Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, November 11, 2008

Sesi mengemas barang pidah

Balik dr opis, aku tengok mak aku tengah memasak... OoOO mulut aku jadi machine gun mengadu kerja umah tak siapa lagi.... barang pidah pun dia tak pack!

Ni aku nak bagi tahu ni... korg kalau pindah umah baru, PLAN la seelok2nya.... nama pun umahkan, takkan ilang ar umah tu... kasi well organize supaya senang tuk semua pihak.

Tengok ajer berapa kali trip dia buat... hangin oooooOOoooo...aku balik naik rimas... sbb yer la nak kemas barang org ada lagi... so aku kalau dah mula masuk campur, mmg bersih habis. Bukan apa kalau cepat kosong bilik tukan boleh gune, ni nak masuk pun serba salah maklumlah takut jugakkan barang diorg hilang nanti... siapa yang bersalah? Mereka dan keluarga mereka,kan?


Jadi balik kerja tu aku dok mengemaslah semua baju2 dia... baju dia muat ke tak muat ke aku terus masuk kat beg... dah terlalu lama aku tengok barang2 dia kat umah tu... angkat semua kasi clear! Wakakak aku sememangnya kakak yang kijam... so? *pandang kerek!*


...mengeluarkan baju dari lemari banyak gila ok baju minah ni, pening aku...

....Kemudian lipat semua baju-baju...

...barang lain juga di angkat...

... lepas tu masukkkan baju ke dalam beg! habis kerja aku...

Sangat menjadi kepantangan aku bila kucing aku si Kovou ni meyemak je sibuk menganggu ketenteraman awam!

...Pantang nampak tempat kosong, sure nak menjelit....

Dalam pukul 4.30 Shaiful dtg ambik barang2 Pidah, and it time for us to go dah! Dia sendiri terkejut tengok barang2 yang aku pack! Baru ko tahu barang bini ko mmg banyak bro.... angkut je barang2 tu, dia mmg sayang giler harta persendiriannya.... baju muat ke tak muat ke mmg dia nak buat koleksi, so nak tak nak kena jugak angkat alrite!

...Posing dulu...

... ha, last kopek punya, dah habis da semua dah di angkut...

Ngeh...ngeh... ayah tak ikut sbb dia jaga Didi... didi gedik ok mati2 tak mo ikut. En Rusli sanyang bangat dengan anak bongsu dia, bukan main lagi sanggup tak pergi padahal dia belum lagi tengok umah pidah... tak pa ek yah this weekend kita pergi ok... kesian jugak, 10 kali aku offer dia tetap tak mo pergi, dia bagi alasan umah pidah tak ada astro... alasan.... padahal nak pantau kegiatan musykil Didi yang tetiba tak mo gi umah Pidah ok!

This week kita gegar umah Pidah ayah... so Pidah if you read this, this week masak la apa-apa yang patut eh...kokan minat masak...*kelip2 mata*



The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

5 comments:

Unknown said...

phewiittt syeksyinye mengemas...
sapela kena paksa n dera snap pict dia tu ekekeke

Deqna said...

aiyooo haruslah penat nak pindah2 nie yerk... tapi adik cida bertuah, ada kakak yg super rajin membantu

ღ lienurulz ღ said...

tu dia..!!mmg rajin awek shurang nih la..:)

zbelleza said...

wah kak byk giler beg2 tuh akak kemas sensorang yerk...tegar betul lah..

Suki Cida said...

Ena
Ha? seksi? heheh sendiri set timer la... muahahah teror tak? kata blogger tegarkan?

Deqna
Sangat penat deqna... kalau deqna pindah ambik la cuti seminggu or start mengemas sikit2... tention macam ni..

Nurulz
Terpaksa nurulz, nak harapkan siapa lagikan? sian akak :)

Zbelleza
Hahah lipat je terus masuk beg