Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Sunday, December 7, 2008

Me and Sue AKA SuRi

Ok satu2 dulu cerita yek...

Suri ambik aku kul 530 kat umah... sbb balik Zam akan hantar aku balik,la kan... dia kena la tahu mana umah aku... senang sikit dia nak kasi gegar pintu umah aku... and yang penting kalau aku merajuk... hahah aku karate dia nanti kalau dia tak pujuk Karate.

So sampai kat Jusco dengan Sue kitaorg lepak kat SR... mengumpat pasal Zam of coz... Zam personally, character dia macammana... apa dia suke... apa dia tak suke... and overall aku rasa he seorg lelaki yang baik... senang sikit bila dapat tahukan dari Suri... Tapi tu la... risau aku tak habis lagi ni... hahaha... giler kentang tul! Mencik!

.... Me sms Him...

Ha! Kalau aku tahu aku ambik pic using my cybershot! Tu la syok sangat nak tahu pasal Zam, ambik ko! Lupa kejap aku ok nak ambik gambar2... kalau tak boleh post kat sini... stupid you cida...tetiba terlupa tugas sebagai blogger tegar la pulak!Duh

One thing aku suke duduk dengan Suri... dia mmg penasihat yang baik... dia sekolahkan aku jap kat SR tu... hahah tu yang lupa tu tugas2 penting.

Salah satu nasihat Suri... i dont know la kalau korang yang bergelar isteri2 ni agree ke tak... tapi aku rasa ada betulnyakan...

"Bila dia melangkah keluar rumah, he is not ur husband anymore... tapi bila dia sampai kat umah, dia suami kau dan kau kena layan dia dan tunjuk tugas kau sebagai seorg Isteri..."

Aku rasa ramai yang tak agree ni...betul tak? Tapi kalau fikir balik mmg Suri ada point... lelaki tak suke di kongkong... mcm dia sendiri tak mahu tahu apa suami dia buat bila keluar rumah as long she know Kerry balik umah... and it work... hahah betapa sportingnya la si Suri yek...

"Jangan bagi 100% sayang kita kat Husband... bagi sikit2... kena pandai tarik tali... let Him explore you... baru rumahtangga tu lebih menarik tak la boring je"

RollWell aku rasa nasihat yang ke dua, tuk org yang belum kawin pun boleh try kot... sbb aku tahu kalau bercinta tu mmg tak hingat punyakan... kalau boleh dia la segalanya bagi kita... and aku belajar dari kesilapan...i have wasted my life... duit, masa, tenaga, usaha, penat... apa lagi?! Tapi at the end tak ada apa...but pikir balik semua ni menjadi pengajaran buat akukan?!

If Zam serious dengan relation ni, Insya Allah i give my best to love him... to protect him from any pain and harm... chewah ayat sumpah aku... ahahah... baru je nasihat kat atas tu tuk tidak bagi 100% sayangkan? Well aku tak kata nak sayang dia 100%... bluekkk....aku tahu aku bukan sempurna... banyak sangat kelemahan yang aku ada... tapi itu tak bermakna tak nak berubahkan? Kisah silam dia pun lebih kurang aku je... bila Suri cerita aku yang sakit ati... kenapa org2 macam ni tak di hargai?! Org2 macam aku jugak la,kan... hahah velagak giler....

Semua ada khimahnya... itu yang pasti... MUNGKIN aku di cipta tuk membahagiakannya? Siapa tahu... Insya Allah...

Tuhan sengaja menemukan org yang salah supaya kita dapat lebih menghargai dia yang akan hadir dalam hidup kita...



The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

7 comments:

ღ lienurulz ღ said...

setuju 100%..mak nurul pun pesan mcm yg kak suri kata tu..

bila hubby kat luar,dia bukan hak kita..
kat rumah dia utk kita..dan sbg isteri,kita jlnkn t/jawap kita..

kalo setiap isteri mcm ni,rasanya xmungkin timbul sebarang masalah..
Insya'allah..

iKHMAR said...

Wuwuwu...
xper2, ada ceriter gambo xde pon xper.tp lain kali jgn lupo...Wakaka!

Anonymous said...

waahhh aku bangkang 100% nasihat pertama tu.. marriage means ur a team. no longer different individuals. whether ur in d house, outside, dlm laut ke, longkang ke... wah melebih aku..

ahaha pening lah kepala ngko baca org nasihat mcm2..
-ZY

Suki Cida said...

Nurulz
ha yer ke? OMG susah la gitu kan... waaaa...hope kalau kalau akak kawin dengan abang zam ni, dia bukan la jenis hyper active kat luarkan... ada jugak aku merana... hahah

ikhmar
tu la... ok ok... jangan risau ok... janji tak lupa

Zy
Hahah ekau mmg pembangkang! Hahahah

Suraya said...

ehehe terpulang pada individu memasing.. tapi bila ko dah kawin nanti ko tau la... lelaki kalau kite kongkong, lagi dia memberontak.. so kite kena pandai kasi time utk dia juga and trust him walaupun bukan 100%. yg penting ko kena cari bahan baru utk dia exlore n teringat2 selalu. hehe yg makes him tak sabar nak balik umah after work.. hehee... ilmu tu nanti aku akan ajarkan bila dah nak kawin sok.. hehe

Hasra_Razali said...

Wahh suri...nk belajar jugak! hehe...

Suki Cida said...

Superstar
Babe aku ambik tuiton dengan ko je la... hahahah... jangan ko suruh zamani ambik kelas dengan kerry... hahahah

Hasra
Jom kita buat kelas