr tarikh sebenar... ini pun aku sangat terkejut bila dia agree dengan cadangan ibu dengan ayah nak nikahkan kitaorg cepat sbb diorg nak pindah Putrajaya...Zamani terima tanpa sebarang rungutan ok! Dia minta aku waktu tuk bagi tahu family dia... and after that terserah pada family masing2. Walaupun time tu aku still berdegil nak stay kat umah sorg2 sbb tak nak susahkan dua2 pihak nak dtg 2-3 kali ke majlis kitaorg, Zamani dengan sucinya bagi statement ~ I lebih pentingkan keselamatan u, dr semuanya...~ awwww akak suke! Terharu sat ok!


So kalau korang tanya berapa lama ko kenal Zamani cida?


Jawapannya???? 5 Bulan... hahahah...


Cepatkan? Tapi... bercinta 5-6 tahun pun tak menjaminkan apa-apa sebenarnya...


Alhamdulillah masih belum ada masalah antara aku dengan Zamani...kitaorg gaduh pun boleh kira berapa kali, aku tak pernah rasa pening kepala dengan dia, kecuali bila dia jadi hyper active mengalahkan budak2... tu can not helplah, aku rasa time tu aku nak ikat je dia... heheheh...


Kemungkinan mengadapi masalah tak serasi bila kawin tu, mungkin ada, takleh nak cakapkan? Adik beradik satu umah pun boleh gaduh, tak puas ati. Cume cara nak handle tu kenalah sesuai... aku jenis yang kuat merajuk and keras kepala... zamani yang aku nampak dia sangat keras ati... kalau merajuk selagi aku tak cari, selagi tu jangan haraplah nak ok,kan???? dia tu nampak je cool, macho, tegas... tapi kalau u all nak tahu... dia sangat manja... cakap dengan dia kena penuh kesopanan dan kesusilaan, kalau tertengking sikit, confirm mud da hilang ke bintangggg... dan aku paling menyampah kalau itu terjadi, sbb aku tak suke pujuk org... tapi aku suke org pujuk aku.... lalalalalala


Uhuhuhu...



The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

14 comments:

Che Ta said...

jodoh maut its all written, its just a matter of time,
org ckp, kalau dah sampai masa, kalau nk jadi, insyaallah everything will be easy pizi. just keep praying the jodoh akan berkekalan till the afterlife.
no doubt there will be hard time, but as long as you love each other, nothing can come between you two.
but remember, the more we got to know man, the more we cudnt understand them! esp when they come with the name Ana, hahaha!

Unknown said...

Lma tk jengah rmh u tetiba dh nak kwin yea..Anyway i doakan Cida slmt mjadi Mrs Zamani..mdah2an semuanya bjalan ngn lancar yea..aminn

Hasra_Razali said...

Benar la kata itu..."Jodoh pertemuan adalah di tangan Tuhan..ini smua ada lah kerjaNYA"

Wahizah said...

I akan doa kan dari sini supaya semuanya berjalan dgn lancar on 10th may ni ok.

Jgn lupa update blog nnt tau..hehe..nak tgk pic nikah u nnt..mesti berseri2 kan.

May both of u be happy forever!!

Suki Cida said...

Che Ta
4 real kak ta? hahah alamak! what to do... yah dulu terpikir jugak asal jodo lambat sangat... tapi betul kalau jodo kita dengan org tu, Allah akan permudahkan semuanya... and keajaipan telah berlaku...di sini...hehehe

Qasehku
Hahah...semuanya expressla yang... so tak leh nak elak...

Hasrarazali
yup agree!so have more faith and less worry ok ;)

Wahizah
Of coz dear... will always update my entry;)

Sang Lelabah said...

Amboi Che Ta..
mendalam sungguh nasihat tu.. baguih2.
err.. "esp when they come with the name Ana" ..hmm..apa maksudnya tu???

Suki Cida said...

sang lelabah
agree with che Ta actually... hehehe.... ok che ta, we can be peren ok! uhuu... so en zamani jangan buli2 saya sesuka hati....

NeenaAnuar said...

takper cida.. bercinta lar lepas kawin.... mesti lagi syok giler... hehehe...

like me berkawan jer 6 tahun tau... after 6 years baru kawin... we known each other very well lar along the 6 years & we did show our true colours.. and alhamdullilah kawin jugak lar kan.. kalau tak kawin.... meroyan jugak lar aku dah buang masa 6 tahun.. kannn... and syukur sgt kami masih lagi pasangan yg bahagia gituh! tapi ade gak kess yg bercintan cintun nyer lar lama.. then kawin.. then tak bahagian pun ade gak.. so bende nie like very the subjective... ade yg tak kenal langsung pun leh kekal bahagia sampai akhir hayat kann... sooo.. pokok pangkalnyer kat sini, camner kite nak understand each other till end of our life.. (hehee.. sorry yek.. panjang lak comment aku kat sini!!)

Deqna said...

cinta lama2 pun tak tentu kawennya cida.. so takpelah even 5 bulan kenal pun..sbb lepas kawen leh sambung balik bercinta tu kan...hiks...

4 hari lagi...dug dag dug dag...hehe sajer jer kasi cuak.. tapi takde apalah.. tapi percayalah lepas jer akad nikah nanti rasa cam ada sesuatu jer kat bahu... tetiba rasa cam berat.. mungkin tanggungjawab yg nak digalas tu kot...

Suki Cida said...

neenanuar
Diff ppl diff xperience la yang... me myself first ex 6 years and second last knowing each other 3 year... the more i get to know them, the more i put boder in between ok... tapi tu la kalau tak ada jodo, still tetap tak akan ada... last2 bertemu jodo dengan org yang kita kenal less than year ;) hye... coment je sepanjang mana u suke, no problem

Deqna
Yer ke? alah... tu yang takutkan... tapi takpa... semangat tu mesti ada... heheheh

Mr. Ana said...

hmm.....cam ade konspirasi jer yg akan berlaku...hehehe....

Suki Cida said...

Mr ana
Tunggu dan lihat.. bukan anda saja yang boleh adakan konspirasi... kami jugak... wakaka

NeenaAnuar said...

agreed... tuh lar jodoh namanyer kan... hehhee.. but I can see both of u are really the matching couple.. insyallah moga kekal selamanyer yeah... amin... :))

dah jgn kire hari lagi cida.. start to coundown with hours lak!! hahahaha...

Suki Cida said...

Neenaanuar
hahah aku berserah dan redha je sekarang...wakakaka