Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, October 22, 2008

Rumah terbuke.


Jamuan Rumah terbuke di kawasan umah aku. Tak adalah apa yang menarikkan? Tapikan you all... kalau aku ceriter ni aku tak tahu la sama ada korg rasa benda ni pekara yang biasa atau luar biasa.... bagi aku luar biasa... sbb aku tak pernah dengar benda ni...

Selalunya kalau umah terbuke diorg akan buat macam pot luck,kan? oooo tapi ni tak oooo... satu family yang nak pergi kena bayaran....seperti......

Mak aku jadi serba salah.... kan aku bagi tahu sepanjang raya ni banyak umah terubuke,kan? Sakit2 pun nak pergi jugak dengan alasan berjiran, adik aku kawin semua menolong.... (padahal tolong 2 jam je... yang lebih mak sedara aku yang buat) kerja diorg mengarah je... bengang jugak aku! So bila dah dtg umah terbuke diorg, tetiba diorg usulkan rumah terbuke satu taman... kena bayar.... of cozla kalau mak aku tak gi diorg akan cakap "ooo yang free nak pergi"

Masalah bayaran tak jadi masalah... tapi yang selalu pergi pun mak aku sorg je... ooo yang lain bawak keluarga... jadi mak aku dah dok merayu kitaorg tu turut sama... yer la berapa sangat yang dia makan... yang bengang tu, jiran2 aku few houses ni kira AJK kawasan ni... vangga cakap diorg tak payah bayar sbb bawak makan... dan sponser air... i was like!!!! Habis duit makanan tu tuk apa? Ni yang aku naik hangin ni... mak akukan lurus... dia dah jadi takut pulak jiran2 ni mengata... ayah pun naik hantu bila tengok surat tu... dia cakap bayar tapi tah yah pergi... nak buat umah terbuke tapi tak iklas la pulak... nak minta berbayar pulak,kan. Tah apa-apa je la...malas nak argue... kang bermasam pulak!



The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

11 comments:

Hasra_Razali said...

Btul tu..biasanya org buat open house ni cm kira bersedekah kt org..ye la nk bagi rezeki kt org..tp ni siap mintak bayar lak ek..

p/s: ssugguhnya aku jugak kepelikkan ngn OPENHOUSE mcm ni...

zbelleza said...

eh pelik la pilok nyer..ader ke patut kena bayo plak..huh!

sian ibu akak yer..serba salah dibuatnyer..:(

Deqna said...

serba salah dibuatnya camtuh kan.. ntahlah biasanya kalau jamuan raya tu jarang lah pulak mintak2 bayaran pulak..

pearl'E.J said...

lorrr..... mmg tak pernah dgr pun sebelum nihhh.... ader ker pulak buat open house tapi mintak bayaran... mazhab mana yg derang ikut tu?? huhuuu...

iKHMAR said...

Ish, ish, ish...
mane aci mcm tu!! Huhuhu~

Suki Cida said...

hasra
Itu namanya open house tak iklas...

Zbelleza
tu pasal...tau tak per... sian mak akak... serba salah

Deqna
kws umah cida je buat gitu deqna

pearlej
tu pasal kak ej... baca surat tu naik darah jadi tau...

Ikhmar
Tulah kan.... baik aci buat umah terbuke jugak iklas... hahah

Suri said...

tak payah la pergi. buat sakit kepala lagi ada nanti. biarkan apa org nak kata. mulut org bukan mulut tempayan boleh tutup. sampai bila pun nak mengata, kan? takpe, anggap je diorang yg mengata tu dah bersihkan dosa2 kecil kite... chewah!

Unknown said...

ek elehhh ntah pape...
kalo ase nak berbayo jgn ckp UMAH TERBUKA... ckpla UMAH BERBAYO... ntah pape! Kalo ena tak kasi jek mak ena p, dulik ape kata owang.. duit kiter..prot kiter kan kan kan

Ayen Giggs said...

Tu dah dkire salah gune konsep umah terbuke,gile kot org tu.hahaha...

Suki Cida said...

Suri
Tu la sue... mak aku ni.. semangat perpaduan dia kuat! kalau aku buat tak tahu je... majlis kawin adik aku pun diaorg tak buat apa pun

Ena
Aah patut tukarkan Rumah berbayo... sodap kalau perli ni!!!!

Ayen
Mmg giler... sb tu cida cakap tak pernah dek buat org

Scott said...

cool