Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, November 11, 2008

Bibik sementara

AMARAN KERAS :- Jangan nak suka suka panggil aku Bibik ok! Aku buat umah ni je, nak upah aku ke, nak apa ke hanya di layan sekira payment 3 ribu ke atas... ni nama pun adik beradik, tak payah la berkira sangat.... wakakak

Lepas sembahyang Magrib,maka mulalah sesi mengemas bilik belakang.Pidah letak almari dia kat situ... buku2 waktu belajar 2 kotak besar ok! Ambik ko...

Mula2 aku bukak kotak... tengok banyaknya note minah ni... aku nak buang dia tak bagi, semua tu duit katanya.... what ever la sister.... asal ko bahagiakan?

Bilik ni panas.... oOOoo harus beli kipas.... sekejap2 aku lari kat hall ambik angin....

Tengok, fail tu pun dia masih simpan... katanya biasalah kenangan... nak juga simpan ok.... layannnn umah dia punkan?

...Membuka second box... buku...buku....

Bilik sangat panas... tu yang tetiba ikat rambut... rambut ni pendek lagi... aku tak suke nak ikat sbb nanti ada kesan ikat rambut..kira macam beralun macam tu.... aku tak suke....

Tadaaa.... selesai dua kotak besar yang menyekat jalan dlm bilik.... nampak sikitkan? sbb yang buruk2 aku simpan dlm laci tertutup tu.... bijak tak aku? bijakkan...kan...kan? Buku2 tu sangat berat ok! Sakit pinggang aku ok! Satu buku berat 3-4 Kg.... wei tak tipu... siapa belajar University tu tahu la... buku2 kulit tebal ni...Almari ni pun very the valuble to pidah ooooo... hadiah hari jadi dia dari ayah... diakan ulat buku.... dulu almari ni kita tak mampu beli... maklumlah student...so dia sayang sangat almari ni :)

Ok bilik ni siap! Meh kita ke dapur!

OK ni adalah bekalan yang mak aku simpan tuk umah pidah... macam2 pinggan mangkuk ada...So kali ni aku susun balik barang2 kat dlm kabinet tu...

Sebelum masuk, kita lap dulu... mana tau ada pulak yang main ambik terus pakai.... not gud! Not gud!

After susun barang, aku sapu laundry room dia.... berhabuk ok sbb dia buat ampaian... so nampak tak pasir2 tu?boleh tanam sayur ooooo....

... Saiful membersihkan kesan2 simen kat bawah singki....

Ibu pulak susun baju2 semua...gosok baju2 dlm beg yang aku main masuk je tadi.BAnyak giler, gigih mak aku mengosok baju2 anak dengan menantu kesayangan... wakakak

Dan langkah terakhir, basuh dapur dengan laundry room.Habuk terlalu banyak, kaki semua boleh buat lukisan oooo kat lantai... so kasih bersih.... seronok main air ni...lalala

Si ibu mengandung hanya memerhati, nak buat kerja tak boleh... so tugas dia senang je.... ambik gamba, nak tepek kat blog....wakakakak

*Gelak puaka!*
The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

8 comments:

Me, Mrs Taj said...

rajin nya akak...

dgn nada berbisik : "akak nk jd org gaji umah saya tak??" huahuahuahuah

Anonymous said...

mst pnt kan akk kms2 ni..
anim tgk pon pnt..
aduss..

Unknown said...

perghh akhir2 ni ajin tol cida mengemas ek...
ni kes dah nak tawen ke ni ekekeke

ღ lienurulz ღ said...

bertuahnya dapat akak cam kak cida nih..
dah le rajin,baik hati..xberkire..bla..bla..bla...:p
mesti penatkan..??
tapi puas hati bila tgk sume dah siap..kena la hasil kije kite..

Deqna said...

rajinnya seorang kakak ni menolong adiknya kemas2 & berpindah... baguslah.... bkn senang nak dapat kakak camtu tau...

Suki Cida said...

Mrs Taj
Boleh macam akak cakap gaji RM 3k, bonus 5 bulan, increment 20% every year.... bole?

Hanim
Tau tak pa, esoknya sakit badan

Ena
Kalau mengemas masak je ada ciri nak kawen ke? ermmmmm...kalau yer alhamdulilla

Nurulz
Aah, mmg puas hati... tu tak tahu la kekal ker tak... pikir sbb dia tak leh buat kerja berat sangat.

Deqna
Terpaksa deqna, cida bukan rajin sangat, tapi dia minta tolong, so tolong je la... lepas bersalin, buat sendiri, umah mak ayah pun tak larat nak mengmas :)

Suri said...

ko ni kakak yang suci tau. sesuci embun pagi. untung fidah!!

ღ lienurulz ღ said...

haha..sesuci embun pagi tu..
kalo tghari..seterik mentari menyinari alam..

apapun,k.cida ni mmg rajin & xbrkira orgnya..:)