Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, October 31, 2008

Bandar lama aKa OLD TOWN

Makan lagi... asik makan je kerja akukan?

Dah dapat gaji... wakakak... so akak kaya dlm 10 minit selepas kuar dari bank... lepas kuar dr bank selalunya bayar bil2 yang tertunggak pastu jadi papa kedana ok!

Cik Tipah terasa nak ke bandar lama ni A.K.A Old town... dok jalan je tepi kedai je so aku bawak la makan kat sini...

Mak aku ni was...was kalau masuk kedai macam ni... dia masuk banyak cino pekerja pun banyak warga asing... tengok menu ada tulisan cina,kan... halal ke ni long?

Hey! Ini Along bukit beruntung... mestilah halal... kot yer pun nak dajalkan mak aku,kan takkan aku bawak kat tempat yang tak halal pulak... muahahah...


... Bergambar dahulu sebelum makan,kan? wajib...
...Ibuku, peneman setiaku,kuikui...
Ok... menu tuk aku... tetiba gatal memalam nak makan nasik lemak... kalau ku tahu, aku ambik rendang ayam... ni dia bagi ayam tahun bila tah... keras!!! ok... tak suke... bergegar2 meja aku nak mengopeknya! Nak pakai tangan akak segan....aku tak kawin lagi ma! Tentu la gitu2 ayukan? kalau dah kawin, ngap la ko tak ada org pun pedulik!
Ikan bilis pun zaman batu awal agaknya... dah la pelik... besar2... aku kalau makanan besar dr biasa aku mmg takut nak makan... heheh bole aku pikir dia makan isi dlm perut aku... wahhh tetiba mitos ku tah apa-apa...
Ais blande Hazelnut... wahhh syorga oooo... tapi minum sikit jo (Crossing finger!) aku minum sikit? Boleh caya ke? Percayalah kerana ianya benar!

Mee mak aku ni tah apa tah nama dia... Ibu mmg fav dia sup...sup ni...janji sup mmg pilihan pertama dia selepas makanan berwarna merah... hahahah... siap tunjuk kat board kat kaunter nak sama... hahah keji...
Tengok cili padinya... mak aiiii.... sembelit baik oooo... menyesal tak ambik ni, mee Ipoh Har apa tah... pelik... tapi sedap... mak aku suke... yeh yeh...
Dan minuman mak aku....
White Coffee for mom... buat malu je bila air dtg mak aku cakap kuat tau... "Asal air ibu kecik?" Wakakak... nak besar bawak dr umah yeh!
So layan makan... cit! insiden memalukan bila aku ambik gamba makanan dan berapa kali snap gamba aku dengan mak aku... waiter yang nak dtg pekerja cemerlang ni dtg ke meja aku... tanya apa tau~ ok slange bangla ok!
"Madam you want my help?" Muke blur... help gapo?
"Sorry?"
"You want me to take picture together?"
Together? dengan ko ke? nak masuk blog akak juga ke abang bangla?!
Oklah aku tak sesengal itu la... aku tahu la dia nak tolong aku ambik gamba dengan mak aku... dah 2-3 kali senyum, gamba sendiri tak nampak... gambar ni yang paling terbaik... gamba lain muke ku yang cun ni setengah jadinya... ~ wah perasan suda...

Ni pun separuh ku masukkan jebat! Kau bukan tak tahu aku ni gila gambar... ni pun rasa nak buang tapi ku tahan jebat! muahahah... ting tong kepala aku oooo... teka2 'tonasi' cerita apa? Kasi lapor ok! Masuk mengadap beta alrite...
NOTA KEPALA :- Seyes aku bosan sementara nak tunggu lunch ni! Tulunnnnnn.... si gemok lapoooo

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

4 comments:

iKHMAR said...

wah, tulung!!!
kak SUki Cida lapor...! sedangkan meja lagi bergegar bila mkn, ni apatah lagi lapor...Gegar 1 opis woo~ Hehehe...Akak, iKHMAR gurau saje no....jgn marah ye~ Gurau aje..

Deqna said...

ini yg membuatkan diriku tak sabar nak melepak ke bandar lama lagi nie:)

Suki Cida said...

Ikhmar
Aah la... meh2 jom makan

Deqna
Tu la tengok deqna gi bandar lama, kita pun teringin... hehehe

zbelleza said...

hehhe..teringin jugak tp kat sini lom ado..huh!