Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, December 2, 2008

Let me share something with you

Terpanggil tuk buat entry ni sbb nak berkongsi sesuatu dengan korang... apa yang berlaku akhir2 ni sangat tak di dugalah,kan...so a friend of mine asking me to find someone for her... kalau boleh nak macam Zam aku tuh.. uhuk uhuk...maksudnya seriusla dlm relation... kalau nak sama dengan Zam baik ambik dia je... hahah tapi sila langkah mayat hambo dulu yer... ewah! Sayang OooO... Aku rasa tang tu kena tanya Suri la carikan... hahah...

Dia pun ada problem jugak... tak yakin Bf dia tu bakal suami dia sbb family tak agree and Bf dia pun ambik benda tu ringkas... sbb sayang dia pun malas nak bersuara... ok let me tell you my dear... aku faham sangat2 apa yang kamu rasa... sangat2 faham...even Zam pun agree on this la... you agree ke Zam?

Kawan aku cakap yang dia tak boleh nak kenal dengan org lain, kalau kenal pun it like you betray ur partner... so sikit sebanyak kena batang idung aku la,kan? Hahaha no dear... curang is when you having relation with another guy, dalam masa yang sama jugak kamu masih lagi dengan pasangan kamu... selagi kita tak kawin, selagi tu kita ada hak tuk memilih... TAPI kena ingat... setiap manusia di jadikan berpasangan... Tuhan temukan kita dengan seseorg yang bukan jodo kita sbb dia nak menguji kita...

We had same thing... Zam bercinta 5 year dengan ex dia and me myself take 3 year... we know that our partner tu tak sesuai tapi kenapa boleh bertahan begitu lamanya? Any answer?

Sbb ini la jodoh... wahhhh Suki bercakap macam teror je... tapi seyes you all... aku terima banyak sangat advice dari org tua... hidup kita di jadikan berpasangan... setiap dari kita dah tulis siapa pasangan kita sebenarnya... as for me, i dont know...Zam are you my jodoh? *kelip-kelip mata* hahah kena sepak dengan Zam nanti...aku sendiri pernah rasa benda ni, bukan tak penah nak kenal dengan lelaki lain... ada je...bukan tak ada org yang nak... ada je... tapi setiap itu berlaku aku jadi malas nak kenal org tu... alasan i just love my existing relationship... and when it happend baru aku sedar... sbb org2 yang kamu nak kenal tu bukan jodoh kamu...kenapa leh tersangkut dengan Zam? Seyes la yek... the first time aku di kenalkan dengan dia aku rasa berdebar... tapi aku pujuk hati... aku ada commitment lain dengan ex aku... tak nak lukakan hati dia semua tu mmg ada... Zam pulak cakap sometime kita malas nak kenal org sbb takut org baru tu lebih teruk dari yang lama... how dare you cayang! *Haiyak* ... but when u know the person, u will feel different.

So my dear friend... you know who you are... jangan sedih2... kalau aku kenalkan ko dengan 10 lelaki pun kalau connection tu tak ada, mmg susah...today may be hari aku... esok lusa hari kau pulak... so jangan sedih2 ok... sori kalau setiap entry aku buat kamu rasa tersinggung, terasa hati... tak ada niat pun nak menunjuk2... cuma nak tunjukkan siapa lelaki yang kini bertahta di hati... heheheh... yehhh Zam senyum kambing dahhh...apa pun u need to have faith... doa selalu sbb Allah sentiasa ada...jangan sedih2 ok darling... masa kamu akan tiba jugak nanti :)


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

6 comments:

Hasra_Razali said...

Wahhh kalau si suri baca ni, mau dia cakap "hanmpa berdua ingat aku ni agen carik jodoh ka?" haha..gurau je no,suri...:))

ermm...cida,mgkin entry ni general utk semua org kan? tp bg pndpt hasra, mmg btul kita perlu percaya pada ktntuan yg kita smua ada psangan masing2..tp, ntah ler yer? i dont have any idea actually to comment, maybe blur lagi la..hehe..

little bit agree gak ngn ayat zam tu..mgkin kita akan rasa org yg baru kita kenal tu lebih teruk dr yg kita ada skrg, dek krn prasaan itu lah kita sntiasa terhalang utk bagi peluang pada org lain..jahat kan ada feeling cmtu..tak baik touuu...! :-)

Deqna said...

ooo jadinya cida mengenali zam ini melalui suri lah yer?...

apapun semoga sumernya berjalan dengan lancar & ada happy ending utk cerita inie. InsyaAllah..

oh ya nape blog suri dah lama tak update yer??

Unknown said...

bunga2 cinta sudah mula berputik ya....

amiiiinnnnnnnn..cepat2 htr kad ye...

Suki Cida said...

Hasra
Have faith... time will come juga nanti...time tu makan tak kenyang, mandi tak basah tido tak lena...

Deqna
Zam is suri's best friend... dia la kenalkan... rasa before puasa hari tu, tapi Zam jual mahal... hahahah.... recently je dia terminat...hahaha... suri bz dengan project kat kerja dia... pluss dia tak sihat. tapi dia akan update later...

Kak ellyn
Hahah... baru berputik je kakak... belum berbunga... bila berbunga baru la boleh hanta kad :P insya Allah doakan ok

Anonymous said...

best baca entry nih...:)

Suki Cida said...

Hani
yer ke.... thanks hani