Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, December 9, 2008

Bermulanya sebuah ikatan

Buat suspen jer.... tajuk mcm sesuatu je ek...

Im happy actually... Alhamdulilla Allah telah mendengar segala rintihan aku selama ini... aku bersyukur sangat... aku rasa macam mimpi je... ~sila tampo aku jauh2 you all...

Aku tak pernah menduga kehadiran Zamani selama ini. Bagi aku dia adalah anugerah Allah yang sangat bermakna dlm hidup aku... chewah... im really happy with him... macam tah... sesuatu je...tak berjumpa tapi dah jatuh cinta... dah jumpa jadi sayang... and relation kitaorg hanya less than a month...

Korg sendiri muntah hijaukan asik baca kisah aku dengan dia je... aku pun tak tahu kenapa aku cepat nak expose dia kat blog aku ni... padahal belum apa-apakan....rasanya inilah namanya jodokan...

Hubungan ni sangat istimewa bagi aku sbb sepanjang perkenalan aku dengan Zamani, dia bukan sahaja suke buat suprise hantar itu ini, tapi kami berbual tentang masa depan... til one day.... dia cakap dia tak nak kehilangan aku, and dia sayang sangat kat aku... so aku tanya apa buktinya... dia cakap dia jujur nak jadikan aku wife dia... wahhhh sangat berbungalahkan...

And i guess it just another word for me...kira ayat nak 'mengayat' la ni... since relationship ni baru, so aku tunggu je la... sbb dia kata dia akan bertindak as soon dia balik shah alam for gud on this 25 december... so aku nak tunggu dan lihatla...

But bila dia balik for holiday, kami jadi makin rapat... aku makin sayang sangat kat dia... and aku rasa dia pun sama la kot... *wink wink yer ke yang?* and it really suprise me when dia nak end up this relationship and to move one step to serious relationship...iaitu engagement...

Me of coz la happykan... semua mmg berlaku dengan pantas, even one of my silence reader terkejut sbb sebelum dia gi bercuti dengan husband dia aku still dengan ex aku... dia balik aikkk dah tukar BF... mmg semua tak di rancang. Kuasa Allahkan...

And tuk pengetahuan korang me and Zamani will get engage... yup... bulan depan 26 jan 2009 will be the day...well aku tahu it toooooooo soooonnnnn... ramai yang suruh aku kenal Zamani betul2...sbb ramai kata aku tak pikir panjang...

Aku yang kenal Zamani, so aku rasa aku dapat rasa ke iklasan dia... bukan dia tak pernah ajak aku jumpa mak ayah dia... aku yang tak nak... dia nak jumpa parents aku, aku lak tak ready, but dia tak gelabah, tak gelojoh and dia cari alternative lain tuk bagi aku senang... so syarat aku senang je... merisik+tunang dulu, after that baru boleh kenal family member dia... sbb dah ada relationshipkan. Muahah gatai naaaaa

Pada yang concern tu, terimer kasih banyak2 ok... aku hargai sangat apa yang korang rasa... tapi aku rasa aku perlu ikut kata hati aku... aku terima Zamani sbb aku tahu dia iklas dan yang paling penting is restu keluarga... we have that... my mum and dad sangat happy... sama jugak dengan dia... keluarga dia pun happy tanpa kenal aku... so itu je yang penting bagi aku sekarang ni... aku cume jadi anak mak ok... walaupun aku tahu mak aku sporting tapi aku tahu dia risau kalau aku kuar tertandang umah lelaki... so ada ikatan ni may be dia oklah kot... mesra-mesra alam gitukan...kena ambik hati mak mertua ni... muahahah...*dush*

So lepas 25 december masing2 bz pasal hantaran... kihkihkih... suke suke...

Apa-apa pun aku harap semua dpt doakan ok semoga ikatan ni kekal abadi... :P

Love you all eh...


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

25 comments:

Hasra_Razali said...

Amiin....Alhamdulillah....And TAHNIAH!

chempaka said...

Ngeh2..sukeee!! sukeee!! i tumpang gumbira di hati lalalala... kan best cik cida dah happy sokmo!! Awat buat bulan depan?? Ujung bulan ni pun dah boleh.. skrg leh carik hantaran dah.. syok oooo...leh berpesta2 sakan kat SOGO! kuikui.. eh, terover pulak! sorry ek...
ekcelikan..muka korg pun ader iras2 gak! so..ok la tuh!! n jaga diri baik2!!

Suki Cida said...

HASRA
alhamdulillah.... timer kasih

Cempaka
Timer kasih yek... bagi masing2 masa tuk sediakan semua... and kalau cuti senang sikit sedara2 nak dtg nanti...oh yah SOGO yek... erm timer kasih on that idea yek...

Anonymous said...

waaaahhh...tahniah cida...kuasa Allah menentukan segala-galanya kan?..semoga terus bahagia k..:)

Suki Cida said...

Hani
Alhamdulilla... insya Allah

Unknown said...

adussssssss
dulu susah tol nak dgr si suki ni ckp bab2 jiwang n romantik, asik ganaih jek kan tapi kali ni..blognye penuh ngan kata2 puitis bg pasangan yg baru menikmati cinta ekekekeke

thanx 4 the address hehehe

Suki Cida said...

ena
tau tak pa puan ena... hahah ni tengah angau bangau ni...

nanti bagi hadiah engagement yek wakakak

Anonymous said...

