Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, July 30, 2008

Terlangar Baldi

Aku balik kerja kul 530 macam biasa la... bila aku kuar dr simpang jalan, aku tengok ramai org berkumpul... so buat tak tahu jelah,kan. Rupanya belakang opis aku ada tokong kecik, nampaknya diorg tengah nak sembahyang... aku buat tak tahu la... tetiba diorg jerit-jerit...yang tak sedap diorg pandang kereta aku.... apa kes? Datang sekumpulan org-org cine menghampiri kereta aku... ooo panic... apa jadi? Makin kuat diorg jerit...

Aku pandang cermin belakang... OMG... aku nampak baldi jatuh... air tumpah... oh oooooo.... semua pandang aku... ada yang tersengih-sengih, ada yang geleng kepala... apa aku dah buat... aduh rosak ke baldi org? Kaki tangan aku dah mengigil... tengok kereta kat belakang aku dah beratur...

Aku kuar kereta, seorg lelaki cine menghampiri aku... "Sori uncle... " sekali dia jawab

"Chin Cua pooo she... cing cong cheng" Aku terdiam... lelaki ni maki aku ke? Suruh bayar ke apa?

"Sori Uncle... saya tak faham..."

"Oh tak ada apa apa.... jalan...jalan... semua ok" Alhamdulilla... hye mata aku punya besar macam ni... cakap cine? betul ke tak? Arggg dah suruh cabut, cabut la... aku terus start kereta, terus je jalan.

Apa pun dr opis ke umah, aku mengeletar... kenapa la aku boleh tak nampak baldi kat tengah situ... uhs malu-malu.

Dek kerana kejadian tu, balik umah aku parking WKD aku kat depan umah sbb aku nak kuar ke KJ jumpa seseorg, bukak pintu tak tengok, nasib baik kereta tak rembat pintu kereta aku... what goin on with me today?! Hayaaaa...kalau aku bukak pintu tu luas, confirm kereta aku jadi kereta sport! Mengeletar lutut ku....:(

Apa pun Alhamdulilla... tak ada apa yang berlaku... Ya Allah, aku sentiasa memohon pelindungan dariMU

No comments: