Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, September 13, 2008

Chewahhhh Ibu....

Zaman teknologi ni semua org wajib ok tahu apa itu computer.... aku sendiri terkial2, tapi alhamdulillah tak la tergolong dlm golongan 'buta tuli tak tahu IT'... kasi panjang sikit nama die... kalau takat Bute IT masih tergolong la... kadang2 benda complicated tu tak tahu jugak la... mau jugak call rescue 911 kekadang.

Actuallu sebelum aku beli Lappy ni, aku janji yang kalau aku ada lappy, aku nak ajar ibu macam2... nak ajar E-mail la, MSN la... YM la... sampai dah dekat sebulan aku beli lappy ni, tak jugak aku ajar org tua tuh... huhuhu... Niat nak ajar Amira anak buah aku dah tercapai, sekarang kalau korang tengok frendster dia, bukan main gigih cari kengkawan baru...

So semalam aku ajar ibu macammana nak pakai internet...

Aku terangkan kat searc engine yahoo boleh cari macam2 information...kalau dia nak cari jenis masakan ke, jenis kuih ke, dia boleh cari kat situ...

Than aku bukak email tuk dia... wah tersenyum sipul mak aku... memula tak nak, paksa dia lelama suka pulak...

Mak korang mesti advancekan? Macam mak kawan aku... jangan kata email, blog atas dr bapak blog pun teror... well mungkin tengok jugakkan. Mak dia wanita kerjaya... so ikut peredaran... macam mak aku lak, lepas kawin terus duduk umah jadi full housewife ok... so internet, computer, tak ada dlm kamus dia... dlm kamus dia hanya, gosok baju, masak, basuh, dapur tuh dia tahu la,kan?!

Dia jaga kami dengan baik punyeeee ok!

So yesterday mula la dengan subject pertama mari menulis email...

1. Aku create email dia....
2. Aku ajar macammana nak save contact... aku bagi few nama mak cik2 aku yang ada email
3. Aku ajar macammana nak tulis email without saving contact name and with contact name.
4. Aku ajar macammana nak foward email
5. Ajar attach email dengan file gamba ke lagu ke....

So 3 jam ok! Baru dia ok... kitaorg adik beradik dok gelak je... cara dia pegang mouse... biasalah kekokkan... than dia tulis email to my auntie and my sister yang baru duduk kat Canada... remember my entry Far away?! . So she the one :)

Bersungguh2kan Ibu aku gune laptop...

So kalau ada masa aku akan ajar dia chatting pulak... well walaupun dia dah boleh sikit2,aku suruh dia bukak je lappy kalau dia rasa nak gune, tapi dia kata takut rosak... aduhhh siannya mak aku ni... takpalah kan... kalau rosak dia belikan ler aku lappy baru... wakakakak..

Dushhh kena sekali... banyak citer la aku ni, kan...kan....

Apa pun aku Happy... aku dah tunai janji aku nak ajar dia pakai computer... may be malam ni nak ajar dia buat blog....wahhhh terlebih sudah





Post- Mortem,kasi lapor

2 comments:

AzuraNizam said...

hiks..dulu masa saya blaja..saya beli desktop pc..bila cuti sem,berat2 pon bawak balik umah..saya ajar mak ngan ayah main game ABC yang matching2kan kaler tu..memang kelakalar..sampai ikut turn tu nak main..siap berebut nak jadik highscores..

windu kat mak ngan ayahla..nak tipon depa sat...

Suki Cida said...

zura -mesti kelakor giler... and mesti cute mak ayah main game... tapi tu la... saya sian gak tengok mak saya... tapi apa gune anak belajar tinggi2, benda sikit ginitakkan kita tak leh kongsi dengan dia,kan...kan...kan

~ chewah... tinggi ke saya belajar... perasan...takat degree tinggi ke hapa... kuikuikui~