Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, June 24, 2008

Akidah yang songsang!

"I nak join la diorg gi pub..."

"I pun gi clubing, minum2...mabuk2..."

"I tak kisah makan kat mana... ala makan kedai cine pun ok je... jangan la makan babi tu...minta la ayam ke apa..."

Sebelum aku start kerja, aku nak mengomel... rasa tak puas hati pulak... ada yang aku dengar dari mulut dia dan semalam ada org sampaikan pada aku... bukan nak memburukkan org... (prangai dah mmg buruk). Sedar la awak tu islam! Aku menyampah dengar benda2 riak tu kuar dari mulut dia... bebaik bangsa cine and india ingat Islam tu agama suci, org2 macam ni memburukkan lagi Islam.

Kau nak makan apa pun, kau punya pasal... sekarang opis mate aku lain dah salah fahaman kononnya kita yang jijik makan kat tempat diorg. And khamis ni ada dinner kat restaurant cine... kata kawan aku yang cine ni dia dah tanya tempat tu halal! Aku takut kefahaman diorg halal ialah tak ada babi, cara pemotongan semua apa citer pulak?

Slumber badak dia tanya cakap, makan la ayam jangan la makan babi... aku ni yang kurang pendidikan agama Islam, tak la bodoh macam ko! Slumber babi aku jawab " Kenapa Islam larang kita makan ayam yang mati kena langar? kenapa juga Islam larang makan ayam yang mati sbb sesak nafas, sakit jantung (heheh ada ke?) Sbb semua tu kategori bangkai.... u suka suki makan benda yang tak di sembelih dengan Kalimah Allah, maknanya you makan bangkai... wekkkk" Siap aku buat gitu kat dia... biar dia tahu dia tu makan bangkai!

Dia buat muka... aku tau la dia tengok cara pemakaian aku yang tak mencerminkan keislaman tapi nak bagi nasihat... tapi sebelum dia perli bagi aku cakap. "Saya ni pun bab agama pun kurang, tapi tak bermakna saya ni tak tahu langsung. Mungkin saya tak sealim nak bagi nasihat, tapi cara awak tu buat diorg pikir kita ni je mengada2 tak nak makan tempat diorg...kalau awak boleh makan, tak bermakna kita melayu kat sini kena ikut awak jugak"

Geram!!!! aku mmg tak suka org yang berlagak bukan Islam... buat malu je... ni semua keturunan Yahudi... baik bunuh je... wakakakak.... susah kalau tak hidup berlandaskan agama ni... yang paling aku sakit hati dia pandang kerek kat aku bila tengok bilik aku ada telekung and sejadah.... dengan sinis dia cakap "Oooo sembahyang jugak ke? Tapi tak pernah pun i nampak u sembahyang...." Wahwah... nanti aku solat depan meja ko! Lagi pun waktu tu aku peyed la... takkan aku nak bagi tahu ko? Stupid,kan...kan...kan

Ni la susah kalau aku dah start membebel...

Aku tak pernah nak pertikaikan org tu baik ke jahat ke...nak minum ke, nak makan benda haram ke, tapi jagalah maruah diri tu kalau nak jadi kafir pun...tak payah bangga bagi tahu org "oh i pun minum" , " i pun makan babi". Orang tak pandang ko la beb! Even bangsa lain pun pandang ko sebelah mata je... umur dah tua, tapi otak letak kat bontot... baguih lagi kucing aku Simba... kalau sejadah tu terbentang dia duduk bertafakur... wakakaka... al maklumlah kucing i tu pemilik dulu dia keturunan arab... so sebelum dia di serah pada aku, dia dah cukup ilmu Islam di dada...

Adios!!!! cute yek Simba... heheheh...

No comments: