Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, December 31, 2008

Gud bye 2008.... hello 2009

Uh sekejap je masa berlalu...
Aku rasa tahun 2008 ni paling happening la dlm hidup aku... seyes... i never think of it... sikit sebesar kuman pun aku tak pernah terpikir... actually kalau kamu semua pembaca dr blog Multiply ... maybe ada yang ingat azam aku 2008... aku nekad 2008 aku harus lebih kuat... tak leh nak lembek2 nak nangis atau sengsarakan hidup kalau putus cinta... and second thing aku pastikan aku akan tunang this year...

So sepanjang 2008 alhamdulilla kekuatan tu aku dpt... setiap kali aku rasa kecewa dengan mamat tu... aku buat tak tahu... and masa aku banyak aku bagi pada family aku... sbb tu kalau korg tengok blog aku semua 90% cerita family and relative punya cerita je... sbb bagi aku kalau aku cerita pasal mamat tu pun, apa jugak la yang aku dpt cume bagi harapan pada diri sendiri... so on certain thing je aku upload itu pun sbb aku rasa penceritaan blog aku perlu ada kelainan...

Aku jugak nekad sedih macammana... kecewa macammana pun, i will never show depan org... that why aku lebih suke blogging... cerita semua apa yang aku rasa kat sini... alhamdulilla ia sangat2 membantu... you all are the best reader ok... setiap kali aku baca komen, it like i received new hope untuk terus survive... dan sikit demi sikit perasaan tu makin kuat...

2008... aku nekad nak tunang... dengan my ex tu la...tak tahu la... aku tahu dia tak seseyes mana... sbb tu aku banyak buat perangai... tapi tah... janji demi janji aku terima... tapi aku tak nampak apa-apa kesungguhan... dan sekali lagi aku nekad... once ada org yang lain lebih jujur muncul, aku tak agak2 tuk lepaskan diri aku dr dia... Im sorry if you read this... tapi aku dah banyak kali jugak cakap jangan sampai satu tahap aku buat keputusan yang tak mungkin aku ubah... tapi mungkin bagi dia aku hanya pandai bercakap... sampai dia pun tak rasa apa-apa sbb sepanjang 3 tahun benda yang sama...aku berani je cakap tapi tak berani nak buat...

Ungkapan dia malam tu sangat menyakitkan... "YOU PATUT BERSYUKUR SOMEONE WANT YOU... TAHLAH TAK BERANI NAK CAKAP... I BOLEH BAGI TAHU MY PARENT THE PLAN TO GET MARRIED, BILA TU I TAK PASTI... AND STOP FORCING ME!"

Tuk apa nak menunggu? Aku bercinta dengan dia 3 tahun... selama tu aku sabar and bila cerita pasal kawin dia kata aku paksa dia? Come on ar... and dia selalu cakap that tak ada sorg lelaki pun yang akan tahan dengan perangai aku... and once lelaki tu sedar... im just a big mistake... sakitkan?! Tak pa... sabar... may be dia betul... tapi mungkin juga dia salah...

November lepas, relation me and him genap 3 year... and aku tak rasa apa pun... tak terasa excited pun nak sambut... beli hadiah pun tak... sbb time tu aku dah kecewa la sangat... sbb 3 tahun tak ada apa pun yang berlaku... dia perlukan aku, dia call... tak perlu that it buat appointment seminggu dua lagi tuk jumpa... i sick of that! Penat sebenarnya... time tu aku dah mula lemah jugak la... terpikir nak lepas atau tak dr ikatan dia... sayang?! Sayang ke? Atau takut kesunyian? Uolz can ask Hasra.... she the one aku kacau selalu... muahahah...

But end 2008 sesuatu di luar dugaan telah berlaku... hidup aku betul2 berubah...hahah tak perlula aku ulangkan... aku happy sangat since dia muncul dlm hidup aku... tak perfect but complete me... Zamani is all i need... terpikir jugak macamana seseorg yang aku baru kenal tak teragak2 tuk ajak aku kawin... tapi org yang lama masih lagi teragak2 sama ada keputusan dia tu tepat atau tak...


2009 bermula esok...

