Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, September 25, 2008

Bungapi raya?

Hari sabtu yang lepas, anak sepupu aku si Mira call aku...

Amira : Mak long! Mana Tok LI?

Aku : Ada... kenapa?

Amira : Panggil dia bole?

Aku malas! Aku bukak je loudspeaker... bagi bapak aku dengar...

Aku : Alah tok li tido la...

Amira : Alahhhh tok li ni!!!!

Aku : Mira nak apa dengan Tok Li?

Si Mira ni dia mmg rapat dengan mak ayah aku DARIPADA nenek dengan atuk dia sendiri... mmg buat mak bapak aku atuk nenek sendiri... siap nak jeles bagai bila dpt tahu adik aku mengandung.... uhuhu....

Amira : Pesan kat Tok LI, nanti bawak balik bungapi macam tahun lepas yek...

Bapak aku dengar tersengih je... eh kitaorg adik beradik pun tak berani minta apa-apa tau

Aku : Mana nak dpt bungapi? Kan sekarang tak leh main

Amira : Alah mak long... seludup la... (Cayalah ayat). Kan kawan Tok Li banyak
polis... tolong ar mak long bagi tahu Tok li.


Aku : Ok....

Amira : Satu lagi... duit raya tahun ni naik yek... bagi tahu Tok Li, mira nak
seratus....


Cantik muke ko!!!!

Dan hari ni... aku balik... tengok atas meja

Ada ni....

Yang ini...

Juga yang ini...

Semua ni bapak aku beli tuk budak bertuah ni

Mana budak ni tak sayang kat bapak aku dengan mak aku... mak aku nak marah... dia pun kalau budak ni minta apa-apa dia bagi je... Aku tanya bapak aku habiskan berapa beli bungapi ni semua?

"Hampir seratus jugak lerrr..." Terbeliak mata aku ok!

Aku call Mira tadi...

"Duit raya potong!!! Tok li dah beli bungapi ko je nak dekat RM 100!!!"

Aku yang naik hangin....

Tapi sebenarnya aku yang excited...kuikuikui...



The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

5 comments:

Deqna said...

mak ai.. byknye beli tuk mira tu.. sayang betul bapa cida kat mira tu yer..

Suki Cida said...

deqna - tu la pasal... dia beli macam nak bagi budak ni bukak kedai runcit... kuikuikui... kalau cucu sendiri tak tahu la...harap tak jadi apa-apa,kan nak raya ni... risau jugak bebudak ni...

Hasra_Razali said...

mak ai bagus nyer ayah cida ni..sggup melayan budak2 tu...

ermm ayah cida beli bunga api dekat Rm100 kan? Mr.F belikan bunga api utk anak buah dia RM175,okey..

tu hasra ckp kt dia "baik bagi duit raya kt anak buah, dr bagi bunga api cm ni...cm bakar duit ajer..sikit2 dh la, ni smpai nk dkt 2rat..

(padahal nyer aku jeles, sbb duk terpikir nak beli ke tak kt anak buah ku bunga api..tak yah la ek, bagi duit raya lagi ok...biar dorang simpan dlm deposit ptptn..cewahhh...poyo tul acu dorang ni la...hehe)

Suki Cida said...

hasra - ayah nampak tak rapat dengan budak2, tapi dia layan si mira ni sbb mira ni pandai mengampu!

zbelleza said...

akak boleh la tompang sekaki yerk..syok tuh...hehehehe..mesti sgt2 meriah..nanti gambo main bunga api jgn lupa upload yerk..hehhe