Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, April 2, 2009

benarkah?!

Seseorg tanya aku...

"Tunang akak ni mmg suke control eh... tak leh nak gi mana2 sorg2? Kenapa akak selalu nak inform dia mana akak gi eh?"

Soalan apakah ini....

"Bagi saya la... tak perlu kot... baru tunang... tak yah la nak inform lebih2 kot... eshhh saya rimas kalau gitu...."


Diam tak jawab apa-apa... sbb aku cukup senang dengan apa yang TUNANG aku buat sekarang... control? tak la control... inform bukan control... kan? bagi tahu je... kot2 la aku kuar dengan bos aku, org lain nampak, 18 juta cara penyampaian boleh bagi kat dia... bukankah lebih elok kalau kita sendiri bagi tahu dia? ha!


"Ohhhh Cida punya suami sangat sayang oooo sama dia... even parking depan opis pun dia kuar diri depan pintu opis tunggu kita tutup pintu,kan babe..." Cine ni menyampuk je la... aku diam je...taoi vangga jugak dengar ... alah time tu Zamani baru kuar dr kedai mamak... dah tentulah diri dekat aku sbb aku nak kenalkan dia dengan kawan aku tu... takkan dia nak masuk kereta terus time tu....tapi perempuan tu buat muke....


"Kalau akak kawin lagi la teruk agaknya... saya ni nasib dpt BF yang tak kisah... saya balik kerja penat... tak ada masa nak inform2 ni... dia nak gi mana pun lantak dia la..."


Babe, i been tru la apa yang kau lalui... tak seronok langsung ok! aku tahu u just jeles...tak perlu cakap rimas....aku terus jawab


"Akak tak rasa rimas pun... akak rimas kalau dia tak sms or call... everyday kitaorg rindu each other... even gaduh sehari pun dah kira lama..." wa sajer bagi ayat tebakar, rentung!


"Bayangkan... awak bercinta dengan BF awak 3 tahun, than masing2 buat hal masing2... sebulan sekali jumpa pun tak ada hal, so apa yang bestnya kalau kawin? Dan apa gunenya nak kawin? Making sex only is it? " Terbeliak mata... ha! seyes, kalau perkahwinan hanya semata2 itu, than aku rasa tak yah la kot... laki ko boleh cari je mana2 perempuan tuk lepaskan nafsu... and ko tahu ke apa dia buat... oppssss ko tak kisah pun kan....


Alasan minah ni lagi "Alah akak kenal dia baru, sbb tu semangat... tunggu la 3 tahun"


Itu je la alasannya kan... aku malas nak dengar... semua ni akan menjatuhkan aku...aku tahu dia cemburu... mana tak... sblm masuk opis, kalau tak call, aku sms.... lunch pun sama... balik kerja pun sama... pendek kata even ever she wants to talk to me aku macam bz sms, tak pun call... hahah aku sanggup suruh dia tunggu dr hang up the fon dengan Zamani....lalalalala....i only put down the fon if Zamani cakap nak letak. kuikuikui


Aku akui la... may be aku dengan Zamani still on mode kemaruk lagi...tapi tak kisahlah, aku suke je apa dia buat, dia pun rasanya tak ada masalah... we dont see that as 'beban'. Sbb kalau dia tak suke dia terus cakap tak suke... aku pun kalau tak suke aku akan bagi tahu tak suke. Aku pun tak tahu kenapa that gurl nak ada relationship kalau sekadar title BF and GF je... lepas tu masing2 buat hal masing2... oh dia sempat cakap....


"Lantak la dia nak buat apa, janji dia tak abaikan tanggungjawab dia... saya tahu apa saya nak dia beli, apa yang suke dia bagi... itu je... sbb saya tak kisah sangat."


Menyintai seseorg biarlah sbb diri dia... takat duit ni nak kebas tunggu la kawin nanti... hehehe kalau jadi apa-apa susah... benda pakai boleh la pulang balik, benda makan jadi darah daging sendiri... payah...


Aku terus jawab


"Duit semua org boleh cari... akak tak la kedana sangat nak harapkan duit Tunang akak... i still can survive without him anyway... tapi kasih sayang tak semua boleh bagi..."


Betul tak kawan2? Aku kalau nak kawin atau bercinta dengan org tu sebb harta, aku rasa pejam mata pun aku leh dpt... tapi kekal ke kalau bercinta sbb duit ni?