MAK!!!! Esok kena jumpa bakal mak mertua dan bapak mertua ok... mmg aku ingat la tarikh tu sampai aku mati pun... hahaha... bagus...bagus...

2009...
Aku akan bertunang... akan jadi tunangan org... *wink...wink*
Aku MUNGKIN akan jadi Isteri org.... kalau plan aku nak ikat 6 month je... nak kawin before aku 29...uh... besarnya number tukan....

So azam aku tahun depan?!!!
  • 2009 i just want to be Better person... nak jadi GF yang baik, tunang yang baik, isteri yang baik... hahah... wink2... nak jadi seorg anak yang LEBIH baik, aku tahu aku dah cukup baik sekarang ni, tp nak tambah baik...nak buat mak aku senyum sbb she my best friend... kalau aku susah hati dia yang over2kan... so i just wanna spent my time with her... biar dia bosan... kihkihkih. Oh nak jadi Mak sedara Fav for Rayyan... kasi anak Pidah tak leh idup tanpa aku... wakakak.... bole?Of coz anak sedara Zamani jugak, Aisyah and her sister... gila kuasa aku nikan! Bluek!Anak buah org pun nak rembat... heheh... i just love kids... so tak leh nak buat apa...
  • Nak pastikan dpt kerja baru... kalau boleh goverment... bole? bosan kerja swasta... aku nak makan ular ( mengular) juga sesekali sekala
  • Be Mrs Zamani before 2010... uhukuhuk....
  • To start saving... ( ni azam aku yang ke 18 juta kali... tak capai2 lagi ni... spending like im the owner of Bank Negara lakan...)
  • Debt! settle debt! Jun kereta dah habis bayar... Alhamdulilla la... so manage ur money!!!!!

Tu je kot... ada lagi ke? Erm penutup tirai...meh tengok gambar me and Zamani together2 ok... ahak...kasi jiwa panas sikit new year eve ni!






Me and Zamani sejak dia balik kita tak miss lagi jumpa ok! Hahahah... banyak kita uruskan pasal pertunangan... so barang2 dia semua dah settle... dia punya side, katanya...tulis apa je dia sampaikan, dah ready dah... ohhh sangat cepat... bagus... so family pun dah beritahu relative masing2... yang kelakor bila relative tanya pasal diri masing2, baik mak ayah dia mahupun mak ayah aku akan cakap, TAK TAHU... hahah... kenal cepat sangat... sampai nama aku pun mak dia tak tahu... nama zamani pun ramai relative aku tak tahu... first time Pidah bagi tahu Zamani nak join dinner kat seafood, mak cu macam pelik Zamani mana lak... bila cakap ANA... oh ok... ingat aku bertukar pasangan... muahaha....

Mungkin bila dia start keje kita off sikit la jumpa... may be seminggu kita jumpa 7 kali... hahah larikssss....tak la... mak aku pun cakap jangan kerap sangat jumpa... darah tengah manis... wauuu darah manis?! mana leh... bila hantar balik je dah macam ayam berak kapur dah sorang2... trafic lite hijau punya slow bawak nak kasi merah... hahaha... sampai umah lak ada je la nak cerita... parah tul!
Ibu pun dah malas nak tanya... konon perli bila balik kerja "Hye... tak jumpa Zamani ke ari ni?"

Dengan senyuman, aku jawab... "Jumpa!" Muke mak aku yang berubah... hehehe... tak pa ibu yek...once Zamani kerja, may be kita jumpa jarang la... sian jugak penat2 balik nak jumpa aku apa kes?! Tak pa ai memahami kan yang.... hehehe... walaupun aku tahu he willing to do that... *wink wink * kat ZY...

Oh to My cozen HAIRY....1st Jan... happy birthday bro... selamat la ko kat Sarawak tu... Im gonna miss you... selalu balik Melaka Hairy and Rizal akan jadi peneman... tapi sekarang two of my best brother dah tak ada... goin to miss you... makin jauh sorg2... Jay in Dublin... Herry and Rizal in Sarawak... Reza Terengganu... Amirin since dia dpt 5A in UPSR, mak dia nak masukkan asrama penuh... aduh aku lak risau... Siapa lagi yang ada kat Melaka tuh seh kalau balik kampung?! Aaahhh ada khimah... now i ada Zamani... wakakak..... all the best to Herry and Rizal... Seyes kakak akan rindu kat korang.... try my best to sent you all kat KLIA... aku tak tahu asal banyak profession korg pilih Guru as profession korg... masing2 ada degree... eh aku tak kata profession cik gu tu teruk ok... Bakal Mak mertua aku cik gu... harus dia tampo aku laju2 dengar statement ni... tapi berjauhan... tah... aku tak suke berjauhan dengan diorg... walaupun sekarang pun tak dekat, but i iknow i can still meet them when ever i want to... tapi kalau diorg kat sana? Sob sob takkan nak berenang pulakkan?!

