Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, September 23, 2008

X-ciden

Semalamkan, aku nak gi kerja... biasalah mak aku akan iring sampailah aku hilang dari pandangan mata dia. Tetiba aku tengok mak aku muke dia pucat and dia tutup mulut dia...

Aku dah cuak giler... org cine cakap kang chong ar...asal? Aku dah langar anak kucing aku ke? Maklumlah tiga ekor beruk tu nama je kucing perangai macam beruk... aku turunkan tingkap.... Tanya kat dia... apa hal?! Tanya mak aku macam cari pasal...

"Lori tu terbalik..." Sambil tunjuk kat jalan besar umah aku.... lori terbalik? Aku tak dengar bunyik apa pun...

Aku kuar kereta...

"Dia terbalik tetiba je..." MMg mak aku saksi kejadian la kiranya...

Oh sebagai penulis blog yang tegar... aku kuarkan camera... jiran2 aku nasib semua dah kerja... cume suri2 umah je la yang kuar tengok...

Sepantas kilat, mari kita tengok yek...

Terbalik sbb muatan barang lebih atau muatan org terlebih... aku tengok 4 org ok kuar dari lori tu... rasa semua tak ada yang cedera kot...semua kuar sendiri relex je...

Tapi nasib baiklah pagi ni tak banyak kereta pun... rumah aku depan jalan besar... selalu sangat xciden kat jalan ni... seram...


Nasib tak ada kemalangan jiwa :) Alhamdulilla....

NOTA KEPALA : ooh aku takut jugak nak ambik gamba time bawak kereta ni kan... kot2 la terbabas ke, terlanggar ke... eshhh bahaya aku ni!


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

6 comments:

Suri said...

eh ni kat belah mana eh cida?? bukan sri sarawak kan? sri mersing ke? aku ni dah lupa2 la area klang ni... lama sgt berhijrah ke KL

Ayen Giggs said...

klu cam gini blh jd repoter smbilanlaa cida ni,hahaha...

Deqna said...

lar ingatkan tergilis kucing ke apa ker.. memang seriau... camne lori tu leh terbalik tetiba?

Suki Cida said...

Suri - dekat seri sarawak la... erm umah aku depan esso ler sue... betul2 depan esso.

Ayen - chewah kata blogger tegar...mesti la kena cepat dan pantas...

Deqna - ooo jangan ooo... biar terbalik, jangan terlanggar kucing oooo... tah tetiba je dia terbalik... tak laju pun mak kata

Afrezal Karim said...

damnnn terbalik tengah jalan tuu.. macam lori ais jer rupanya.. tak bawak balik barang sebungkus dua ker utk berbuka. :)

Suki Cida said...

riezal - aah macam lori ais... alamak! tak terpikir lak ek... kuikuikui...bagus cadangan cilok sebungkus dua dlm BULAN PUASA ... heheheh