Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, October 13, 2008

Tahu jangan tak tahu ok!



Anak dara aku ni tak pernah la mintak make up apa semua... dulu kalau aku pakai lipstik pun dia kata aku gatai nak ngorat lelaki ok...tapi girl will always be girl... si Didi gi make upkan dia... siap bercekak bagai ok!

Dan sebagai mak sedara fav dia, (i guess la,kan)... dia tunjuk kat aku... hasil kerja tangan Didi yang miang tu la,kan..."Mak long, cantik tak?" Of coz la... anak siapa? Anak sedara mak longkan comel.... chewahhh tersenyum riang dia...

Dan jangan tak tahu... anak dara aku ni baru usia 11 tahun ok! Tapi bijak nak mampus dan aku consider dia celik IT.... semua dia nak belajar... memula email, than friendster,kan? Than up sikit nak facebook ok! Pastu ari ni terkujat aku ok dia...dia....dia bukak apa tau you all....

Bahaya budak ni....aku rasa dia bloger termuda kot... ada ke budak yang mude dr anak buah aku ni? Dia suka ikut apa yang mak long dia buat ok... dia tengok 'Link Tab' kat fire fox aku... dia tanya...

Mira:- Mak long.... kita nak bukak MSN....
Aku :- What for? Mira dah ada Yahoo... Msn sama je la sayang dengan yahoo email
Mira :- Sbb mak long ada MSN tu.... (pointing at my Link Tab)... and Nek long
punya Hotmail.

Aku :- Msn nek long dah tua... Yahookan tuk budak2...Msn tuk org2 dewasa...
Mira :- Alahhh nak ada dua-dua...

The second conversation

Mira :- Mak long ada Myspace?
Aku :- Tak ada....
Mira :- Tapi kawan org ada semua tu...
Aku :- Kawan mira tak advance macam Mira... My space dah lama gila... org tak gune...
Mira :- Ahh kot sbb kawan org gelakkan org dia tak tahu Facebook tu apa...
Aku :- Esok gi sekolah gelakkan dia... cakap dengan dia org dah tak pakai my space daaa... tu zaman tok kadok je main...

Hahaha keji ajar anak buah aku benda bukan2...dia gaduh kat sekolah... cari aku ok! hahah... bukan apa... aku malas betul nak ajar dia... semua dia nak buat kang

The third Conversation

Mira :- Mak long... mak long ada Multiply yek?

Terpikir nak jawab yer atau tak... mampus kang... akak jugak la kena bukak account tuk dia ok!

Aku :- Asal Mira tanya?
Mira :- Nak bukak!

Pengsan!!! melampau ooooo.... and semalam aku biarkan dia satu hari suntuk mengadap Lappy aku...tahu2 dia cakap...

Mira :- Mak long Mira dah buat blog... macammana mak long letak gambar kat atas ni? (sambil tunjuk ke header blog aku)

Tengok2 dia dah buat entry da....advance tul budak ni... So aku tak tahu dia ni serius atau tak pasal blog ni,kan? tapi aku rasa elok jugak boleh dia belajar menulis... kan? improve BM dia ke apa... (kalau dia gunekan blog tuk jalan yang betul la...)

So sesiapa nak lawat blog dia... pls visit her at http://amira-mirablog.blogspot.com... seyes... URL blog dia, dia pilih sendiri... and kebetulan Jay on line kat YM... we talk about her... and gelak besar aku bila dia pilih that name for URL dia... hahah bijak tul dia ni... anak buah siapa ni?! uhuuhuh....


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

2 comments:

iKHMAR said...

Hoiyo~
iKHMAR belajar myspace, facebook, berblogging sume naik form 5... ni junior lagik dah advance....sgt kagum woo~

Suki Cida said...

IKHAMAR- ok le tu form 5...akak dah masuk Uni baru terkedek2 oooo... harus aku ada anak ajor dia semua ni... biar celik IT