Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, January 10, 2009

First day

Ok agak lambat tuk upload cerita ni... maklumlah i bz dengan kerja, persiapan tunang, dengan bakal tunang ai tu... wakaka.... seyes... aku dok kuar dengan Zamani je... macammana ni? Dok kata tak mo... bila sampai masa je, mula la... macammana? Org tanya... dah ready? Aku senyum jelahkan...

Zamani start kerja 4 jan ari tu... wahhh semangat akak ni bangun awal... padahal malam tu tido lewat la... kul 3 pagi... bangun kul 9... sms Zamani kot2 dia lum bangun.Dia pun rasanya tido lambat kot malam tu... well tak sure... tapi aku tahu dia dah lambat... tempat kerja baru bukan jauh manapun tapi gatal, nk hantar! Biar la, aku training ni nak jadi isteri... kot2 kawin tak la rasa pelikkan... buat dia suruh anta "Ayang tak kerja ari ni, anta B gi kerja sat..." tak la aku baling bantal kat dia,kan.... wakakak....

So bangun plan nak buat apa tuk dia... nak buat roti telor... esh kang tak makan mamat tu... siap reject aku macammana? Puas aku pikir... ni la... proses tak habis nak kenalkan. Sampai aku pun tak tahu dia suke makan apa... So dr pikir sakit kepala... aku pun call ibu dengan ayah...

"Beli roti canai bole?"... yah.... order je... mak aku pun tanya la kenapa... sbb aku ni payah sikit nak sarapan.... so bagi tahu dia Zamani nak mai sini... nak hantar dia kerja... so at least sarapanla before dia masuk kerjakan... so mak ayah aku kata OK.... tunggu la sat...

So aku buat kopi... sbb Zamani suke kopi and teh jo... so mak cik pun buat lo... baik je siapkan tengok dia dah dlm umah... erm... bapak akukan very the shy guy gitukan... dia pun macam seram2 takut.... hahah duduk la baca paper dengan bapak aku...

Time tu dah kul 11.10.... mmg confirm lambat dia masuk kerja...tapi Zamani control macho oooo... makan je.... ngeh ngeh ngeh, padahal aku tahu dia dah lambat.... suke suke.

Time ni nasib Shaiful ada... dia kalau ada riuhlah... at least tak la Zamani malu2kan... ada la jugak org boleh bual dengan dia...

Tapi family aku mmg kecoh! Bikin malu je... hahah... biasalah kecoh macam2 cerita... hampeh... but anyway b... kenalah awak biasakan... family saya mmg gini, menyakat, mengumpat, mengkritik, ini lah diorg...

Smart je laki akukan.... ngeh ngeh ngeh... dia kata dia dah sarapan kat umah... kat umah aku dia terpaksa habiskan... hahah suci tul dia ni... heheh... sayang dia...

So lepas makan tu, aku terus hantar dia gi kerja... kuar umah kul 1130... erm confirm tak sempat sampaikan...rasa bersalah la jugak... tapi Alhamdulilla, berkat org kerja ari Ahad... heheheh jalan clear ooooo... sampai Subang 15 minit je...

So aku hantar, balik aku ambik... aku seronok... Zamani? Tak tahu... muahahah... kalau dia rasa terkongkong ke... tercontrol ke... tak tahu lak aku... tapi so far ok je... aku cakap nak ambik dia, alrite je... aku tanya ok tak... dia kata ok je... aku tanya bosan tak? Dia kata happy je... lalalal
Oleh itu.... korang hantar la Bf or laki korang ke kerja yah... pahala... heheh pahala ke?! :P

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

2 comments:

iKHMAR said...

hehehe...
gud, gud, gud...selalunya gf yg suh bf antokan.Tp kak SUki Cida lain. Kelainan! WAJIB abg Zam cayang 100% nih!! =)

Suki Cida said...

ikhamr
harus!!! kalau tak akak fire dia... heheh...tak pa nanti ikhamr tau apa itu cinta...sanggup berkorban apa sahaja... chewahhh... yang baik je, yang mungkar jangan buat...akak tampo ikhamr laju2 :p love you sis;)