Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, May 26, 2008

My feeling....

4 Hari lagi menjelang hari bahagia adik aku... semua org kat rumah makin tention... cakap pun semua nak meninggikan suara... and yang paling sedih bila aku terasa sangat sunyi...umah aku terlalu sibuk sbb sedara mara dah mula datang membantu... aku pun tak terkecuali sibuk tukar langsir, betulkan bilik (bilik aku bilik pengantin oooo) pastu buat check list. Ayah ibu bz buat persediaan pasal katering dan geng majlis kawin diorg tu...

Dan paling....paling aku tak suka bila semu org tanya pasal aku dan si dia... Give me space people... dan sekarang ni aku rasa nak nangis da... IM STRONG.... aku cuba kuatkan semangat diri... tapi aku tak faham kenapa org sekeliling aku tak faham apa yang aku lalui...Soalan demi soalan, tu tak kisah lagi... menunding jari seolah2 aku yang salah... dah tak percaya pada jodoh ke?

Bagi diorg semua tu gurauan... tapi mmg semalam aku mmg tak boleh nak tanggung semua tu... i cried... for the first time i really cried! Semua bz kat bawah aku kat bilik pasang langsir and cried.... tak sesuai betul... really sad with all question... Tuhan, aku minta kekuatan, fizikal and mental... tak mudah nak laluinya... aku rasa berat tapi aku cuba melindungi segala kesedihan.

"Aku dah lama tak dengar citer pak arab tu... macam mana dia? Kang majlis nanti pakat pakai baju sama la tu" Ayt pertama aku dengar... ok lagi... i guess better bagi tahu sbb tak nak panjangkan isu pasal ni... makin banyak nama Pak arab kuar dari mulut diorg, makin ati aku jadi sakit...

"Orang dah tak ada apa-apa dengan pak Arab da... " Semua macam terdiam... of coz la soalan pertama kenapa?

I told them yang kami tak ada jodo all that... BOOOOMMMM tahu tak apa yang kuar dari mulut diorg

"Ni ko la ni! Mesti ko ada Jantan lain... " Hina tul ayat tu... Kalau ada aku dah bahagia la sekarang

"He nice guy, lelaki yang baik... bla...bla...bla... sampai bila nak macam ni? Ko kata nak tunang tahun ni? Apa la... bla...bla..bla"

Mak aku pun sama juga "Baran tak tentu pasal... tak penah nak saba"

Walaupun diorg cakap dlm gelak... but it hurt me... seriously...sampai aku tak boleh nak tahan. Bila aku nak pasang langsir kat ruang tamu, aku bagi tahu mak aku penyangkut batang langsir tak kuat... so mak aku bebel and cakap

"Tu la, kalau Pak Arab ada,kan senang... dia je tahu buat benda-benda ni... ni kalau Si XXX tu ada ni, semua dia buat teliti... dia betulkan sampai benda tu ok... ni tak, suruh org lain buat tu yang jadi macam tu... org tu main pasang je pastu charge RM 10... buat kerja macam apa..."

Perh... fed up betul!!!!! Hati aku panas... aku dah tak kisah siapa lagi ada kat situ... cukup-cukup la nak salahkan aku...

"Stop mention pasal Pak Arab ok... asal pulak nak sebut pasal dia? Semua kerja jadi elok kalau di buat je ke? Orang lain buat tak boleh?"

"Eh nak marah pulak... betullah aku cakap"

"Nak sangat dia buat...just call him! Tengok dia nak datang tak. Tengok sama ada dia buat ni semua sbb dia mmg nak buat or just because org ni dulu girlfriend dia..." Semua senyap...

Bila petang my grandmother pulak bersuara,

"Tak baik buat si XXX macam tu dah. Lelaki ni tak boleh kasar dengan dia, macam mana dia nak kawin dengan ko macam tu..."

Eh dah tak ada topic lain ke?

"Ambik la ati dia, baik budak tu... bla...bla...bla..." Pastu di sambung pulak oleh anak buah aku.

"Mak long dah tak sama dengan Pak Cik XXXX yek mak long... sian mak long... habis mak long dengan siapa sekarang ni?"