Maka renung2kan dan selamat beramalllllll



The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

12 comments:

NeenaAnuar said...

betoll tuh suki cida... yg budak tuh nak sibuk2 hal org tuh buat apa??? masing2 punyer kain.. masing2 jaga arr... tell u the truth... I dah kawin 3 years with my hubby... before kawin we dating for 6 years.. dari situ we all kenal hati budi masing2.. and we just let go our actual atitude.. so that nanti lepas kawin tak der lar yg terkejut beruk lak kan... ade perangai2 buruk pasangan kite yg kite tak tau... and alhamdullilah.. both of us really happy till now and really enjoy our marriage life!

to me yg paling penting ade lar persefahaman! kite perlu ade chemistry... kite suka ngan apa yg kite buat... dua-dua pun suka.. bagus cam suki cida and tunang nyer cara.. camtuh leh merapatkan lagi hubungan u allzz.... u all tak rimas.. yg budak tuh sibuk nak rimas2 tuh pahal lak??? eceehh.. aku lak yg emo kat sini.. sorry yek cida.. :D

I jugak setuju that kalau kawin berlandaskan wang semata2.. jawabnyer hancus lew!! tapi tak berduit langsung pun susah beb... nak2 zaman skg ni kan.. yg paling penting.. bersederhana... ;-)

farrah said...

pada pandangan saya la kan, every couple is different. mungkin cara kita dengan partner kita, orang lain tak bole terima, tapi itu memang hak mereka, asalkan jangan menyemak dan purposely nak sakitkan hati kita, sudahhhh. kita juga berhak menentukan hala hidup tujuan kita sendiri kan? al-maklum la, nanti kita juga kena tanggung sendiri hihi ;-)

take care, babe.

Hasra_Razali said...

TUl..tul tulll....:-)
~aku hanya memerhatikan kebahagiaan kawan2 ku...dan aku tumpang bahagia~


p/s: Cida, hang dah lupa ek address blog aku? jmput2 la dtg...hehehe...snyi ar hang takde..:-(

Suki Cida said...

Neena
Wow 9 year la kenal hubby... seee kalau buat macam minah ni punya cara confirm tak bahagiakn... seyes ke 9 tahun? mak aiiii mmg bahagia la... all couple nak macam nilahkan... tu la tak semua org senang dengan cara kita, macam neena tentu susah senang sama-sama baru kita kenal org tu boleh ke tak susah dengan kita. Senang ni mmg senang nak cari, tapi kalau susah ni payah nak cari dah... eh kalau nak emo, emo je kat sini, tak pa.. cida lagi suke... heheheh

Anonymous
betul, tapi cara dia sampaikan macam nak mengajar pulak... tak pa la mungkin tu view dia, saya nak komen kat dia lebih2 tak la berani sbb macam saya kata hubungan dengan tunang pun baru, banyak kena belajar, mungkin 2-3 tahun bersama masing2 berubah tak tahu... sbb tu kenakan dia sikit lebih kurang je... heheheh....

Hasra
Adeiii susah la... aku baca jugak, nak drop komen tu tak ada masa... heheheh okok... akan ku terjah!

ieda said...

Sukicida..

For me when we start make a relationship with our partner we must have a guidelines.. Setiap org berbeza cara tapi bagi aku, aku kenal my hubby only for 4 moths after that kitorg tunang n after 1 year kawin n now aku dh jadi isteri dia dh masuk 9 tahun cepatkan..

As a wife kita bukan kena inform tapi mintak permission lagi, boleh ke itu di panggil control? Kalau kita tak minta permission dari hubby yg sah itu di panggil nusyuz..

Eventhough kalau hubby tak benarkan kita balik rumah mak pun x pe asalkan kita ikut cakap dia kalau kita mati time tu masuk syurga walaupun kita kecilkan hati mak kita.. yg pentg suami redha..Tapi skrg mana ada hubby macam tu semuanya kira sporting n understanding.. n juz want to give some tips..before akad nikah beli buku tentang alam rumahtangga.. untuk preparation cara2 jadi ister idaman suami.. Harap ko berbahagia..

Suki Cida said...

zuraidah
thank 4 the tips... 9 tahun ko dah kawin? sgt cepat masa berlalu...betul jugak cakap ko... kalau kawin lagilah berat... bukan takat inform but permission...uh thanks kerana menyedarkan aku satu 'kenyataan' atau reality dlm perkahwinan... dah la aku jenis keras kepalakan... glub!

