Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, October 27, 2008

Shoping tuk Rayyan and Petom (bkn nama sebenar)

Ibu :- Along ambik gamba....
Aku:- Gambar apa?

Mak aku kuarkan plastik dlm bilik dan lambakkan baju2 ni kat ruang tamu...

Kan... mak aku ni over... hahaha... ambik gambar tuk apa yek? heheheh
Aku :- Nak ambik gamba tuk apa?

Sajer je aku tanya ok!Hahaha kaco dia...sambil duduk tengok barang yang dia susun.
Ibu :- Letak la kat blog... ~ kan... my mom is very the over ok!
Aku :- aaaa Blog? Blog siapa? ~ Akak saja bikin hati dia panas
Ibu :- Blog kita ar.... ~ wahhh tetiba jadi blog kita pulakkan?
Aku :- Bila aku ada share dengan ko? ~ agak kasar jawapan aku,kan? Tapi ni gurau2 je.... terus mak aku gelak
Ibu :- Alaaaa kitakan anak beranak? ~Ngeh...ngeh...ngeh

Ok aku sajer je gurau2... mmg kalau mak aku tak suruh pun, aku sure masuk sendiri,kan?

Baju tuk Rayyan dengan Petom (bukan nama sebenar anak kak Zy) and For Angah Infomation Petom suggested by Abang Us... buruk yek angah...nasib anak Fuad nama sedap di dengar... hahah. Macam aku mention dlm previous post, usia kandungan Zy dengan Pidah tak banyak beza. So mak aku ni beli tuk cucu dia beli sama satu tuk Petom... heheh. Ada jugak melekat nama budak ni le ZY.... kijammmmm

Sampai juru jual tu tanya mak aku.... "Dapat cucu kembar ke mak cik?" mak aku yang poyo ni dia senyum je la... Vangga... mak bapak lain2... kembar ke benda...

Ok tuk tatapan Zy... sila nangis sambil gigit-gigit jari anda... tak pun meraung2 sambil2 tumbuk dada laki hang....


Tadaaaaa... nasib baik sorg perempuan sorg lelaki...kalau sama dah tertukar da...

Ni nak citer kejadian di Giant Klang... hahah mmg lawat mak aku ni... mulai sekarang kalau shopping, jauhkan dia dari babies department ok! Dia dah nampak stokin baby, 3 pasang RM 4.99 dia dah rambang mata... padahal dah beli dah stokin. Ni alasan dia, tuk jalan2... so tebal sikit bla...bla...bla... ok aku layankan.... dia paksa aku cari dua2 serupa!!! Gue rasa nak smack down je.... nasib dia mak ok! Setengah jam oooo kat situ... dah mula nak pikir jahat oooo nak tukar stokin yang lain so dpt sama...last2 dpt jugak... jeng...jeng...jeng

Cute tak? sila jwab cute!!! penat ooo aku pilih!!!

Mak aku sibuk tanya aku... dah update ke? Dah tunjuk dengan Kak Zy? Ayoooo bagi la suprisekan? Anyway mak aku ni, beli barang baby macam esok je diorg nak bersalin... ni misi nak buat barut dengan bengkong( tah apa-apa jelah...aku pun tak tahu apa benda tu) tuk Pidah dengan ZY... so yang menjadi mangsa keadaan ialah akak....minggu ni masing2 Bz... tengok bulan 11 ni... dia mula seret aku gi cari kain... hahaha... and kena ikut oooo apa dia nak...kang dia jalan kaki lagi.... siapa susah? Akak yang susah dik!!!!

...Mangsa keadaan...

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

5 comments:

Hasra_Razali said...

X pe..x pe..niat anak berjihat utk mak....bkn mangsa keadaan :p

comey2 baju tu nmpak...nnti kalau dh Rayyan pakai sure lagik comeyy..Nnti Rayyan lahir, aku rasa takde space Mak Long dh nk SAVE gmbor2 Rayyan nnti...Stiap saat sure nk capture je moment tu..:p

iKHMAR said...

kehkehkeh...
lawak2...
barut tu bukan kain yg balut kat dada baby ke..? Huhuhu.bengkong tu konpius la...adakah bengkong itu utk si ibu pula?

Anonymous said...

Wah!! Kak Tipah dah ada blog! Ni namanya GENIUS, tak payah susah2 buat itu dan ini, suruh aje seketari tak bergaji dia ambik gambar dan letak kat blog. hahaha!

Deqna said...

biasalah cucu sulung kan.. haruslah excited lebih sikit ibu cida tuh...

Suki Cida said...

Hasra
Insya Allah... mmg excited nak tunggu kemunculan Rayyan, hope semua berjalan dengan baik

Ikhamr
Tak la ikhmar...banyak sangat nama... akak tulis apa yang di dengar... muahahah

Angah
Aah la, ibu dok cari info je angah... tu yang kita cakap mak kita ni over! hahaha kalau tahu agaknya lagi la advance dr aku... kihkihkih

Deqna
Tapi ni dah terlebih sangat, heheh... kalau cucu tak kenang jasa nenek, cida back hand je...