Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, December 4, 2008

Kisah si rumput....

Aku kan gedik2 nak merajuk dengan Zam...mengada! Sepuk sikit aku ni... muahah... sajer je tau... yer la aku ni dok risau la... mana tahu kan dah jumpa tak berkenan lak siapa nak jawab? Sian akukan...jadi dia pun tanya aku 5 soalan... dok bebel jekan...takut tak suda... ambik ko 5 soalan ni....aku paste yang penting je la... rahsia rumahtangga mana leh bagi tahu kat korang? Wahh tetiba...Ok bukan nak menunjuk2... but aku ada point kat sini ok!

zamani : Answer me! Just answer my question
zamani : 1 - do u really love me?

suki : Soalan apa ni?

zamani : Just answer... i just want u to answer

suki : Ya la...

zamani : 2 - r u sure?

Erkkkkk... gegurl keliru di sini... hahaha... ok GF mithali... jawab soalan....

suki : Yes sure. Kenapa?

zamani : Pls answer it..

Suki : Yes im sure

zamani : 3 - do u want to meet me?

Lepas soalan ke dua dah tak melawan da... jawab je... kang kena marah... bluekkkk

suki : YES

zamani : 4 - do u want me to leave?

suki : NO

Zamani : 5 - do u want me to compare u to my ex?

Suki : No

zamani :hunny.. pls stop thinking negatively.Pls.. i beg u plss..so.. kesimpulannya... 1-u really love me, 2-u r sure that u love me , 3-u want to meet me , 4-u dont want me to leave u and.. 5-u dont want me to compare u to my ex.. rite>?

suki : Yes

zamani : so... nape nak takut? u know u want me.. if u want something so bad.. why just stand there and do nothing? grab it..do all u can to have/grab it..

Apa yang dia cakap betul... cilakok punya setan... hasut aku lagi, aku yang kena marah.... heheh salahkan setan yang menghasut... so dah pujuk2... (heheh gedik) he sent me this email... so fahamkan email ni... terasa salah la pulakkan....bad cida!not gud not gud

Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini:

Pelajar: Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?


Cikgu: Oh, awak nak tahu ke? Emmm…baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye…mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.


Pelajar: Baiklah…apa yang saya harus buat?

Cikgu: Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.


Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?

Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memangada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu :
Ya itulah jawapannya, Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi,maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.

Hahah... aku pelik... cikgu sekolah ada ajar macam ni yek... hahahah lariksss....

Sangat mendalam walaupun tak logic cikgu suruh petik rumput... hahahah







The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

2 comments:

Hasra_Razali said...

Kalau suruh petik bunga pn tak pe jugak, cikgu...hehe (eii sepak jugak anak murid suka melawan ni..)

iKHMAR said...

Wah....
susah bebenor nk jumpe ckg mcm tu.. Ckg zaman sekarang skema, xdenye nk blajor luar kelas... kecuali PJ.Kalo x, msuk Lab je kejenye...