Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, March 24, 2008

Qiara

Aku selalu risaukan ibu kat rumah bila aku pergi kerja. Well mak aku nampak sihat tapi apa pun bole terjadi kat rumah. Bila semua kerja dan adik bongsu aku ke sekolah, dia keseorangan kat rumah. Buat kerja rumah, dan dia selalu mengadu kaki dia tak kuat kalau nak naik tangga mengemas.That why im worried. Mendengar beberapa kisah dr kenalan, mak diorg meninggal jatuh kat rumah, nausubilla minta di jauhkan pada mak aku dan semoga Allah sentiasa lindungi dia kat rumah.

Aku selalu call dia kat rumah at least 2 kali sehari. Sajer tanya itu ini tapi nak make sure she ok. Aku hanya mengharapkan adik bongsu aku dapat balik cepat dan tak melencong balik dari sekolah sbb sekurang2nya dia ada kat rumah menemani mak aku kat rumah. Tapi adik aku ni banyak sangat alasan. Dia balik sama seperti aku balik dr kerja. Itu yang buat aku selalu memekak kat rumah.

Anyway when ever i call my mom. Dia lebih banyak citer pasal kucing kami, Qiara. Qiara ni kucing biasa je. Tapi aku tak tahu dia mmg tak nak kuar dari rumah. Kalau kitaorg kuarkan dia, dia mesti main kat kawasan rumah dan dia tak merayap pun. Dan Qiara yang selalu menemani mak aku kat rumah. Kalau call mak aku mesti mak aku mara2 jerit2 macam jaga budak padahal kucing. Kalau mak aku masak dia lepak kat dapur. Kalau mak ku mengemas dia sibuk duduk perhatikan mak aku kerja. Kalau mak aku tido, dia pun tido sama.

Tapi satu je masalah si Qiara ni. Berak merata. Puas ajar dari kecik. Kalau dia rasa nak berak kat pasir, dia berak la, kalau dia malas dia akan berak merata, alhamdulilla selalu dia akan berak kat depan bilik air, dah tu pandai lak dah berak panggil mak aku dan tunjuk kat mak aku yang dia dah melepas kat depan bilik air. Mak aku apa lagi kalau dah nampak, dia jerit la macam gaduh dengan manusia.

Aku mmg tak boleh, kalau mak aku tak ada, gi mana2 untuk jangka masa yang lama, than aku akan hantar dia ke Pet's care. Tak kuasa nak kaup najis dia... Mak aku ni 10 kali kata nak buang si Qiara, tapi dia sayang. Qiara ni kalau di buang aku sure dia tak boleh nak hidup kat luar sendiri. Dia tak berani nak keluar rumah macam SIMBA (my other cat). Simba lak lain pulak perangai. Sejak dah besar ni, dia buat umah hotel pulak. Balik makan pastu keluar. My dad selalu kata dia dah kawin... heheheh so nak kena jaga anak bini.

Kelakar tengok mak aku ni. Kalau la si Qiara tu manusia, mau dia ajar kucing tu memasak.

No comments: