Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, October 20, 2008

Kunjungan Ke Rumah Intan Suraya (SURI)

Kita ke rumah ex schoolmate... jeng jeng... mesti korang pelik... kenapa title ke umah Intan Suraya lak... tu nama dia dlm IC... SURI is combination nama dia dah husband jadilah SURI...di sebabkan nama blog dia SURI, so just mention her as SURI lah ok... kang ada lak terconfuse.... aku panggil dia Sue je...

Lama aku tak jumpa dia... sejak sekolah semuanya ilang... tapi Friendster menemukan aku... heheh tak sangka ok dia boleh ingat nama full aku ok! Vanga! Maklumlah kalau korg nak tahu akak ni tak popular... suri lak opposite...

Tapi blog dan YM telah merapatkan kami... she not bad at all! Dulu ganster oooo... tapi aku tahu she is nice and sweet friend...

So itu salah sebab aku tak nak hampakan undangan dia... dia siang2 cakap "Aku merajuk kalau ko tak dtg ok" so aku dah la tak ada kawan... heheh takkan nak bagi dia merajukkan?

Umah aku dengan SURI dekat je... dalam 5 KM je...so carilah umah dia... dia ada bagi landmark umah dia depan tangki air yang besar kat Bukit Tinggi.... so i folo ooo that landmark... sekali jumpa satu umah yang sangat besar di hujung... (akak terpaku sekejap) betul ke umah ni... segan la nak masuk.. call SURI than dia sambut kami... wah suke...

Aku nak ambik gamba tapi macam segan gitukan... sbb org lain tak giler macam aku... heheh... 10kali kuar camera tapi masuk balik dalam beg sbb segan... padahal SURI pun blogger.. mak aku pesan kalau gi umah org kena sopan...kuikuikui....

Tertarik dengan benda ni... mmg sesuai...

Sampai2 je kami di jemput untuk makan!!! Alamak! aku sangat malu ok nak makan. Bukan nak ampu SURI kat sini... Chewah Suri jemput2 aku mkn aku kata ya ya aku makan, aku ambik Suri jangan riso tapi penyakit segan aku buat aku gigit jari oooo kalau tengok makanan fav aku all the way... ku pandang kiri aku nak makan ini, pandang kanan aku nak makan tu... tengah lapa ok! Maklumlah baru balik kerja... Cik Hasra ambik sikit je sbb dah melantak umah aku. Aku jeling2 je makanan tu...

Gamba ni aku suruh tuan umah yang ambik... hahah nak masuk blog! Tapi CIK SURI oiiii awat ko ambik bekas laksa? Mana gamba isi dlm tu? Heheh saja tau nak tunjuk bekas makanan yang uniq tu....kuikuikui....

Aku makan nasik beriyani dengan daging masak kicap + Ayam masak merah... serius... sangat sedap... padahal mak dia masak...Sumpah aku tak tipu...ayam aku sebat 2 ketul, daging ambik satu senduk... aku nak ambik kuih segan... aku sempat makan capai kuih cara berlauk (ye kot) tapi kat melaka panggil kuih bakar berlauk. Sedap la... ayooo terbayang2 ok rasa ayam masak merah dengan daging tu... tak caya tanya Cik Hasra...

Di sebabkan SURI kata ayam masak merah tu mak dia goreng dulu... so agak keras... agak susah nak makan pakai sudu garfu... maintain akak makan nasik dulu... ayam ni macammana aku nak makan ni... last nasi habis akak mmg ambik risiko sanggup mati.. gata pakai tangan ooooo... sodappp. Tak percaya ke?Mesti ada bukti....

Kalau kat umah aku mmg slumber... umah org tuh!!!ada jugak ayam aku terbang tau... Cik Hasra golak je.... time ni tak ada org... kalau ada org jangan harap aku nak ambik gamba...

Cik Hasra yang kekenyangan

Aku yang ruper badak kekenyangan...kuikuikui

Memula ni SURI duduk berbual dengan aku dan Hasra... tapi dia become Bz women bila kengkawan dia dan laki dia dah sampai...so gamba baru nak snap... siap warning Hasra ambik gamba kitaorg bual... pastu SURI lesappppp. Punah harapan mak cik nak...

SURI yang bz bagi direction ke umah dia...banyak tul org call tanya direction umah dia.

