Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, January 15, 2009

Update Kapit. Sarawak...

Hari tu call Herry... tak dpt... may be tempat dia pendalaman habis... so i just sms him... asking him "Macammana Kapit"


Lama tak berjawab...report sending pun tak terima... but the next day...
"Sangat sengsara" Wahhh that bad ka? Than aku call dia...

Dia suruh aku abadikan dlm blog ni... sedih aku dengar adik sepupu aku kat sana tetiba jadi susah kat sana....

"Org rasa sangat sedih... tempat ni sangat daif... "

Herry cerita dr KLIA ke Sibu ambil masa 45 minit.... than diorg di bawak ke Pekan Sibu... dr Airport Sibu ke Pekan Sibu mengambil masa 1 jam.... may be macam Klang ke KL kot.... erm mungkin lebih sikit... aku rasa nak sampai KL pun tak sampai 1 jam... kan? Kecuali jam. Than sampai Pekan Sibu, dia naik BOT LAJU! Ok.... di ulangi bot laju eh bukan sampan ke apa... selama 2 jam ke Pekan Song... sampai Pekan Song mmg dah tak ada line dah... no bank... nothing... macam pekan mati... tak ada apa, hanya kedai kayu je... perjalanan tu tak sampai lagi... dr pekan song ke sekolah dia, Kapit mengambil masa 20 minit.... naik sampan.... bayangkan....

Dia kata sekolah sangat Daif dan dia di tempatkan kawasan sekolah...Sempat lagi cakap dia nak balik cuti sekolah bulan 3.... sbb nak ke pekan Song semula bot seawal 5.00 pagi , dan bot terakhir ke kapit ialah pukul 9 pagi.... pagi yek kawan2... bukan malam.... pikir la... berapa jam je yang ada... selalunya diorg akan bermalam kalau nak kuar dari Kapit...

Tapi Herry kata dia ok lagi... ada yang di hantar ke Pendalaman Kapit, dan mengambil masa 6 jam dr Pekan Song ke Kapit Pendalaman.... dan sampan biasa sbb sungai ada yang cetek... bila cetek, nak tak nak kena tolak la sampan tu... sangat menyedihkan... dan kos nak naik sampan... satu sampan RM 100... so kalau ko sorg naik sampan tu ko bayar la sorg2...

Sedihkan?

Rizal aku masih boleh call dia... tapi dia kata umah yang di tinggal tu bekas dukun duduk... erm tiap2 malam kena ganggu....

Aku rasa when they get back here... sekor2 jadi orang asli la... sian aku rasa.Rizal aku tak rasa sedih sangat... sbb kita masih leh hubungi dia... dia mms umah dia kat sana... mmg sedih... Herry nak buat blog.... hahaha sanggup!

Apa-apa pun aku doakan diorg akan biasa dengan kehidupan kat sana... seyes! Aku tak henti risaukan mereka.... miss them!

Jay! Bersyukur ko tak macam tu... hahah cuti jommmm kita lawat Hery kat sana.... muahahah

Persoalannya.... Sanggup ke?!


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

5 comments:

Hasra_Razali said...

aduhh...sengsara nya dgr...mmg perit dgr nyer tu...bila baca entry ni, tiba2 satu pengajaran kt aku ni ek...macam ni kt tgh bandar pn, lagi nk banyak komen itu ni..cuba aku yg kena hantar ke Kapit tu?? mau terkepit aku ngn org asli kat sana...

To harry & Jay, best of all for u all...:-) ssungguhnya tugas yg kita bawa smua ini adalah tugas yg mulia...haha...bukan main lagik aku pandai berckp ekk...!

Suki Cida said...

HASRA...
Jay dublin... dia aman kat sana... siap tak mo balik... rizal dengan herry la... heheh tu la... miss them! Tak pa, aku tahu diorh balik semenanjung they wont forget me... kalau lupa... harus! aku sumpit je diorg

iKHMAR said...

Wah...
Last pic tu Kak SUki Cida di apit hulubalang gagah perkasa mendidik anak bangsa! Wah...bahasa baek punyeeee. =p

Anonymous said...

owh!
i miss srwk..

Deqna said...

itulah pengorbanan seorang pendidik.. tak taulah kalau saya ditempat sedemikian.