Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, May 26, 2008

Apa-apa je aku buat ari ni

Hye blogger! Korang tahu tak.. of coz la tak tahu yek... belum cerita... bukan cerita sedih atau kelakar... tapikan aku pelik apa yang aku buat sepanjang ari ni... tup..tup pukul 4.50 petang... kerja aku tak berganjak, payment voucher makin banyak, bank in slip pun makin menimpun, petty cash voucher still in may hand from morning tadi dol! Tak gerak satu pun...

Apa aku buat yek? Termenung? Hahahah rugi kalau termenung kat opis ni... recall back...

8.30 masuk in opis aku blog... hahaha maklumlah jiwa macam nak meletup weekend to...so pagi ni konon meluahkan la.

Aku call candidate for interview on position Marketing Exec / Manager... tak la berapa lama pun. Semua org dok kata nak reply call aku... zaman sekarang, kerja yang cari diorg. Siap cakap akan call tentukan masa BILA DIORG FREE.... boleh la pulak. Aku malas nak layan. Ia kan sahaja la.

Than aku duduk tengok petty cash expenses bulan April... tak la banyak sangat, few invoice je pun...

Than call this bull shit comunication company! Fax tak leh nak gune... semua kat opis aku memekak... yang aku geram, aku yang kena call check what goin on... call Telecom, depa kata line ok, tak ada black list apa pun, call this telecomunication company pun depa kata ok... aku confuse... sampai sekarang aku malas nak layan... yang comp telecomunication ni aku dah bagi tahu 10 kali nak terminate service, dok anta aku sana sini... bual dengan setiap org yang berbeza... itu kot yang makan masa...

Since my last blog... wahhh banyak rupanya bagi advice... tima kasih, yang tak kenal, yang kenal... kan bagus kalau dpt support dr family macam tu... anyway due to someone advice to burukkan dia, i guess tak perlu kot... dia tak buat apa pun salah...it just me yang masalah tak boleh nak bagi commitment and tak saba, tak boleh mengalah and all that...

Uh tak nak cakap pasal ni tapi cakap jugak... aku masih pelik ni... apa yang aku buat sepanjang ari ni? uh?! Ha... bz kepochi jengah blog2 org... heheheh sepanjang hari tau tak... bahaya betul la... aku kena padamkan connection kat computer aku ni... azam punya setinggi gunung... tapi bila boring je aku cari blog2 tuk di baca.... sampai kiamat pun kerja aku tak habis...

Setengah jam lagi nak balik... tertunda la krja aku lagi... pikiran aku tergangu tetiba bila tengok listing auditor aku... and few question from the... Accrual expenses... aku dah start confuse... leceh tul la... diff between Accrual expenses and payble expense... im not asking the meaning... but the journal entry for the expenses... dah confuse dah ni... this is term yang aku selalu tak ambik pusing... sbb payment selalu on time...bila libatkan tarikh/date je... mula la pening... korang faham? hahahah yah, for those yang ambik accounting, u know what i mean... yang rasa2 ambik doctor, cikgu sains (wahhhh ) , admin exc, pegawai perpustakawan, lecture (heheheheh) korang buat tak tahu je... sbb aku yang dekat 5 tahun mengadap benda2 ni benganp tak sudah2... macammana aku nak maju? Hahahah

Oklah sebelum aku giler deng serius... aku undur diri... kang 5.30 tepat waktu Malaysia, aku nak balik... solat, nak tido... aku malas nak ambik port pasal hal kat umah... hari ni aku nak rehat...rehat...rehat!

1 comment:

Suri said...

ya aku setuju, baik kau rehat banyak2.. kalau kerja2 kat rumah tu melambak, ko buat alasan migraine. pastu kau kunci pintu, tido. hehe

p/s:aku selalu buat mcm tu kalau nak elak buat keje. gile evil!