Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, November 14, 2008

Apa dah jadi?

Aku balik umah... umah ku penuh dengan baju yang telah bergantung... apa dah jadi? Ngeh ngeh ngeh. Kaki mak aku baru je baik. So dia kena banyak berehat.... gosok baju pun dia kena duduk atas kerusi. Kaki dia bukan leh bersila, lutut dia akan sakit... berdiri lama pun tak boleh. So hari ni dia kata dia mengosok dr pagi sehingga la ke petang...Ada baju Pidah dengan Saiful lagi kat umah aku ni.... so mak aku kata sabtu ni senang bagi je diorg baju2 diorg tu terus.Baikkan mak aku?!!! Tak nak anak dia kat sana mengosok banyak2...

Mak aku kalau pat gosok baju ni sangat cerewet, dia gosok licin je,tak ada org boleh langar baju yang dia gosok. Sbb tu kalau aku beli baju dia banyak pilihkan sbb hanya mak aku je tahu baju tu mudah ronyok ke tak... sbb dia yang gosok!

Ya aku mmg anak yang baik.... hahah nasib baik aku gosok tak licin, kalau licin mesti En Rusli suruh aku... heheheh....


...Sini baju bergantung....

... sini lagi...

... dan sini juga...

Ha tu baju yang baru je mak aku angkat dari ampaian... banyak tak baju umah aku? Hahah duduk 4 org, tapi baju 2 org tu ada lagi... seyes baju Pidah dengan suami dia mmg sangat banyak ok... dia mmg suke beli baju macam2.... Yang baju tersangukut tu bukan baju gosok, tu jaket si Didi ar... si gilo tu mmg suke pakai jaket... konon hip hop ler... panas2 pun sanggup ok! Hopeless punya budak...

Aku bila tengok kucing lepak luar umah, sliding door tak bukak tuk laluan kucing, mesti mak aku buat benda yang dia tak suka budak2 ni kacau....bukak pintu je dia dah jerit...

"eh bebaik!!!!"
"Eh jangan langar"
"Eh jangan bukak kipas" (Cukup pantang ooooOOoo mak aku!)
"Eh... eh....eh...eh" Itu je la yang kuar dari mulut dia....

"Aku dah gosok.... angkat baju korag masing masuk almari, kaki ibu sakit nak naik tangga...." Itu ayat kedua lepas eh...eh tu la...

YES BOSS!!! Bila aku mula pegang hanger... dia jerit lagi

"Eh bebaik!!! " Uhhhh nasib baik makkan? Kalau adik aku dah lama dah kena back hand! Muahahah.... sayang ibu.... Muakasssss....


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

6 comments:

Unknown said...

wahhh senangnye idop... sume baju dah digosok ek ihiks

MahaSayang said...

weeii...bestnye ko....bertuah dpt mak mcm tu..kalau mak aku tu..dah lama aku kena hempuk daaaa...

Hasra_Razali said...

Kasih ibu susah nk di carik....dan pasti tak kan dpt di mana2 pn...

Suki Cida said...

ena
boleh la...

Mahasayang
Tah mak aku yang nak buat... tak pernah dia suruh kitaorg adik beradik buat... sbb dia kata tak sampai ati kecik2 gosok baju sendiri... hahah sampai ke besar dia tak sampai hati nak tengok. Muakakak

Hasra
Yup, mendengar komen reader ramai cakap mak bagi muke kat anak2... heheh. anak lak ambik kesempatan atas mak dia... alalal

Deqna said...

eeei rajinnyaa.. saya iron baju time nak pakai jer tau.. koser nak iron baju setiap kali lepas basuh.. nak lipat pun malas sgt..

Suki Cida said...

Deqna
hah deqna cida sama dengan je dengan deqna, nak pakai gosok... mak tak leh, may be dia tak kerjakan, so tu yang dia buat