Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, December 1, 2008

Tak berkesempatan pulak

Blogger Jubeiz said...

Saya pun tak pandai nak nasihat orang. sabar je lah kot. biar tuhan yang tentukan tapi mcm mana kita nak tahu tuhan tentukan dengan siapa, tul tak. So, kena la berdoa padaNYA dan berikan petunjuk.

Bagi saya, nak buat decision tu biarlah orang tu suka kat kita. Jangan kita je yang suka kat dia. Let him do the first step, not you. InsyaAllah berkekalan.

Kenapa kena tunggu org tu yg suka kat kita. Sebabnya, dia akan buat apa saja utk bersama dgn awak. Tak kira apa berlaku di kemudian hari.

Eh merepek lak aku kat blog org. Itu pendapat saya je.

November 27, 2008 1:07 PM

Delete
Blogger Nem0 o0h Nem0 said...

bnda ni terlalu menyakitkn kak? ntah la,lelaki ni kalo x nk,ckp je la xnk,
ni suka gantung cmtu!!!

akk juz wat yg terbaik,
kt leh tau if dia tul2 syg ktia,dia xkn wat kita cmni..

juz f2f,
kalo dia still xlh wat keptsn,
juz lpskn dia ngn dunia dia!

November 27, 2008 1:33 PM

Delete
Blogger HasraRazali said...

IM ALWAYS PRAY FOR U MY DEAR FRIEND...PILIH LA YG TERBAIK,CIDA..DAN HASRA SNTIASA DOAKAN YG TERBAIK UTK CIDA..:P

November 27, 2008 1:46 PM

Delete
Blogger ellyn said...

well,
sabar...
sampai bl leh sabar kan..
bg akak la kan org tu cam x berminat je...
kalu asyik x pasti tu cam acuh x acuh je..

so selamat jln romeo i perhaps...

**akak pernh brada dlm situasi cam ni..mmg akak hi hi byebye

November 27, 2008 2:38 PM

Delete
Blogger IfaH M said...

~hi cida.. i'll not asking u not 2 feel sad coz i know the feeling, the more ppls asking u not to do dat,it will feel more sad.apa yg ifah nk cida bwat ialah smbhyang minta ptunjuk dr allah adakah perkara nie patut brakhir.. i know im not the rite person to advise but ifah nk share cara apa yg ifah buat bila kita jumpa jln buntu. its work..trust me.. (x trust pon xpe.. tp x cuba xtaukn??)heheheh... ;P

November 27, 2008 3:46 PM

Delete
Blogger Deqna said...

saya setuju ngan kata2 di atas ini.. sume dah bagi panjang lebar kan..:)

November 27, 2008 6:14 PM


Blogger myzatulHanim said...

kak suki,
sabar yer..
anim pon skrg dlm tekanan sgt2.
study dan org sekeliling bt anim ttekan sgt.
tp nak wat cm ne..
kene jugak hadapi semua 2.
kita xboleh lari.
anim doakan akak akan mendapatkan kbhagian yang akak harpkan satu hari nanti..:)

November 27, 2008 7:56 PM

Delete
Blogger Awien Ghazi said...

Hi Cida,

Well, take it easy, be optimistic and focus on your next agenda...

There're many exciting things & experience out there for you to explore, may be someday while you explore you might find someone or something that is worth than a thounsand words.

November 28, 2008 12:45 AM

COMMENT FROM CHATTER BOX....

JLow :- dont sedih2 la...pg la cuti2 malaysia..datanglah ke srwk..

Pelawat :- satu pesanan buat anda... Kalau nak cari teman hidup, cari yg betul² suka dgn kita.... kalau dia mencari 1001 alasan fikir²lah apa yg tersirat... biar kita mengalah kelak menyesal seumur hidup....

Pelawat :-gud.. hidup ini pandang kehadapan.... "jgn pandang belakang" teruskan apa yg
dirancang utk hidup yg lebih ceria yg mendatang.....



Suki Cida said...
I did reply comment tu kat entry yang lepas... cume tak berkesempatan nak jawab satu2... sori jugak sbb mmg lately tak balas pun each of ur komen yek...

Hari ni terbaca komen2 you all aku rasa betul2 tak rasa keseorangan... perjalanan hidup aku ni selalu je tragedis! Tak tahu la...tapi Zam selalu cakap we must have faith... :) kalau ini tak berlaku, tentu aku tak jumpa dia

Berkali2 aku baca komen korang... mungkin pengalaman korang tu berlebih jika di bandingkan dengan aku... tak ada org pun nak hubungan tu separuh jalan... bila satu pintu di tutup, tak semestinya kita kunci semua pintu,kan?

From Jubeiz Bagi saya, nak buat decision tu biarlah orang tu suka kat kita. Jangan kita je yang suka kat dia. Let him do the first step, not you. InsyaAllah berkekalan. Kenapa kena tunggu org tu yg suka kat kita. Sebabnya, dia akan buat apa saja utk bersama dgn awak. Tak kira apa berlaku di kemudian hari.

Pelawat :- satu pesanan buat anda... Kalau nak cari teman hidup, cari yg betul² suka dgn kita.... kalau dia mencari 1001 alasan fikir²lah apa yg tersirat... biar kita mengalah kelak menyesal seumur hidup.... hidup ini pandang kehadapan.... "jgn pandang belakang" teruskan apa yg dirancang utk hidup yg lebih ceria yg mendatang.....

Nasihat yang sangat mendalam... yang lain pun terima kasih sbb bagi semangat dan nasihat... cume aku rasa dua di atas ni bukan tuk aku semata2... tapi tuk semua sekali,kan... sharing is caring rite?so bagi yang ada masalah sama macam aku, apa salahnya. Belajar dari kesilapan... and we cannot change the past, apa yang penting is masa depan itu jugak la yang Zam selalu nasihatkan aku.

Thank you again... korg jugak telah menunjukkan jalan kepada aku... untuk tidak terus melakukan kesilapan... terharu sangat2...sob...sob...

And as for you dear... doa ni telah membuka mata dan jalan tuk aku memilih jalan yang sepatutnya aku pilih....and Alhamdulilla segalanya telah di permudahkan untuk aku... thanks for all ur lovely email... tak ada satu pun email you yang buat i sedih... and email ni benar2 buat aku nekad tuk memulakan hidup yang baru.

Ya Allah....
Seandainya telah Engkau catatkan....
Dia milikku tercipta buatku....
Satukanlah hatinya dengan hatiku....
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi....

Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi....
Seiringkanlah kami melayari hidup ini....
Ke tepian yang sejahtera dan abadi....
Maka jodohkanlah kami....

Tetapi ya Allah....
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku....
Bawalah dia jauh dari pandanganku....
Luputkanlah dia dari ingatanku....
Dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti....
Berikanlah aku kekuatan....
Menolak bayangannya jauh ke dada langit....
Hilang bersama senja yang merah....
Agarku sentiasa tenang....
Walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu...
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan....
Adalah yang terbaik untuk ku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui....
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini....

Ya Allah.....
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku....
Di dunia dan di akhirat....
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang dhaif ini...
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian....
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran....
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman




Thank you semua...
and
Thank you my dear :)

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

No comments: