Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, July 29, 2008

Blogging at home

Mmg membuak-buak perasaan nak blog kat opis tadi... uh! sekejap2 aku bukak blog... macam-macam citer aku nak kongsi... tak pa satu persatu yah...

Pukul 4.30 tetiba je si May masuk bilik aku... "Be prepare.." Uish bunyi macam nak buat apa je...terkujat jugak aku..."Itu system guy dah dtg..." Ha!!! tercengang la muka akak ni... kata esok nak dtg...

Company aku nak tukar system accounting. What we had now semua manual... so bos aku ni berhati-hati la sangat...kalau korg nak tahu aku dah buat kerja tapi bos aku tetap buat costing... maklumlah dia kata dia hanya percaya diri dia aje... what we do right now mmg risk...buat kalau ada silap, mmg problem besar. Mana taknya, setiap org buat kerja sendiri dan no double checking ok! Biasa la bos aku... so the best way to install system whereby risk to make mistake tu berkurang ar...

Aku tercengang sbb aku ada hal penting nak buat lepas balik kerja... the last time this guy dtg, sampai pukul 7 lebih baru habis. Kali ni aku dah semangat nak dptkan broadband celcom tu ok! No way aku nak tunggu lagi!

So the discussion bermula... aku dok tanya pasal account. May dengan June (heheheh) May dengan bos aku terangkan pasal operation side, what are their requirement... citer punya citer dah pukul 5.30...aduh nak gi celcome ambik masa setengah jam dan pukul 6.30 pulak dah tutup. Aku malas nak menunggu sbb maxis hanya bagi masa 7 hari percubaan... and yet aku mmg tak puas ati... mmg lambat!

Kul 5.45, sesi soal jawab tak habis lagi... kaki aku dah dok goyang2... apa bos aku tanya, cerita aku angguk je. Sedapkan hati, esok je la pergi! Tapi Cida is still Cida, if i want one thing i can not sabar one! Kalau aku tak dpt apa yang aku nak, mmg mengalir air mata duyung ar! heheh, salahkan Cik Tipah sbb manjakan sangat anak sulung dia ni ha!

Tepat pukul 6.00... aku habis je aku terus lari masuk bilik, save kerja2 aku tadi and guess what? I can wait any longer...so i just switch off main power...opss did my boss or any of his crony reading my blog?

Sepantas Mikka hekinen aku bawak kereta... mmg rasa tak sempat,paling tak ambik masa setengah jam tuk sampai, tapi dengan izin Allah, sepanjang perjalanan aku, lampu trafic hijau je panjang... doa jugak kalau lampu kuning harap sangat kereta depan terus jalan, kalau tak masak jugak aku.

Akhirnya aku selamat sampai... 10 minit je korang... Celcom broadband punya pasal, sanggup terkejar2... Alhamdulilla tak ada apa...

Inilah yang aku dok kejarkan... kalau tak elok jugak, tak tahu la nak kata apa... duit dah habis RM 567 tau tak... benci! Tapi diorg cakapkan, bila ada benda ni, semua line boleh masuk... hahah banyak la duit aku nak bayo line2 tuh... yang satu pun sangap...

Rasa-rasa korang la Maxis saman aku tak? heheheh biar la diorg tahu, Org bayar memahal nak coverage yang elok. Aku nak upload gamba ni, sempat baca blog org satu cerita... tention tak? Lagu auto play kat blog org pun tersenguk-senguk, tention aku! Heheh sekali Celcom 2 kali 5 je yerk? Ker lappy aku ni yang slow? Tak mungkin! (chewahhh)

Oklah korg... aku nak makan... harus di ingat aku di rumah... akakak tolong jeles secepat mungkin... mak aku masak nasi lomak! Apa mimpi dia masak nasik lemak memalam macam ni... tak tahu ke anak dio diet?! Hahaha alasannnnn... oklah... jap lagi satu lagi cerita ok... tunguuuuuu

NOTA KEPALA :- Seronok tengok yek blog2 yang ada tulis nota kaki la, nota kuku kaki ku la... ni nota kepala aku... baca nota ni ingat dlm kepala ok.... AKU ADA BROADBAND... SO AKU BOLE JALAN SANA SINI... HAHAH... tu je nak cakap... riak aku yek... pencuri pun senang nak bawak laptop aku ke1 sana ke sini... uhuhh dalam gembira harus ingat benda yang mungkin akan terjadi...adios

5 comments:

Hasra_Razali said...

wahh..org tu dh pakai celcom broadband sehh...mmg confirm hang ni cida..cakap semlm, hari ni dh dapat ekk...bertuahh badan...nmpak nya lepas ni blog cik suki kita ni satu mlm ada 2-3 entry la ni...lepas ni...ahaks...

zbelleza said...

harga maxis ngan celcom broadband sama ke?

Suki Cida said...

hasra - :)

Bella - lain... celcome line mura tapi kena beli device RM 499 contract setahun... device yang mahal tu yang warna putih saya upload tu... org kata coverage meluas. Evey moth bayar 68. Memula je la mahal.

Maxis tengok coverage... kalau lembah klang rasa tak ada masalah kot... price dia deposit 100 and monthly RM 138...kalau u pelangan postpaid maxis, than charge RM 118 :)

Deqna said...

wah hebat.. pasni haruslah satu hari ada 3 4 entry yea...syok2..

Suki Cida said...

deqna - harus... wakakak