Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, September 30, 2008

Sesi Mengemas Umah

Semalam lepas buke, maka kegiatan kemas mengemas pun di jalankan.... di sebabkan kami semua ada kerjaya masing2 (chewah ayattttt)... maka kami mmg tak ada masa nak mengemas! Mud mengemas tu datang bila dokat2 nak raya... kalau tak balik kampung mmg confirm esok baru buat...

ayah dah sound nak balik lepas zuhur... eleh bukan aku tak tahu... dia nak join cucu kesayangan dia tu main mercun... 18 juta kali dia ingatkan mercun budak tu... kalau tertinggal u all rasa siapa yang meroyan? Hehehehe....

Aku volunteer kemas, Pidah dia volunteer menyiang bagai sbb nak masak lepas sahur esok... hahah pedulik! Aku nak tido....

Sila ambik perhatian pembersihan umah berakhir jam 1.30pagi dan aku tak tido ok! Mengadap blog tuk tatapan korang and sambil tunggu gamba upload aku mengemas beg pakaian aku.... bijak tak?!!

Dah kang panjang2 korang busan lak nak baco.... layan gamba je ok!

Memula bersihkan sawang2 kat syiling umah.... sakit ooo tengkok aku!

Haruslah posing dulu...

Pidah yang bz memotong daging dan ayam... wahhh hebat!

Lepas kasi bersih syiling... than vacumn kapet... uh sungguh penat ok!

Chewah adik ipar aku yang poyoz.... heheh posing yek... dia vacum kipas yang berhabuk...seblum lap kipas... untung ada lelaki kat umah... bapak aku tak nampak batang idung lepas terawih.... kuikuikui... tak nak wat kerja la tu....aku kat belakang tu tengah mengemop lantai ok! Very the rajin.... ( hahah puji diri sendiri) kejam oooo

So sementara tengah mengemas umah semua kucing2 aku, aku letak kat luar... sian diorg... pelik tengok asal tuan aku ni mengemas? Tak pernah 2 depa kemas macam nak rak.... uhuhu.... perhatikan zazu kat luar umah... sian dia... nak tolong ke Zazu san?!


Bila semua dah siap baru masukkan diorg.... time aku tengah simpan vacum ni... diorg pun sibuk jugak duduk keliling aku.... apa kes tah....

Hehehe... cute eh korang...rasa nak picit2 hidung korang.... actually Zazu dia sakai dengan batang vacum tu... siap nak teropong apa dalam tu.. hahah aku pun melayan la....

Zazu paling active la... sayang dia... Kouvu memalu la pulak...

Sedih... kawan pidah tak boleh jaga diorg ... nak tak nak kena la hanto bording for few day... satu kitten RM 10... so 3 ekor selama 5 hari.... lu org pikir la sendiri....

Uhhhh tak pa anggap zakat.... kit atolong binantang, Insya Allah diorg akan doakan kita :)

PUMBA, ZAZU AND KOUVU... SILA DOA....

"SEMOGA MUMMY DAN KELUARGA DI MURAHKAN REZEKI"

AMINNNNN


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

3 comments:

Unknown said...

wahh ajinnye cida berkemasss...
ena tak berkemas pun lagik ihiksss

Suki Cida said...

ena- tak pa...umah ena dah bersih.. umah cida buat ni setahun sekali ... akakakak

iKHMAR said...

saaaaaaaaaangat cumel the kittens!!!
Huahuahua...orangnye pun cumel. Bertambah cumel apabila mengemas~ heeeeehehe