Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, February 28, 2009

Turut menjadi masalah

Sesuatu la org-org kita ni... aku pun tak faham apa masalah org melayu nikan... especially yang related dengan kita... aku kadang2 naik tention dengan semua org sekeliling aku...tak habis2 nak mengata...


Waktu Rayyan lahir, dah tentu banyak relative berkumpul... aku sejak dah tunang ni relex la... dah tak pikir soalan maut atau hinaan dari org... aku ni jenis tak leh la dengar org mengata aku... aku cepat terasa... tak kata tengok muke org tu lain je aku dah tak sedap ati... even Zamani kalau mengeluh waktu kuar denagan pun aku rasa dia boring dengan aku... hahaha... betul tak? org mengeluh selalu kalau tention or bosan, mesti ada sesuatu yang dia tak happy berlaku di sekeliling dia,kan?!

So susah... bukan buat2... maybe wanita-wanita Virgo ni ada sensitive sikit kot...

So bila dah berkumpul biasalah semua menanya... Bila hari langsungnya... bila aku cakap July.... diorg cakap "Asal cepat sangat?" Kan baru tunang?" aik jadi masalah la pulakkan?! Alasan diorg sbb aku baru kenal Zamani... nak kenal berapa tahun lagi baru nak decide kawin? Pelik aku... soalan tu aku rasa ok lagi... ada pulak yang menyampuk... "Biasalah org dah gatal nak kawin ni! Mmg gatal nak berlaki.... org gatal mmg nak kawin cepat" I was like!!! apa masalah ko pun!!!!! You dont have to insult me 'aku gatal'... and menjadi bahan gelak... aku rasa nak tampa je mulut org tu... kalau aku terus ambik keputusan nak kawin terus, tak tunang terus apa diorg akan tuduh eh...

Aku tak suke betul... dah la yang cakap tu ahli keluarga aku sendiri... not in my family la... kalau family macam Pidah, Didi, Ibu atau ayah confirm kat situ aku fire balikkan!!!! Ko cakap depan mak aku... apa masalah ko pun... aku terus je jawab

"Aku tak kawin ko panggil aku anak dara tua... aku nak kawin ko kata aku gatal...ko kawin mude dulu, kire ko lagi gatal mengeyam dari aku la ?" I dont give damn! Insult la... aku pun bole... sekurang2nya aku bagi mak ayah aku puas makan duit aku! Baru aku terhegeh nak kawin... dari ko? Lepas sekolah terus kawin je... tu consider apa lak?! habaq mai sikit... 28 tahun comming to 29... rasa aku tak cukup matang lagi tuk berumahtagga ke?!!!!!

Satu lagi kat opis... cine biasalah... otak diorg lain... aku nak kawin ni diorg semua kata aku mengandung... kalau aku mengandung buat apa tunggu bulan 7? Nak bersanding dengan perut besar ke?!!! Tak habis ok... budak opis aku dok tanya. Fed up dengan soalan-soalan mengarut ni...

Sampaikan aku demam ni, kan aku muntah2... Ibu call opis cakap aku demam panas and muntah-muntah...bos aku msn aku

"Are you pregnent cida?" wahhhh aku rasa nak muntah je depan muke diakan?!!! Apa masalah semua org ni?! Muntah je mengandung, mengandung je muntah...

Mulut2 org ni tak habis la mengata... tolonglah... jangan la sesedap nak mengata org... jangan sesedap nak menghina org... kena batang hidung anak sendiri macammana? Aku tak buat kerja yang salah... i've waited this moment for so long!


Next time aku tak bagi chan da! banyak sangat bunyik aku kasi je penumbuk je...

Awas kamu yahhhhh






"Tolong doa tuk kebaikan... bukan doa keburukan..."

Oh thanks to Zamani for saving my lifekan... ada lagi benda yang aku sakit hati... tapi tak yah la...isu2 kecik... aku sms Zamani mengadu sikit lebih kurang, lepas kerja dia dtg... my herokan... siapa kacau binik ku? meh sini tengok sikit.... huhahahah... tapi bila dia dtg sekor pun tak bersuara... asal tak tanya ha!!!! tanya la!!!! bodo! sengal tahap mega!



The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

3 comments:

Hasra_Razali said...

Eh..eh eh..makhluk mana yang tak leh duk diam sgt mulut nyer tu...mmg manusia ni cmni kan? benda tu tak kan habis..nnti bila hang dh kawin, soklan lain lak yang timbul...bila lagi nk bertiga, anak brp org,bla n bla n bla...rimas kan..

p/s:nasib la ahli family aku takde yang 'sound' cmtu kat aku lagi takat ni..:-(

Deqna said...

isy mulut org memang camtulah.. apa yg kita buat ada jelah yg tak kena kat mata mereka.. abaikan jer kata2 sedemikian.. ialah mulut tempayan dpt gak ditutup, mulut manusia nan ado lah..

Suraya said...

mulut orang memang mcm tu.. keluarga ataupun tak.. mcm aku dgn kerry, takde tunang takde apa terus je nikah. itu lagi la ada yg kata aku kawin kantoi la apa la.. sbb tak ramai tau aku ada boyfren waktu tu alih2 terus nak kawin kan.. ada yg kata aku dah pregnant dan sebagainya.. aku diam je, taknak la marah2 time aku sanding kan, aku pun nak gak control cantik.. haha

tapi tu la, sbb aku tau mulut diorang ni kadang2 cam racun, aku diam kan je.. kalau betul aku pregnant, apsal dah 4 tahun lebih aku kawin tak kuar anak lagi?? betul tak? sampai skang aku masih berdua je dgn kerry. tapi skang ni kalau aku jumpa balik mulut bedebah tu, aku selalu perli2 la.. so faham2 sendiri ok...

jgn fikir sgt apa org nak ckp. ko buat bodo or bebuat tak dgr. aku sarankan ko beli ipod. agak2 ada org nak bising2, ko sumbat headphone dgr lagu. jgn dgr ayat2 racun. mulut org bukan mulut tempayan yg boleh kite tutup. bersabar lah yer.. Allah maha adil..