HAPPY BRITHDAY TO PAK CIK HERRY... SEMOGA PANJANG UMUR AND MURAH REZEKI...

ME AND RIZAL....

OUR BEST TIME TOGETHER... REALLY KAKAK AKAN RINDU KORANG....

OK aku ambik keputusan nak kawin bila Jay cuti summer mid of July... dia banyak sangat tertinggal wedding cozen and abang sendiri since dia kat Dublin... thanks to Zamani for understanding :) ... i miss Jay badly... sob sob... so Jay! Bagi tahu bila balik, so that i can plan date for my wedding... i want you to be there... pengorbanan besar ni... tak balik this year harus ku bom Dublin... muahahah...

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

10 comments:

iKHMAR said...

SOb, sob...
Wuwuuwuwu...
terharu gilesssss!
Semoga kak SUki Cida bahagia selamanya...Love U kakak!!!!!!! =)

chempaka said...

Waaa...cik suki cida sgt bahagia yer...berdupdap2 jantung nak jumpa bakal mak pak mertua... jaga diri baik2 yer....

Eh, betul la.... muka zamani klon ngn pak cu tu la... sama, tapi tak serupa!

Suki Cida said...

Ikhmar
Thanks you ikhamar... love you to sister... tang mana yang ko terharu ni dik? wakakak

Chempaka
aah la cik chempaka... dag dig dug dah jadi... tetiba nak demam...hahah nak ambik mc la... muahah...

Sama ke? Perangai sama la... dah menjangkit dah Zamani dengan pak cu tu

iKHMAR said...

terharu tang kejayaan kak SUki Cida mengharungi cobaan sepanjang thn 2008.Wakakak! iKHMAR kan harus over lebey2 utk kak SUki Cida tersayanggggg.=p

Jubeiz said...

Selamat menyambut Awal Muharam 1430H dan Tahun Baru 2009 to you and your loves one. Semoga tahun ini lebih baik dari tahun-tahun lepas. Harap-harap semuanya berjalan lancar time jumpa dengan bakal mertua tu nanti.

Anonymous said...

panjangnya cite..TAPI best!..hehehe...
hidup ada naik turun kan?..apapun, semoga cida terus di beri kekuatan dan bahagia selalu....satu lagik, good luck utk azam baru..hehehee..

happy new year 2009!..:)

Anonymous said...

memorable 2008...learn how to live & you wont go wrong...terharunya wait for me to go back...i'll try my best to buy flight ticket ASAP...

kesian my parents tahun ni semua anak2 dh berjauhan dari rumah...

p/s:we love u too...zamani pls take care of this girl for us...cheers!

Suki Cida said...

ikhmar
oh ok... thanks... terharu ke? jangan nangis yek... akak dah happy so ikhamr pun kena happy tuk akak ok

Jubeiz
Timer kasih... alhamdulilla... hopefullylah semua berjalan dengan baik :)


Hani
Sori sian hani kena baca panjang2kan... anyway time kasih yer hani... happy new year to u to

Jay
Harus terharu bro... coz i really miss you here!to la sian ur parents jugak... so masih dengan keputusan nak stay dublin for few years after grad? hahah... jangan ko kawin sana...harus pengsan mak dengan abah.

*wink wink* to Zamani...

Anonymous said...

I like your blog

Anonymous said...

See you in these things, I think, I started feeling good!
Personalized Signature:贵州信息港休闲游戏中心,我爱掼蛋网,重庆游戏中心,金游世界视频棋牌游戏中心,南通棋牌游戏中心,贵港热线休闲游戏中心,淮安棋牌游戏中心