Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, February 24, 2009

Sudah tiba masanya....

Fidah :- Along, esok aku kena operate....

Me cuak nak mampus la bila dpt panggilan Si Pidah...

Aku :- OMG! Asal?
Fidah :- Baby besar la... naik 3.6...last week 3.2

Correction to Zy... info salah la... tapi itu yang Pidah bagi tahu aku rasanya.... mmg aku dengar bunyi '6' tuh! So terus inform bos aku nak ambik leave sbb akukan driver.... confirm mak aku nak aku antar... hahah anyway aku malas nak kerja... itu yang ambik cuti... bukan apa pun... uhuhu....

So today operation kul 5.00...tapi pidah kena stay ward kul 11 sbb dia kena ambik 5-6 hour tuk puasa, bagi perut kosong. Ada la pulak sisa makanan tu terkuarkan...

Ibu, MIL pidah dengan SIL Pidah yang bongsu...

Perbincangan nenek-nenek atau opah-opah bersatu.... Mama and Ibu tah bincang apa tah... dua2 nak menyambut cucu sulung... pakai baju biru lagi... ahak! Mmg sesuai!!!!

Ibu mengandung... mmg happy... sikit tak nampak muke takut ok! Ibu dengan MIL dia yang mengelabah ayam... bengang je, 2-3 kali dua2 mak gi toilet nak terkencing, sakit perut... aku pun pelik... siapa yang nak beranak ni? Ahak!Ni sempat suruh aku ambik gambar tuk tatapan blog aku... cit! This is my blog wokeh! Tak pa layannnnn.....

Bilik sementara... Pidah di tempatkan kat wad ni sementara waktu sampai dapat bilik untuk seorg... ramai lak org bersalin so bilik tak ada kosong. Petang nanti baru diorg bagi bilik tuk Pidah...Tengok Ibu... posing tak hingat!

...Memula, kena timbang berat badan dulu....

Bukan takat Pidah je yang di timbang... FIL pidah pun tak ketinggalan ok menimbang... wei aku pun dah berat!!! 52 kg... OMG.... Zamani hagak2 u boleh tak angkat ai nanti? Muahah motif statement? Lalalala...

Posing dulu ok!

...Ambik tekanan darah...

...Alhamdulilla tekanan darah normal...

Ambik suhu badan...jugak ok... aku dah kata dia ok je... minah ni sangat excited nak bersalin...

Nurse buat interview sikit, tanya a few question pasal tempoh kandungan, pidah ambik Epidural sbb nak Shaiful masuk sama.... Shaiful muke terkejut pucat... hahahah.... siap MIL pidah dengan aku pesan kat Nurse "Kalau yang ni pengsan, biarkan... selamatkan yang ini"

Sesi Interview... nurse ni bagitahu lepas baby lahir kena ada doktor yang jaga, so dia tanya la kalau Pidah nak pilih sendiri doktor peribadi tuk baby atau diorg yang carikan...so pidah kata dia serahkan pada diorg tuk buat pilihan...wahhh mmg manja la Rayyankan... sambutan penuh penjagaan... uhuhu....maklumlah hospital bayooooo...

Sori gambar gegar... Shaiful muke gelabah kena kacau dengan mak dia dengan mak mertua.

Aku pun tekun mendengar arahan dan ceramah 'mesi'...

Surat kebenaran tuk 'mencucuk' baby...Shaiful buat muke... dia dok nak tunggu anak dia besar je... tapi ini wajib... sama ada suke atau tak, kena bagi baby injection.... so dengan berat hati dia terpaksalah tandatangan....ngeh ngeh ngeh...

Tengok sikit betul ke borang kebenaran 'cucuk' baby? hahah takut borang kebenaran lain pulak... ~Statement MIL pidah~

Tengok muke bakal mak.... tengok muke bakal mak long.... siapa yang kecut ayam? Hahahah

Lepas tu pidah kena buat medical check up... yang lain duduk kat luar... Shaiful dengan V-cam dia.... aku takut tetiba ambik gamba syiling je nanti.... hahahah

Ok bersama di saat2 terakhir.... lepas ni bertiga!yahooo

Pidah nak gi buat scan baby buat kali terakhir...Pidah muke bengang!!! Tengok baju pidah... very the kelakar... dia buat muke... ingat nak pakai gaun ke?! Hahaha.... dia tak suke kaler yang sesuatu ni...
It time to go.... chewahhh.... scan je pun...

All the best sister... yeh yeh tak saba... jumpa Rayyan sekejap je lagi.... ermm *Muka tak sabar*

Nanti aku cerita lagi k... aku cerita tang dia kuar nanti wokeh!

Aku paksa Zamani dtg malam ni... uhuhuhu.... tetiba je Pidah tanya aku pagi tadi... "Long abang Zamani tak dtg tengok aku ke?" Soalan dia with evil smile...Muahahah... tetiba je... ada makna ni... ^-^ *wink wink*

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

4 comments:

Anonymous said...

ok entry best!tak saba nk tgk muka rayyan!yahoo!-zy

Suki Cida said...

Zy
Ok ok... jangan risau... sure tunjuk jugak

iKHMAR said...

'Perbincangan nenek-nenek atau opah-opah bersatu....'

"Kalau yang ni pengsan, biarkan... selamatkan yang ini"

-lawak giler!!
iKhMAR gelak pusing2 oh~ =D

Deqna said...

muka kakaknya lebih cuak dari adiknya yg nak deliver tu..hehe