Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, October 30, 2008

Hasutan paling bahaya....

http://beedarling.blogspot.com Vanga!!! Tahu kenapa? aku telah menghasut seorg member lama aku tuk berblog macam aku!!! Dan sekarang dia dah addicted! Ngeh...ngeh...ngeh... tak bergitu Puan Siti Nurbaya? * pandang Abby sekerek yang boleh...

...Ini lah kawan aku!...

Meh kita kutuk2 sikit pasal dia... ngeh...ngeh...ngeh... kalau korang nak tahu Abby ni aku kenal waktu kami sama2 belajar kat KYM... dia tinggal belakang umah sewa aku je... perh aku mmg tak suke dia... di ulangi kasi dia nampak sikit TAK SUKE ok! Sebab apa?

Sbb dia gangster! Kutuk belakang! Cakap lepas! Berlagak sbb bapak dia bukak rest house kat pandai apa tah kat Melaka! Ngeh! Ngeh! Tapi aku cakap macam ni tahu sbb apa? Sbb dengar member2 dia yang kata... aku tak rapat dengan dia... so termakan cakap org la ni...

But i notice she is nice than others friend... and dont judge book by it cover... itu yang bole aku katakan kat sini... Yes! aku mengampu dia ni...kalau tak dia tak mo belanja aku... ngeh...ngeh...ngeh... Tak la... aku kenang budi dia! Waktu aku nak balik klang sian aku tak ada org nak hantar aku gi bus stand tau... si Abby dtg hantarkan... gara2 aku telah di tipu dengan janji seorg kawan... ko ingat tak Abby siapa? Ngeh...ngeh... janji nak balik Klang sesama2 last dia balik sendiri tanpa bagi notice kat aku, siankan aku... kawan2 buli bila tak ada kereta...

Time tu aku rasa, budak ni tak la poyo mana pun... and cara dia cakap lepas tu mmg betul... lazerrrr disk oooo...

So ada insiden yang buat dia ni jauhkan diri dari kawan2... so aku biasalah kalau org bercakap ni mmg percaya habis... so tah macammana aku add dia kat YM and dia cerita A-Z... org sangka buruk pasal dia...

Tapi aku rasa dia ni kuat! Mmg bagus la... kawan2 pulaukan dia. Kata macam2 dengan dia tapi betullah org tua kata, org banyak bersabar ni banyak hikmah dia... dia ada keluarga yang bahagia, kerja yang elok dan berjaya ok! Jeles...jeles... suami yang baik... seyes aku tabit habis husband dia... banyak support dia... and im happy when she happy.

So bila dia baca blog aku, dia dah menjangkit dengan aku... kahkahkah... so aku suruh dia bukak blog, sbb dia ni bagi sangat muke org kata dia... aku lak naik darah... selalu aku marah dia kenapa kena senyap macam kita bersalah... dia kata malas nak panjang cerita... aku lak tak puas hati... so berkat hasutan aku dan dorongan suami dia, dia pun bukak la blog and dia dah addicted! Padan muke ko abby *gelek...gelek... yaribaaaa...

Siap cakap kat laki dia "Cida cakap, blog ni best bila ada laptop sendiri dengan broadband" Hahaha... apa laki ko jawab Abby? "Pernah dengar org mati tertelan laptop?" Ngeh...ngeh...ngeh... aku belum dengar lagi abby... tapi kalau aku jadi ko aku sanggup ooo mati tercekik laptop... dlm kubur boleh blogging.... muahahaha....broadband kena adalah tapi. Yer tak? Dasyat...dasyat! Tapi tak lama lagi dapat la laptop minah tu... kesayangan suami ooo...rugi aku tak bersuami lagi,kan?

Kalau dia blog aku rasa lebih dekat dengan dia... macam dia baca blog aku... walaupun kita tak rapat tapi kita tahu cerita org tu macam kita duduk sebelah umah dia jekan? And same goes to my Dear...dear friend SURI... mana aku rapat dengan minah tu kat sekolah, madang nampak dia je "OoOOooo anak org kaya ni, mana nak pandang aku, mana nak kawan dengan aku..." Bila ingat balik macam bodo je rasanya...dia shopping jugak kat tempah murah-murah ni... wow SURI aku geram dengan ko sbb tak nak bawak aku gi sales Metrojaya kat stadium tuh! Sungguh berani ko menunjukkan hasil pembelian ko dengan plastik kuning kat pasar tu kat blog? Wakakak.

Oklah banyak benor aku bercerita... so korang-korang... jemput2 la ke blog dua kawan aku ni yek... aku promote baik punya... kita ramaikan kawan2... kawan ko kawan aku, kawan aku kawan ko juga... ok aku dah mula ke laut nak menangkap udang dan ketam... sebelum aku tangkap paus, baik aku stop... wekkkk!! tah apa-apa je... layannnnnn....
... kawan-kawan ku, di mana mereka? Korang tak ada ke blog? Besttt ooooo....
... Nak kenal lebih rapat? Masuk blog dia yek, bagi support! Clik gambar tu ke blog dia ok...


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

5 comments:

iKHMAR said...

Bestnye...
ni yg nk hasut kawan2 join blog ni...Wakaka!

Owh, lupa plak...
setakat ni dah berjaya menghasut Teacher Laila utk buat blog! tp hampessss, dia x post sebarang entry pon! Hahaha,xper lah atlis dia ada kannnn....

MahaSayang said...

eh, hellooooooo..miss cida oi
tq byk2 buat special n3 ni utk aku..
sememangnye..aku sungguh2 terharu...

cida, tq gak sebab byk support aku..dan sememangnye hasutan ko sgt menjadi..

TQ so much..muaaaaahhhhhhh

Suki Cida said...

ikhamar
Better suruh cik gu active, at leat dia akan di kenang oleh murid2 dia... sekarang akak rindu cikgu2 sekolah akak... macam mana diorg sekarang

Mahasayang
Wel no problem babe! For you! Anythinng... tulis citer menarik2 ok.. so walaupum kita jauh, tapi dekat macam sebelah umah je

ღ lienurulz ღ said...

kantoii..!!kak cida mmg suka hasut org eh..
bkn takat hasut lagi kak Abby,kenakan org gak nih..kui3

Suki Cida said...

Nurul
Tolong akak tak salah... muahahah.... rela msuk ISA ok!alah oklah tukan? promote kawan2 punya blog! heheheh... thanks yek nurul bagi sokongan... kalau kak ab belanjan akak, akak post sikit kat nurul...heheh