Adoiiii kalau aku boleh ilang... tolong hilangkan aku sekarang... tanggapan org pada aku saat ini adalah :-

  • Im the bad person
  • Aku yang tak jujur dlm relation ni
  • Aku penyebab dia angkat kaki meninggalkan aku
  • Play girl

Sehingga mak aku tanya, "Dengan siapa pulak kali ni?"

Aku sedih sangat dengan apa yang berlaku... pls understand i need all my family support. I love him and bukan mudah aku nak buat keputusan macam ni. Tapi selama ni semua percaya pada ketentuan Tuhan, kenapa kali ni semua menolak ketentuan tu? I know him... he's doing so well and aku ni diorg tuduh yang bukan-bukan...

Aku malas nak duduk rumah... minggu ni kalau bole aku nak kerja...kerja...kerja.... but anyway thanks for my sister Zy79... i know u will be there for me... and thank to Yana :) thanks for the pray... and thank also to few friend yang betul faham situasi aku...

5 comments:

Hasra_Razali said...

"My feeling..."
Blog yang ditulis ngn hasil luahan yang cukup2 pedih...when im read ur "my feeling" 's blog, i feel it, i feel it too hard for u to face all that things within this 2weeks..

Tapi kalau difikirkan secara rational, tak boleh juga mnyalah kan pihak2 mereka itu, krn mereka berkata ngn apa yang mereka fikir, cuma mgkin salah nya, krn mereka tidak mndgar cerita dipihak kita.

Nasihat dr sahabatmu ini, mgkin buat masa ini, mendiam kan diri adalah yang terbaik, krn bilamana mereka bertnya, dan kita mmberitahu, lagi bnyk persoalan2 yang melukai hati kita..Knp perlu kita melukai hati kita kan? oleh itu, mgkin itulah yang terbaik..

Krn walau cmner kita nak mgelak pn, smua tu pasti mustahil..sbb nya dugaan dan persoalan itu, pasti dtg..

Suri said...

cida.., i understand how u feel. thats exactly what im facing masa break up dgn sorang cina nih, sbb dia sanggup masuk islam konon for me. piraah!! bila break, up, people think aku lah yg jahat. kau akan sedih kejap but trust me, Allah maha mengetahui.. few months after that, aku jumpa dgn jodoh aku. 3 bukan kenal terus kawin. alhamdullilah, bahagia. syukur pada Allah. im sure u will find your happiness too.. just be patient and dont stop berdoa utk yg terbaik. aku pun doakan kau ok? jgn sedih2 lagi..

Suki Cida said...

hasra and suri - thanks... yah it hurt but i know semua yang berlaku ada khimah...

hasra - Cida tak suka org bercakap pakai hati, they should respect keputusan kita,kan. But i know they can understand... cuma makan masa. I dont k about ppl tot coz im the one will get married to him :)That y i make that move...

Suri - ko doa2 la dpt hubby macam ko... hahah tak hansem pun tak pa, sekarang nak cari stok yang hansem and baik macam hubby ko mmg pupus da... ur luck gurl... aku kalau dpt hubby yang baik macam laki ko, aku comfirm jadi isteri soleha... hahah tak cari pasal punya. Wakakak... i trust that Allah ada jawapan di setiap pekara yang berlaku :) thanks su

**hugz

Deqna said...

cida,i can feel ur feeling right now... saya pun pernah mengalami benda yg sama. Disalahkan oleh keluarga bila broke off ngan ex bf.. during that time memang rasa down sgt2... sedih sbb org lain family kita salah kan kita giler2..

konon2 ex bf kita tulah org paling baik sekali lah, itulah.. tapi derang tak tau yg sebenarnya.. kita jer yg tau.. tapi takkan kita nak citer pasal buruk org lak kan...

tapi takpe lama2 nanti derang akan accept jugak.. & bila kita dah dpt pengganti derang akan lupakan yg lama itu.. trust me..

nway just be patient...

Suki Cida said...

hopefully la... sakit hati jugak tetiba diorg mati2 salahkan cida... i know what im doing and i think it for my own gud... heheheh... hidup cida!!! wahhhh