Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, April 14, 2009

The next day....

Morning!!!! inilah muke seawal pagi... uh tak senonohkan, cuci muke pun belum... wakakak... amacam horror tak muke aku? ngeh ngeh ngeh.... nasib rambut ok yer dak? akak lomah kalau rambut mengerbang semacam...selalu pagi2 bukak mata tengok cermin... mana tahu kot2 muke berubahkan... opsss mintak jauh... shuuuuuu...pagi2 Zamani kejut aku... zamani kejut ok! bukan aku kejut Zamani... macammana ni? adehhh control... buruk lak tu aku tidokan... ah you can not turn back! tu yang pasti...

So muke kami yang baru bangun tido... sucikan... oklah... Zamani pun tak la horror mana... wakakak *haiyak dush!*... siap berkerjasama posing lagi pagi2kan... oklah tu... ada benda aku nak kutuk...

Mamat ni... yahhhh pak cu, dah bangun dah... dengar mak cu suruh gi beli sarapan buat2 tido... chewahhh... baik punya acting yah... macam aku bagi tahu la... dia fobia aku cakap camera, sbb dia tahu gamba dia AKAN di salah gunakan... muahahaha

Kalau zamani rupo ini la,kan... mmg rupo diorg sama... kalau seawal pagi dia rupa ni... aku rasa pagi2 sblm dia bangun dr katil, aku sikat rambut dia... tak pun botak je rambut tu walaupun tanpa kerelaan ku.... sbb wakkkkaaa aku gelak guling2 time ni... dia dah tak leh lari so redha je la...


So lepas je mandi... diorg sarapan dulu... cis!!!! mentang2 mereka antara lelaki-lelaki,kan... sian masing2 layan diri, aku tambah air tuk ko, ko tambah nasi tuk aku... bini masing2? semua malas!!!! esshhh aku tak pa... aku tunang baru... sila berdikari sikit... kang kawin aku layan baik punya... adil tak?


Najib kena bantai... lalat paling besar...suke menyakat org lagi... cukup baik Cik tu masak sarapan komplain banyak benar... alang2 pukul lalat, pukul langau ni sama... hahah...



Sarapan pagi hari tu, nasik goreng pastu makan BBQ yang balen balen semalam... sodappp tapi Zamani dah muler perli... yahhhh makan control, baju sanding tak muat nanti yang.... yo! hambo ambik bau jo bbbbb....

Habis makan, duduk berbual melayan isu-isu semasa dlm negeri... kuang kuang kuang!

Makin ramai lak yang mengejoin meja meetingkan? macam-macam la cerita kuar time ni!

Lepas makan, lepak kat luar... kampungkan, mmg nyaman rasa... so semua dah ready nak balik sebenarnya... tapi masing2 liat cari alasan... lepas mandi masing2 gedik buat activiti menganggu org... since yang ado camera aje... nampak camera je mula la sekor2 posing tak hengat!

Penderaan telah berlaku... pak cu menganggu ketenteraman Muhammad Rayyan... tapi rayyan tahu kot, dia buat tak reti je... malas nak layan...hahaha... gud boy rayyan!

Tak cukup dengan tu, yang sorg lagi la melayan... confuse jugak la si Rayyan tu,kan... padang kiri kanan, muke dia nampak lebih kurang sama jo!


Laki siapa ni!? adehhhh... ni salah satu penyakat terbesar after pak cu... Zamani dah tak segan silu dan pilu nak ganggu org... see dengan tak malunya dia posing tak hengat! Dah ruper garban pun ada...

Kami yang mengambil kesempatan atas camera org dan camera sendiri... harap maklum! hahaha... best je.... panggil Zamani sekali je... "B ambik gamba" tak cakap banyak terus posing... hahaha... i like! Muntah la kalau korg nak muntah ye...kata blog akukan... sukati aku la nak letak gamba siapa pun kan...kan...kan?

Pak cu biasa, dia pun mana nak lepas peluang gini... tak pa layannnnn, bukan selalu.

Terus di ganggu oleh bayangan si kembar sang merah... uhhhhh... menakutkan je gambar di belakang sinun...lalalalalal.....jangan pandang belakang dan jangan tegur... kalau boleh jangan tengok!!!!!

Pasangan ibu bapak baru ni tak banyak sangat join... sbb si kecik tu meragam tak sudah... muahahaha..... tapi last2 nak jugak... jadi layannnnn.....

Hukuman paling berat... akibat banyak menganggu org, akibat banyak bunyi aduan berlaku... kena la tarik telinga... hahahah.... ini kira hukuman ringan ni, ikutkan ati aku perintah berkurung dalam bilik...wakakaka.... larikkksss....
Sekian sahaja laporan di Melaka... ok akan di sambung dengan aksi2 menarik nanti... tungguuuuu... ewah!



The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

6 comments:

Unknown said...

hahahaha
kelako belaka family cida kan..
sronok je tengok..
baca n3 pun dah leh wat tergelak ihiks..

Anonymous said...

tengok gambor pun nampak sumer happy gila!!! especially muka zamani tuh .. hehehe :D

NeenaAnuar said...

betol tuh cida.. suka kite lar kan.. blog kite.. kite nak citer apa... nak letak apa... hehehe...

I like pic yg baby Rayyan pandang Zamani tuh... Its sooooo natural!!

Deqna said...

baguslah sumer perangai gila2.. takdelah zamani rasa kekok bila bersama family & sedara mara cida... baguslah camtu.. satu petanda yg baik...

Suki Cida said...

ENA
baca entry dah gelak... cube stay... mmg tido pun leh gelak lagi... diorg mmg gitu...

Lynda
Zamani happy sbb masing2 sporting... kutuk pun tak kecik hati... alhamdulilla dia happy... risau jugak memula...

Neena
Hahah tu la... nasib baik cepat snap... tapi will be more natural kalu pakai camera macam ur hubby.... hehehe

Deqna
Alhamdulilla... takut jugak deqna... but so far ok lah... Zamani siap dah tanya when is the next gathering... heheh next gathering raya la... hahah *kelip2 pandang simpati kat Zamani*

Suraya said...

zamani ni jgn tunjuk camera kat dia!! abis penuh muka dia jer. hehehe. (dalam erti kata lain, macam aku jugak ler.. pantang ada camera, balik2 muka aku jer...)