Suri dengan anak buah dia... geram aku budak debab ni... memula tak mo aku... siap tepis2 lagi... nak balik dia nak lak dengan aku... siap halau mak cik dia... (SURI)... maka tertangguhlah lagi masaku tuk pulang sbb Baby Sofia ni dah sedia nak ikut aku balik.... hehehe... atuk si Sofia ni dok mengendap je takut ler cucu yang comei ni ilang,kan... aku nak kipnap budak demuk ni!!! montel sungguh!

Ok layan gamba ok!

Tengok dia nak acik Cida ooo.... cayak la...

Ya budak ni mmg tak akan senyum...agar la macammana pun.... Bencik tau! Suri dah kawin muke macam anak dara la... stil maintain tau muke cute alah2 baby manja... muke aku macam anak satu...anyway ada rupa ibu mithali dak? wahhh gitu...

Tengok... puas SURI pujuk dia... dia tak mo da... yahhhh masa tuk mengkipnap budak montel ni...

Masih tidak berjaya ok... suke giler aku... hahaha... SURI apa nama full si Sofia ni? Budak2 sekarang nama Masya Allah... tak panjang mesti berbelit...tak berbelit mesti panjang... kuikuikui...

Apa-apa pun time kasih ok Darling sbb sudi jemput aku ke rumah. Nanti bebila kita lepak luar ok... *HUGZ

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

9 comments:

iKHMAR said...

Huish.., naseb baik baby tu nk kat Kak SUki Cida...Sape2 yg tak mo dgn Kak Suki Cida, rugi woo~ Memang sangat R.U.G.I...Hehehe

Hasra_Razali said...

eish eish eish...sape la yg pandai ambik gmbo moment2 tu yer..hehehe...

tul tul tul..sokong, mmg ayam masak merah dia "marvelos"...!

p/s: terpikir sejenak, bila masa hang ambik gmbo dlm umah tu ek? dlm malu2 ada jugak ambik gmbo yer...hehe..tgk umah suri ni, hasra teringat satu kenangan antara kita berdua..hehe..hnya kita shj yg tahu..ahaks!

LubLy said...

kak...bsr bye rmh kak suri...

Suki Cida said...

ikhmar
Perli ke pujian? wakakak... yer ke siapa tak mo akak rugi? pandai si sofia ni yek...

Hasra
Kenangan yang indah... tu la... ayam masak merah dia tu... aduhhh ni nak request suri buat open house tuk deepavali ni... ngeh...ngeh

Nuarish
Tu bukan umah la dik... tu istana... mmg besar umah dia... larikkkssss SURI kejar aku mampuih

LubLy said...

btl² tue istana...a.k.a rumah agam...gile bsr...aci x kalu kite bmalam kt rmh kak suri nt kak...ekeke

Suki Cida said...

nuarish
ko nak tido umah org buat apa? hahaha... tanyalah empunya badan... temon ni kawan je... umah dia pun ni baru pergi...kejam giler kata kawan tapi baru ni la dtg ke umah dia...

Suri said...

cida!!! mana ada rumah ku seperti istana, ko tak baik tau.. hehe nak bermlm dirumahku okay jer, mlm boleh buat barbeku kat tepi pool tu kan.. wah terlebih sudah.. rumah tu memang sunyi. kesian parents aku sbb kalau anak2 dia tak balik, diorang berdating berdua je everyday.. hehe

ye, memang merveles ayam masak merah ituu..

pasal gambo laksa tu sorry eh, aku terlupa nak bukak tutup dia. hehehe.. mangkuk hayun betul aku ni.

lenkali ko bawak balik je la si sofia yg sombong tu. dah la susah nak senyum. tah ikut perangai sape tah budak kecik tu. hehe. her full name is Puteri Hanna Sofea.

eh makcik, thanks so much to u and hasra sbb sudi dtg jugak umah aku. aku tau ko mesti cuak bila aku ckp nak merajuk if ko tak dtg. thanks eh sbb berani gak nak dtg.

lenkali mari kite pekena kopi kat jusco bukit tinggi tu. sambil bergossip kan. hehe thanks a lot girl!!! *hugs n kisses*

Suki Cida said...

Suri
Hahah... tak pa aku promote umah ko... asal tak cakap ada pool? hahah leh mandi... sian parents ko...aku temankanlah... Sofia ada Puteri ke... patut la... dahla rupe dia macam princess... susah anak raja nak tekel dia ni... muahahah... aku dah la tak ramai kawan, so tak mo ko merajuk2... ok nak ngumpat ok je... bebila balik klang roger yekk....

LubLy said...

bsr sgt...kak suri pjm rmh akak shari...ekeke...