Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, November 24, 2008

Bantuan

Semalam aku pam tayar kereta sbb flat sangat tayar aku... so singgah kat station minyak kat area Kota Damansara... kepelikan kejap aku... tahu sbb apa?

Nampak tak? Bukan mamat betulkan seluar ni! Chibuk je... nampak tak kat meter pamtayar tu? Selagi belum penuh selagi tu nombor phone di selitkan...

Actually aku ingat budak2 conteng tapi bukan... sbb penuh dengan number telefon bantuan 24 jam tayar motor pancit... mustahillah kan sbb kawasan ni kawasan org kaya...umah besar2... kalau bdk2 area umah kaya ni yang conteng, suruh diorg duduk je la umah taman umah aku ni... lagi baguih...tak pun duduk je kawasan kampung... rasa banyak lagi pokok2 yang korang boleh toreh.

Bagus ke buat macam ni?! Erm... aku sendiri pening, banyak sangat nombor fon bantuan ni... betul ke tak, aku tak tahu la... tapi bila pikir bagus jugak kalau dorg buat macam ni, sekurang2nya mereka2 yang ada masalah tayar motor pancit boleh la call diorg... sbb semua number tu tulis bantuan 24 jam...

Tak cukup kat situ, kat divider (divider ker?) pun dia buat ukiran seni jugak... muahahh... Tak nampak? Meh aku flash sikit!

Tetibakan aku teringat kawan aku Pae' waktu kat Kolej Yayasan dulu... minah ni brutal oooOooo.... org Klang jugak... disebabkan kitaorg kat kolej tak ada transportation, dia nekad bawak motor dia.. kebetulan waktu tu dia offer balik naik moto dengan dia. Macam biasalah, Cik Tipah dengan En Rusli mana nak bagi anak dia ni naik motor... dengan perempuan lak tu, jauh lak perjalanan dr Klang ke Melaka...

So aku tolak la perlawaan Pae', bapak aku dan dan time tu sanggup nak hantar, yerlah takut aku naik moto diam2kan...so Pae cakap dia nak bertolak pagi tapi aku yang bertolak petang dah siap sampai Melaka, dia tak sampai2...

Tahu apa terjadi? Moto dia pancit.... makkkkk!!! Kalau aku dengan dia, mmg melalak aku.... pancit tengah highway lak tu... nasib baik ada penunggang moto lain tolong dia, susah kalau perempuan yang bawak moto yek...


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

2 comments:

Deqna said...

ada baik buruk gak no2 kecemasan nie.. tapi takut kalau2 tersalah nombor.. mana tau sebenarnya perompak yg ingin mengambil kesempatan.. tapi tak sumerlah.. kena lebih berjaga jaga jelah..

Suki Cida said...

deqna

aah kan, tak terpikir la pasal perompak kan... sekarang macam2 cara org nak buat jahat... heheheh