Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, December 31, 2008

Salah siapa?!!!

Terima kasih kerana sudi menunggu next entry... muahahah...
Ok... berbalik pada cerita tu yek...kekecohan telah berlaku... apa dia? tu la kelam kelibut sangat dengan pak cu laparkan...kalah budak kecik la pak cik aku tu... adehhh... nak masukkan kereta dlm umah akukan... jadi kelam kelibut.... sehinggakan aku dengan Zamani pun tak terpikir pun... woow rinduh tuh! Macam2 nak cerita... nak tanya... sampai2 muara....


"My Wallet!" Macam terkejut akukan.... mana lak wallet dia ni...
"Mana u letak?" Aku cuaklahkan...
"Dlm kereta..." Aku pun oklah... dlm kereta oklah kot... siapa nak ambik pun...
"OK.... Insya Allah selamat"
"Tah i kunci kereta ke tak...rasa tak... " Amboi relexnya jawab... aku gelabah la... call ayah dia cakap mak aku solat... ayah aku biasalah... mana nak buat benda2 ni... so seram sejuk tangan aku... aku dengan Zamani ni lepak luar yang lain dah masuk... masuk Lotus terus call mak aku... minta dia tengokan...
"Ibu, kuar kat kereta Zamani, tengok dia kunci kereta dia tak?" Mak aku aku pun kuar... pastu
"BERTUAH PUNYA BUDAK!!!!" Wakaka... awat? asal? kes tak tutup pintu la tu,kan... mak aku korg tak tahu ke? aku kalau buat macam tu mahu kene luku kepalakan..nasib bakal menantukan... waaaa lalalal ~sedapnya ayat tu~
"Pintu dia tak kunci..."Suara terkejut mak aku... macam mana aku nak suruh dia tengok wallet tu...pasti dia jerit punya ni... hehehe
"Ok... tak kunci yek... tengok kat gear dia.... ada wallet tak?"

True enuff mulut mak aku mengucap dua kalimah syahadah =)) nasib baik dia tak baca surah Yassin uols, dah la kucing2 aku dok sibuk mengekor mak akukan, mak aku siap maki kucing2 aku yang 3 ekor tu masuk dlm kereta Zamani...mmg kecoh...dah la mamat tu pakai kereta 2 pintu... kucing aku dah merayap kat belakang semua...kuarkan satu, satu lagi masuk... very the kepochi semua... mak aku pun tak henti2 bising kat kucing2 aku. Mak aku panic macam Zamani simpan emas dlm kereta sampai kalau ilang mmg dosa besar la...So siap ajar mak aku macammana nak tutup pintu kereta sbb kunci Zamani pegang...

So apa lagi lepas tu kita makan... order apa yang patut.... Zamani tak kena interview teruk sangat! cit!!! Tak adil... muaahah... tanya lebih kurang je pak cu dengan mak cu tau... heheh... last sekali diorg tanya asal tak tunang on 25 Jan... so aku explain la sbb Zamani kerja Ahad... so tak ada pilihan tuk buat public holiday... ok here some pic on that nite... aku tak banyak gambar sbb tetiba very the shy gitukan... cit! malu2 sbb cik abang ada kat sebelah... behave! behave tunjuk awak tu mmg sopan... padahal... hahahah tak la... akukan baik... kan uols.... *wink wink*

Serupa tak? Zamani lagi hansem... hahahah....




Our Menu

My Drink

Pidah latest picture.... ok dia dah 7 nak masuk lapan bulan... tengah happy nak jadi mak ayah....

Tengah makan tetiba hanset didi bunyi...

" Ha! Asal... oooo kereta BAKAL BALAK kakak aku..." Kecoh semua gelak... Bakal balak kakak aku... what la didi... ni bakal tunang daaa
"Asal? Ha? yeh... tengah makan la wei... apa? nak tido dah... alah tunggu la..."

Aku dah kepelikan... mesti anak jiran aku ni call... erm!!!! baru teringat! Zamani park depan umah org...hangin la diorg nak masuk kereta tak leh... wakakak... nebes....nebes... sampai terlupa... aku yang perasan pun berat mulut nak tegur suruh park depan umah aku...pak cu ketawa paling kuat la...ayo macam2...nasib dah habis makan semua... apa lagi kita org terpaksalah chow dulukan... mau jadi badang jiran aku jap lagi.... hehehe

Sampai umah Zamani park kereta elok2... jumpa jiran aku tu minta maaf... "Sorilah mak cik sebelah umah... saya rindu sangat dengan anak jiran mak cik sampai lupa saya parking depan umah mak cik..." Wakaka ayat tak boleh bla... aku sajer je... tu ayat aku... gilo per Zamani nak kata gitu...bagus jugak bagi anak dia yang sulung tu tahu aku ada Zamani... hahah korg ingat anak jiran aku yang tanya mak aku nak meminang aku tu? OMG... tak leh nak ingat2.... so Zamani baik park depan umah dia...

Insiden ke tiga bila kita balik lewat malam, aku ayah aku tido, kunci umah tak bawak... chewah dekat 10 minit ketuk pintu, mak ayah aku lepak tido... so membuatkan si Shaiful nekad panjat pagar... dah masuk, dia ketuk pintu, baru aku perasan kunci gate kat kunci kereta aku... wakakak lagi hangin mamat tu...
Tak akan ku lupa apa yang terjadi ari tu! Pidah siap perli aku...

"Ko jumpa mak ayah abang Zam, kalau ko nebes macammana pun, ko jangan la pulak parking salah umah... mengamuk jiran dia dow" Hahahah...

But aku happy... semua ok... Mak cu rate Zamani 9/10... dia kata kalau 10/10 dah kira sama level pak cu... pak cu aku tanya dia tu mana ada pendirian... dok tanya bini dia rate berapa dia bagi rate yang sama... muahahah... bukan apa tu... takut bini sebenarnya... hahah larikkkssss....

Azab Zamani dah lepas... Azab aku New year ni... *glub* jumpa mak ayah dia lak...kihkihkih... ada berani suki cida? INsya Allah... tak pa la... kenal2..mesra2 alam gitukan... macammana dia tunjuk kesungguhan dia nak aku, so aku kena buat benda yang sama... aku nak hidup dengan dia... nak jadi sebagian dari diri dia... bukan nak kawin dengan dia je....family pun kena juga.... so aku kena tunjukkan pada family dia yang dia tak salah pilih cinta hati...ewah ewah... kalau salah macammana? ermmm have more faith, less worries....*blink blik* kan sayang kan?!

Anyway every day miss him je la... heheh... hebat tul ada org sayang ni... bercahaya hidup aku sekarang ni.... Alhamdulilla Zamani is all i need... waaaa takut new year ni... jeng jeng.. buat suspen je...

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

6 comments:

Deqna said...

lar hai..macam2 hal berlaku malam tu yer... haha biasalah tu teruja nak jmpa cida jadilah cam tu..

Anonymous said...

aku tak nak komen gmbr dua org yg pakai baju merah sedondon tu.. muahahaha *zip mulut*
-ZY

iKHMAR said...

Wahahah...
lawak2...kehkehkeh!

Suki Cida said...

Deqna
Nebes je lebih tu... ahaha... jangan cida pun gitu dah yer... ahak!

Zy
Hahah... bagus... kalau leh jahit sekali mulut tu... mana ada sama... tak sama pun!!!!

Ikhmar
Ok gelak...wakakak

Anonymous said...

where you come from!

Anonymous said...

It seems my language skills need to be strengthened, because I totally can not read your information, but I think this is a good BLOG