Alhamdulillah. tahniah, cida. :)
Glad to hear the GOOD news.

Me, Mrs Taj said...

owahhh mcm baca novel plak...

iKHMAR said...

Wah..
Semoga yg terbaik utk kak Suki Cida.& berbahagia+happy sentiasa!!
Aminnnn~

Huhuhu,,..Syiok nye kak Suki Cida! iKHMAR sentiasa sokong kptusan kak SUki Cida,,,.!

Ayen Giggs said...

Aduhai punyelaa lame x update blog,bile update je tau2 ade member yg dah nak kawen rupenye.Alhamdulillah n tahniahlaa...

Anonymous said...

sis, aku ada idea nak bagi ko hadiah apa... apa kata aku belikan ko buku resipi memasak? muahahah.. confirm zam support 100%!!!

walaupun ku tak dpt lah nak bertunggu tangga kat rumah ngko jan nanti, aksen2 cuci periuk belanga, yg pasti, doa aku sampai weyy... tak perlu cop paspot :p
-ZY

cute2 kojah said...

congratz kakak. semoga kekal selamanya. HATI memang tak blh bohong. TUHAN jugak dah tulis sape jodoh kita. ngeh3x...

Suki Cida said...

Naqimi
Yah thanks kak nor... mcm tak sangka gitukan...:p

Mrs Taj
Layannnnn

Ikhmar
Tima kasih yek ikhmar... ikhmar dok klang kan... dtg umah akak nanti ok tak? Nanti akak bagi direction ok...

ayen
Hahah tu la pasal... lama sangat tak nampak awak berbloging...

Zy
Hahah...suka suki hang jo... habis la zam lari... sbb aku kata aku tahu masak... wakakak.... bikin rahsia bukak daaaa... doamu akan ku kenang di kastam malaysia... wahh tetiba

Kojah
Aah la... sbbb tu org suruh banyak bersabar sbb ada khimahnya... kojah pun stay strong ok dear...

Suraya said...

heheheeheh cite ni dah basi... aku dah tau lama dahh... (saje nak eksyen)

tapi aku happy utk korang.. alhamdullilah..

Anonymous said...

Based on my experience yg bercinta slps kahwin.... It's OK walaupun kenal sekejap, yang penting hati budi & keikhlasan masing2...

Btw, cinta itu lebih manis bila ada ikatan yg sah. Tapi hati2, adakala manisnya boleh bawa penyakit ;)

Maksud Awien, dalam mencari keserasian, tempoh tu macam2 boleh berlaku. So pastikan 'keikhlasan & keserasian' berada dlm seimbang. Semoga ia penuh dengan kasih sayang & kegembiraan yg berkekalan.

Anyway, Tahniah Cida... :)

Suki Cida said...

Superstar
Hahah... ko kena tahu dulu... all plan and opinion kena lalu ko dulu,kan...bila dah confirm than baru la boleh bagi tahu :)

Awein
Thanks... yah, my parents pun cakap benda yang sama... tapi insya Allah kalau dia mmg jodoh cida, insya Allah kami dapat lalui semua ni sesama... :)

mai said...

wah wah wah..hati tgh bunga2 cinta yer...tahniah yer..moga disatukan hingga ke jinjang pelamin..

Anonymous said...

kak suki..
suke2!
dh lm xbkk blog..
bkk2 ada brite gmbr..
tahniah akk..
moga smuanya bjalan lancar k:)

AzuraNizam said...

wow..baru 2-3 minggu zura miss blog suki..dah mcm2 berlaku dlm hidup suki..hiks..btw..congrats dear...welcom the club..tak yah tunang lama2..

*nie nak khatam baca balik n3 suki yang lepas2 ni..byk dah zura miss..

Suki Cida said...

Mai
Thanks mai... how is irfan anyway? Tu la semoga kekal la hubungan kali nikan

Hanim
Aah la yang... terlalu cepatkan... tpi semua ni atas izinNYa jugak :)

Azura
Heheh patutlah zura lama tk komen blog suki cida... ok tahu zura bz kerja :p anyway thanks yek

Unknown said...

tahniah!!
sweet couple

Suki Cida said...

eiza
oh alhmadulilla, time kasih eiza

ღ lienurulz ღ said...

tahniah kak cida..
rasa kejap je masa berlalu..
tetiba akak nak tunang dah..

apapun,doa nurul moga akak dan zam akan disatukan dijinjang pelamin..
kekal selamanya..amin..

IfaH M said...

~WOW... tahniah suki... i rasa baru 2 week i x bkunjung kt blog u nie.. tup..tup.. dh nk bertunang dh..tekezut berok i bila baca n3 nie...nway.. tahniah dear.. smoga bkekaln ya.. hehehhe klu nnt dh konfirm tarikh tue jgn lupa jemput i ek wlpun i nie silent reader u..(i buat muka x malu mgofferkn diri nie..hehhehe ;P).. slamat ya...