Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, March 26, 2010

Us...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Thanks to Neena sbb upload me gambar ni... besonya akukan????????? Malas aku nak kurus... hahah bule? mcm dah frust je! Tapi tak pa... ku ada 28 hari puasa ganti! Semangat semangat!!!! Niat je nak pose tapi tak jalan2 pun... bila la gamaknya yer??

Aku dengan abang Jamanikan dah lama tak berbual... maklumlah masing2 sibuk... so bila ada masa terluang tu kami dok cerita tak sudah sudah... hahaha... happy ko! mengumpat sana sini... idok la mengumpat... well kira report duty la... seronok bila dengar dia cerita pasal kawan2 opis dia kat sana...and for me aku tak kisah nak dengar apa-apa... as song abang jamani akak jujur tak sorok apa-apa suda...

Tetiba dia cerita pasal jodo... dia jadi penasihat kawan dia plak...

Bila tiba masa tu... kita akan jumpa seseorg yang tak pernah kita kenal dalam hidup kita...Tuhan ni maha adil dan menciptakan semua org berpasangan...

Tetiba nak feelingkan?? sampai sekarang kami tak percaya macammana kami berjumpa... and yet aku teringat kisah di majlis persandingan Fidah dulu... time tu mmg tension sbb semua dok tanya kenapa la aku tak kawin lagi... my ex pun ada... konon kehadiran dia nak menyelamatkan keadaan... org tanya aku, aku suruh dia jawab... sekali tu ada sorg pak cik tetiba cakap

"Jangan risau la... dia akan bertemu jodo dia hujung tahun ni... tahun depan insya Allah dia akan kawin..."

Aku hanya tersenyum... apa mamat ni bukan jodoh aku meh? memang pun... perancangan nak hantar rombongan tu berkali2 aku dengar, jalannya ido... malam kejadian ibu dan ayah berbual dengan pak cik tu lagi...aku tak tahu kenapa pak cik tu macam berminat je pasal aku... walaupun ayah dengan ibu berkali2 ubah topic... sbb tahu aku agak sensitip sikit pasal kawin-kawin ni...

"Kamu jangan risau along... jodo kamu akan muncul hujung tahun ni, insya Allah. yakin pada jodo dan kamu jangan lupa solat istikarah selalu... solat hajat pun jangan lupa... 'org tu' ada di sekelilng kamu juga cume kamu belum berkesempatan nak bertembung berlanggar bahu... dan lelaki itu bukan jodo kamu... (refer to my ex)"

Time tu aku mmg geram pun ada... pak cik ni poyo tau! macam dia pulak tentukan jodo org (*&*(O*((*&&^%%

Fidah kawin may 2008... tapikan walaupun kita tak nak percaya, benda tu dok teringat dlm otak aku ni... sampailah abang jamani muncul dalam YM aku... hahaha...Nov 2008 kami menjalinkan hubungan yang serious... akak lak mcm dah kena pukau... dalam hati dah nekad tuk letak tembok tak mo dah bercinta... buang masa aku je... maka ku mencabar dia, "u want me, suruh parents you masuk meminang ai... i dah malas nak bercinta, nak start over, kenal org tu, faham org tu...bla bla bla..." akak bersyarah...

Jawapan abang Jamani hang???

"Ok... bagi ai masa... end of this year, will be back for gud kat Shah Alam. I suruh my parents masuk meminang u ok..."

Eh! Ko tak takut ke??? kot2 aku bini org ke, aku ni kaki dera ke... akak ni sengau ke, juling ke... hahah aku yang jadi takut... tapi tu la... jangan lupa setiap kali solat, kita minta padanya... kalau niat seseorg tu tak baik atas diri kita, maka jauhkan... aku tak pernah mimpi apa-apa sebagai petanda, BUT! Ku serah semua kepada yang satu... Ku yakin dengan petunjuk Allah dalam mengiringi aku ke pintu mahligai perkahwinan... che che wah! i like that statment! heheh tetiba!

May be itu yang di maksudkan... every day jumpa... tapi tak bertegur... aku bebual dengan Zamani sekali je... tapi aku tak tahu kenapa aku simpan ID dia lagi dalam list aku begitu lama... dan yang best di akhir chat kami dulu, dia ada tanya, "u dont mind if i add u on my YM list?"

Ku accept dan ku biarkan dalm list... padahal YM Id aku time tu Ex aku selalu masuk sekodeng... nama lelaki yang dia curiga je, dia delete! Ha gitu... mungkin dia tak tanya sbb nama ANA,kan? aden pun tak tahu awat aden simpan dia dlm YM...

Haaaa indah sungguh saat tu... itulah jodokan?

Oh lupa nak mention, pak cik tu siap cakap kat aku... "Lelaki yang kamu nak kenal ni dari gaya mmg garang... tapi hati budi dia baik..."

Actually aku pegang kata-kata tu time kami bercinta dan bertunang dulu. ikutkan aku mmg tak tahan sbb Zamani mmg jenis kasar... as song dia tak kuar dengan perempuan lain, as long dia tak tipu aku, as long dia tak ambil kesempatan atas kelemahan aku, aku terima dia seadanya..

Esok... abang Jamani ada bowling dengan company dia... satu hari ok...lepas kerja sampai ke malam... and me?? Rasanya esok nak jumpa my sista! Cip Pidah...laki dia pun nan ado... yang ada Tayen muksssss... so after kerja esok lepak umah dia (since umah pidah dekat dengan opis Zamani). Sejak ku mimpi dia ada scandle kat opis tu, aku kurang berkeyakinan... hahah nak kena berhantar dan berjemput.... teeeeeeettttt! tak ada maknanya...


2 comments:

NeenaAnuar said...

sama2 kaseh!! :D

sesungguhnyer jodoh itu hadir tanpa diduga! wish both of you happy life for ever and ever!

hafeezkhairi said...

kak cida...rindu bangat sama kak cida..:) sonok bile bce citer cinta mcm nih..:(