Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, June 4, 2008

Unexpected expenses

Bengang tul... ingat tak kes dompet aku ilang?! Bulan ni mmg banyak tul kos-kos yang tak masuk akal!

Hilang MYCARD aku kena denda dengan bayar kad baru, tahu tak berapa aku kena? Bukan aku bagi kat pencuri haram tu! Dia yang ambik dr aku!!!! Pastu replacement credit card pun nak jugak bayar!

  • MyCard RM 110.00
  • Ambank Visa RM 25.00
  • Ambank Master RM 25.00
  • Eon Bank RM 50.00 (Paling Cilaka haram! Mahal nak mampus!)
  • ATM CIMB RM 12.00
  • ATM Maybank RM 12.00
  • Lesen RM 30.00 (28/6/2008 lesen aku mati!!! arrgggg tukar kena lagi RM 30)
  • Wallet ELLE RM 170.00 ( Mmg sayang gila babi wallet ni!!!!)
  • Jusco Crd RM 12.00
  • Tesco Crd F.O.C
  • Padini Card RM 18.00

Lost my thing and i have to paid MORE and cost me around RM 294... tak masuk harga wallet lagi la sbb itu aku tak beli lagi... ini je ambik ko! Akhir bulan kena bayar road tax lagi... aduhhhh saleha! Mycard hilang, aku pinjam duit mak aku... konon nak kuarkan duit dalam PUBLIC BANK, satu lagi bank haram! duit gaji aku semua dlm tu, aku tak bole nak aply ATM card sampai IC aku siap... 3 - 4 minggu lagi!!!! padahal CIMB dengan MAYBANK ok je... bising jugak la aku kat bank ari tu... mana taknya, duit gaji aku kat dlm tuh... macam mana nak kuar kalau tak boleh buat ATM! So diorg suruh kuar pakai PassBook. Terkial-kial aku kuarkan duit. Maklumlah kat kawasan bank tu dah banyak kali aku dengar org kena ragut, rompak. Walaupun aku kuarkan taklah beratus, belas, juta hinggit, tapi apa yang aku kuarkan tu la bayar semua hutang piutang aku. Dah la aku pinjam duit akak sedara aku dengan sepupu aku sorg RM 50. Kes malas nak kuar duit kat bank, dah jadi macam ni aku berhutang lak dengan diorg sorg RM 50. Tapi aku dah bayar dah.... :)

Pening tul kepala aku! Mana nak cari duit ni? Ni tak terpikir lagi nak beli wallet apa.... teringin nak pakai RENOMA. Heheheh tengah sales lak tu. Survey ari tu lepas 20% boleh la RM 170 - RM 190... duit lagi... credit card lak tak ada... dah 4 bulan tak pakai credit card...ermmmmm. Mak aku bising... "Pakai je beg duit aku ni, tak pun pakai je MILK TEDDY! Paling mahal pun RM 49.90...." Apa kelas? Umur 27 tahun pakai MILK TEDDY kegilaan budak 7-8 tahun?!

"Pakai memahal pun bukan jamin lama... kang hilang lagi." Aku sayang tul wallet ELLE aku tuh... walaupun dekat 3 tahun berjasa kat aku tapi mmg sayang... duit angpau raya tahun lepas Pak Arab bagi pun kat situ jugak... Tu la sayang nak pakai lagi... ambik ko!!! Tuhan kasi aku CASH in hand... bayar semua sekali gus! Sedih...sedih... di mana dan ke manakah wallet aku itu?

4 comments:

Suri said...

cidaaaaaa... betul la... aku pun 3-4 tahun lepas kehilangan wallet. tapi hilang sebab orang seluk dlm handbag kat sunway pyramid. memang celaka giler time tu. dah la masa tu aku tak bawak keta kan, nasib baik aku ada abang2 yg baik hati sanggup amik aku kat sunway tu ah.. dah tu pulak, nak buat itu ini balik, beratus2!! aku tensyen giler masa tu... asik nak marah2 je sampai abang aku ejek aku 'menopos'.. siot sungguh. tapi memang azab!!

Suri said...

oh ye.. "abang2" tu memang abang betul aku eh... bukan abang angkat ke apa.. aku ada 3 orang abang yang hensemmm.. hiihiii ye ke hensem? :p

Suki Cida said...

ko ada abang, aku ada apa?perh masih tention lagi ni...aku mmg bengang la jugak. nasib baik bos aku baik giler, dah la aku cuti macam aku je nak kawin, than ahad sms dia minta cuti lagi. Nasib dia faham,suruh settle mana yang patut. Masuk opis caring bos aku tanya lagi and told me kalau perlu masa ambik je cuti... hahaha aku rasa aku tak perlu cuti, aku perlu duit... hahah pandai bos aku tak offer!

Deqna said...

Sabarlah yer cida... itu sumer cobaan...