Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, October 11, 2008

Si Kulap...

You all suke makan sayur tak? Buah2 makan tak? Minum air banyak tak? Meh beta nak berkongsi sikit pasal adik aku yang tak berapa nak bertuah ni la.Didi... tengok kaki dia... dia ni mmg ada penyakit gatal2 dan kulit dia sangat sensitif... kalau gigit nyamuk, cepat je bertanda... sehingga kaki dia hancur!

We all pun buat tak tahu sbb dr dia baby lagi kita dah perasaan... and doktor pun cakap benda ni akan berhenti sendiri... kulit dia amat2 kering...

So ari apa tah dia tak tahan, sampai nangis... garu kaki dia sampai berdarah2 ok! Gerun aku tengok... dan kerana keperihatinan adik ipo aku, dia bawak Didi gi Klinik... dia pun seram... hahah ke takut bini ko terkenan tengok kaki didi? Lalalalal...


Ni kira kering ok... kalau korg tengok before gi klinik.... esh macam kena dera! dengan berairnya, dengan darahnya... serammm ooooo....

Time nak letak ubat... gi klinik dah la payah nak M.A.M, doktor nak inject bagi kuman mati tak mo... bagi ubat makan pun tak makan.... sapu cream pun payah... gelak2.... kalau aku pijak je... degil! Jangan memain you all, Didi ni kalau di biarkan macam tu doktor kata dia boleh dapat cancer kulit ok! Jadi beringat lor...

salah satu puncanya jugak dia ni lasak... tak macam aku,kan very the lembut... so dia jugak banyak ikut activiti sekolah... anak dara pemalas mak aku ni, balik sekolah, kalau ada extra kelas ke sport ke, balik je terus tido... mau tak kulit tu rosak! Pekong dengan peluh... rasakan... aku cakap dia kata aku ni bebel...kan betul... so yang ada anak tu latihlah anak anda makan sayur, buah, minum air banyak, kalau balik sekolah hambat dia tukar baju dia dulu... jangan main tido je... senja atau malam baru nak tukar...

Pada pasangan yang anak tomei pakai baju sukan tu.... (jangan marah hehehe) jangan biasakan dia pakai baju sukan sepanjang hari... otherwise boleh satu kelab dengan adik aku ni.

Menjerit2 dia nak letak ubat... yang rajin melayan dia adik ipar aku la... concern sangat... kalau aku aku tampo pakai tapak kaki aku je...kuikuikui....

Jangan terpedaya dengan rupe... muka cantik (cantik ke?) tapi kaki masya Allah... Kulap laaaaa...


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

5 comments:

iKHMAR said...

hehehe..
harus rajen mkn ubat utk Didi nih.. kalo tak, abes kene debik dgn kakak Suki Cida.Hahhaaa~

Suki Cida said...

IKHMAR - ikut ati akak nak pijak je... lorat plus manja, makan ubat pun payah :)

Anonymous said...

sm je mcm adik anim..
kulit sensitip!
arap muka je cun!
tgk kaki...~
hahahah!

Suki Cida said...

hanim - aah la.... kena jaga kalau tak boleh cancer kulit... tu yang akak mara sangat tu... tak jaga

Deqna said...

mungkin sebab air kot?