Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, October 21, 2008

Jangan terpedaya...

*StiCkY NoTe...*

{ Sila ke bawah tuk entry baru}

BUAT PELANGGAN CELCOM! PLS TAKE NOTE... UNDER LINE LAIN AKU TAK TAHU... TAPI NAK TAKE NOTE PUN TAK KISAH
...

Langkah berjaga2... semua... serius 10 minit lepas aku menerima panggilan dr seseorg yang mengatakan dia dr Celcom centre... barua punya mamat INDON... celcom centre dah tak ada org Malaysia ke apa?! Mengaku dia adalah Haji apa tah talian terputus2 waktu ni....

Haji :- Salam Sejahtera, saya call dr Celcom Centre... nama saya Haji &*(&&(*(). Macam ni Cik yer, saya call ni sbb saya nak bagi tahu Cik yang Cik merupakan pemenang bertuah kami kerana pihak celcom memilih 3 no talian bertuah dan Cik merupakan salah satu pemenang kami....

Aku :- Oh... yer ke (Akak kebal ok... mmg tak caya call-call ni! sori bab duit akak tak caya...korg mesti ikut perangai aku... NOTHING FREE IN THIS WORLD)

Haji :- No Cik 019-344 **** siapa di talian...

Banyak ko punya dari Celcom... ko call aku nama aku pun ko tak tahu?

Aku :- Rasidah Rusli

Haji :- Macam ni Cik Rasidah... senang sahaja... Cik Rasidah merupakan panggilan bertuah kami dan Cik Rasidah memenangi hadiah wang tunai RM 15,000. Hanya dengan memberi no account Cik sahaja kami akan memasukkan duit ini...

Aku :- actually saya dlm meeting ni... awak call saya sekejap lagi

Haji :- Oh yer ke, saya call awak dlm masa 30 minit lagi bole?

Aku :- Meeting saya baru mula....

Haji :- Apa kata lagi 2 jam saya hubungi Cik

Aku :- ok...

Aku dail ke celcom center...sambung je kat operator

Operator : Hello Cik Rasidah bole saya bantu....

Ini yang aku maksudkan ok... belum cakap siapa di talian diorh dah tahu nama aku... ni aku pemenang RM 15 ribu takkan tak mo ambik informasi aku kot? So aku ceritakan apa yang berlaku... gelak operator tu aku sebut aku pemenang RM 15,000.

Operator :- Celcom tak menganjurkan apa-apa pertandingan Cik Shida. Kalau ada kami akan sebarkan di media massa... Sebelum ni mereka sebarkan melalui SMS dan benda tu kami dah sekat tapi panggilan kami tak leh nak sekat pulak....

HaaH! Jangan terperdaya ok! Aku risau jugak... ada org yang boleh rambang mata dengar RM 15,000 ni... siapa tak nakkan? Ni kalau mak aku dengar dah confident bagi account num... jangan bagi...macam2 penipuan boleh berlaku.. may be korg pikir... apa salahnya bagi nom account, duit dlm bank aku pun tak banyak sangat... atau bukan tak ada duit! Jangan you all penipuan boleh berlaku bermacam cara ok! Aku buat account aku tahu macammana teknik ni berlaku cume aku je tak mo buat.... hahah tu pengakuan poyo berlagak tu namanya... so jangan perdaya ok!

Kalau pak haji ni call aku dua jam lagi aku nak cakap

'Saya nak buat amal jariah... apa kata awak ambik je duit tu... tak yah awak nak call saya lagi ok?'

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

13 comments:

Deqna said...

bagus tindakan cida tuh... haji tu dah call?

Hasra_Razali said...

AMboi....sedekah amal jariah...amiiin....HEHE...best gak ek jawab cmtu...

p/s: Apa number yg kuar bila TUAN HAJI INDON tu call?

AzuraNizam said...

uhh..bagus share benda2 camne.takut kan.

Me, Mrs Taj said...

akak bagik dia cukup2 nnt..suka hati jek nk amik duit org kn?!!

Suki Cida said...

deqna
Haji kedaun tu tak call lagi... tengah menunggu la ni nak kasi dia duit cash... hahah

hasra
jangan tak tahu akukan dermawan...tapi kekadang boleh jugak jadi degawan... wakakak

Azura,
sharing is caring rite... so tak ada hal... ada gak nak menulis

Mrs Taj
Tu la pasal... dok konon nak bagi org duit... meh aku bagi ko 15k... gi haju buat kali ke dua... kuikuiku

Unknown said...

uih bahye tol ek..
brani plak dia kol tu..
mujur cida panjang akal dr dia ekekeke

zbelleza said...

nasib baik akak bijak erk..suh dia call balik nanti..keh keh keh..kunun nama Haji tuh nak bt org caya la tuh..

Suri said...

oh aku pun dah penah kena. memang indon yg call, tapi takda lak ckp haji. dia cuma ckp celcom branch indon, and aku menang 50juta rupiah bersamaan rm17,000. aku dah tau mamat ni mesti nak menipu. aku terus je ngaku aku ni staff celcom, dah keje 5 tahun, tapi aku tatau lak company aku (kekonon celcom) ada branch kat indon. aku tanya nama boss and location dia, dia terus letak. ha... padan muka.. aku buat suara garang2 siot.. hahaha... kalau dia call kau, ko kasi je nombor aku, nanti aku sound diorang k? hehe

Suki Cida said...

ENA
kalau pasal duit mmg pikir panjang... kuikui

Zbelleza
tu la hantor dia gi haji buat kali kedua...

Suri
Seyes? org yang sama la tu... tapi no ko cantik... tu sbb la dia tekan dpt... aku tak terpikir la nak kata aku staff celcom... janji nak call lagi dua jam, tak ada langsung... aku ingat nak tambah pahala dia gi haji... wakakak

viruspadu said...

bahaya la kan

mcm2 jenis penipuan skrg ni

seb baik awak bijak orangnya

pearl'E.J said...

kalau dia call, maki jerkk yang, mcm2 pe'el org indon nih skarang yer....

Qasehsufi said...

salam..baguih jugak pesanan suki ni.tima kasih bebanyak atas inform ni..memang bab2 duit ni kene jaga skit..org skarang sumernyer memang pandai....pandai menipu..

*untuk semua blogger berhati2 bukan saja dijln raya tapi disetiap jalan hidup anda..

Suki Cida said...

Viruspadu
Sangat bahaya la sekarang ni VP, kalau org leh pikir ok la lagi... takut mereka yang ambik jalan mudah ni senang terpedaya...

PearlEj
Heheh ingat nak maki sbb dia kata dia nak call balik,kan... tapi dia tak call... dah ready dah... tu la patut shoot first place...

Qasehsufi
Sama-sama qaseh... tak pa sharing is caring... heheh... org sekarang semua nak jalan mudah je.. semoga sedikit sebanyak dpt memberi informasi pada kita semua... time kasih yek drop coment kat sini :)