Suraya said...

Cida, meh aku sekolah kan budak tu!

aku pun kenal suami aku tu 2 bulan je sebelum we both decided nak kawin. skang dah nak masuk 5 tahun. okay je.. masih bermesra dan masih la kitorang berdua ni inform each other nak gi memana ke, even time lunch pun lunch sama, or kalau tak pun after lunch mesti call/sms bgtau tadi mkn apa. lain org lain lah cara bercinta!! kalau budak tu layan gitu kat bf, nak wat camne? sesuai lah kot diorang berdua takde rasa apa.. aku pelik betul ada org jenis ni kat dunia nih. apa punya relationship tah. aku dulu masa bercinta, takde la loving mcm sekarang ni. apa lak lepas kawin nak kata jemu? tah apa2. bengong. nak je aku sepak muka dia!

Suki Cida said...

Superstar
Glubbb... hahah... kalau dia tengok ko dengan kerry lagi berbulu la badan dia kot... prob la minah ni... aku malas nak layan sbb dia budak2 lagi. Dia sakit mata kot tengok aku gedik call zamani buat apa, makan apa, kerja macammana... hahaha... tapi seyeskan bosan giler kalau ada relation macam tu... uhhh tak dpt nak bayangkan kalau masing2 tak ada hati and perasaan. may be... lain org lain cara... diorg bahagia macam tu... tapi jeles lak tengok cara org lain... uhuhuhu

Farah said...

Saya pon nak nyampuk hehe...saya pon suspek budak kecik tu jeless..

saya dah kapel 7 thn n kawin sethn setengah n ade anak kecik lagi pon calling2/sms/ym every hour ngan hubby...

takde salahnye nak inform laki kite ape kite buat kan kan kan?

Deqna said...

Cida, kadang2 kata2 tu sumer sajer je nak melemahkan kita. Mungkin kerana org itu tidak memiliki apa yg telah kita miliki.

Yang nyata segala tindakan or perbuatan kita ngan pasangan adalah sesuatu yg semulajadi. That's is how you show your love to the partner. As for me, kenal ngan Shah 6 years before get married and sepanjang kenal memang kiterang tunjukkan perangai yg sebenar dan sentiasa menunjukkan kasih sayang antara satu sama lain walaupun ada gak org yg mencemuh kata kalau tak kaweh tak taulah.

Tapi alhamdulillah dari mula kenal sampai kawen sampailah sekarang hubungan still cam mula2 bercinta gak.. sms, call sumer memang dah jadi habit since dulu lagi walaupun sekadar ungkapan i miss u or i love u..kadang2 nak gi makan or mana2 pun nak inform gak.

Mungkin tak sumer org begini, dan menganggap itu bende remeh tapi itulah sebenarnya yg menyalakan lagi rasa sayang tu.

Itulah kadang2 bila org tanya pasal anak baru yg terperasan yg kami dah hmpr 2 thn kwn, tapi rasa cam baru sebulan dua jer.. masa berlalu ngan pantas..

apapun teruskan jer apa cida ngan zamani lakukan sekarang sehingga selamanya...

Suki Cida said...

Farah
Tu la pasal... memula terpikir jugak aku ni ke gedik... tengok komen semua cakap dah berapa tahun kawin still menjalankan kewajipan yang sama mcm sblm so rasa dia la tak normal

Deqna
tu la... nampak sangat deqna dengan en shah bahagia... first time baca blog deqna macam terdetikla, alah baru kawin (sama je pikiran dengan budak ni) tapi makin baca, makin lama cida tengok relation ddeqna dengan hubby best... tu yang selalu je doa dpt hubby macam hubby org lain... heheh almadulillah so far zamani tu ada la tunjuk, tapi kawin tak leh nak cakap... tapi kena la kekalkan, kalau tak tentu umah tangga bosankan?!

NeenaAnuar said...

Cida... yeah.. serious.. for 9 years we know each other... dari mula cinta.. sampai lar dah kawin nie ha... but we both still cam tak kawin jer kalau org tengok.. alhamdullilah... we both memang syer every single little thing in our life.. susah or senang.. sumer sama2.. as for u and fiance.. i pray for both of you! semoga berkekalan hingga akhir hayat.. amin.. ;-)