Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, October 14, 2008

Vannesse International

AMARAN KERAS :- ENTRY KALI NI PANANJANG DAN MUNGKIN BUAT ANDA TERTIDO ATAU SKIP... TAPI AI TAK PEDULIK! AI NAK TULIS JUGAK....


Time2 lepas raya ni la pulak barang nak habiskan? Apa yang habis? Product muke aku ler... bagi aku mmg murah... tapi kalau barang tu habis sekaligus masak jugakkan?!


Tapi tak pa, nak cantik punya pasal... tak pa la... kang aku korek la mana2 lubang duit aku kalau habis... wakakak... ada ker duit suki oooiiii?


Melihat pada org lain pakai product muke mahal2 aku jadi gerun... mak aiii akak tak mampu dek non nak pakai beratus2 ni... contoh dekat meh adik aku... hahaha... kasi kutuk dia sikit... berapa banyak product dia pakai tak leh lawan oooo product aku ni... sampaikan dia pun balik pada apa yang aku gune... ni dia jump kat product lain la... oklah nampak la kesan... tapi tak pa... nak kongsi dengan korg semua...


Aku syukur la sbb tak ada masalah kulit... cume masalah besar kulit yang kering sampai kuar jeragat... jeragat tu tahu tak? Yang muke mat salleh ada tu (chewah gune contoh mak salleh) kuikuikui... very the perasan aku ni... seyes aku ada masalah tu, sangat ketara... ni gara2 gatal tangan le ni nak menerai... sebelum aku masuk Kolej, kulit aku macam momtot baby tau... bersih and very the red2 kalau kena panas... sayangnya akak debab dulu... so bersih macammana pun tetap buruk di mata org... dengan rambut afronya... mak!!! sangat mengerunkan...


So berbalik la pada kegatalan akak tu,kan... masuk KYM aku macam teruja la... kawan dok cuci muka, than pakai pelembab la, penyegar la... macam2... so rasa ingin tahu tu nak... first product aku tray "Oil of Ulan" A.K.A "Oley" sekarang... pakai pelembab je... seyes sebelum dia tukar nama lagi elok dr sekarang ok! tak tahu la tapi tak serasi... aku pakai lama juga... dr penggunaan pertama sampai ke akhir aku beli...


Lepas tu kulit aku jadi lain la... ingat problem product... tukar ke Loreal... habis! Jeragat aku sebatu dah nampak! Tak suko....


Than aku di perkenalkan dengan Vannesse... memula pakai basic je... sekali tu... wow! Semua org tegur ar!!!akak suke! Siapa tak sukekan? Korg mesti tak pernah dengarkan?Sbbnya bila org tanya aku senyum je... dengar product tu semua macam pelik... elok ke?!


Aku tak tahu sejauh mana cerita ni, tapi korang pernah dengar Citra Ayu? Ah ada la pulak cerita pengasas ni bercerai laki ambik Citra Ayu, binik ambik Vannesse... hahah aku tak campur umah tangga org!


Sehinggakan aku pernah di panggil ok oleh akak dekat bank ni... akak tu bahagian costumer service... dia panggil aku, cuaklah jugak waktu tuh... dia bisik kat aku "Adik pakai apa yek? Muka bersih je..." Vangga gila akak!! Fuyoooo... nak jawab "Ni air sembahyangkan... beramal la selalu" Hakkkkkkk tuiiiiiii.... belagak pulak yo... well sharing is caringkan? Aku pun bagi tahu... macam biasa la bila sebut je, terkemut2 dia pikir product apa tu,kan?


Agak sedih bila tengah sedap dan selesa pakai product ni tetiba boleh stop pengeluaran... so aku pun sedihlah... try la Reene la, Shadira la, Munah la, Zabedah la (hahah ni semua aku create jo), tak berkesan... tak pernah org tegur kulit muka aku dah lepas tu...


Tapi tah macammana, sbb akak yang aku gi facial tu, dia mmg ambik balik Vannesse ni... uh buat come back you all! Apa lagi tak lengah aku beli...


Aku agak puas atilah... average product Malaysia ni barang dia mesti RM 60 ke atas... tapi aku hanya mampu pakai ni sbb murah... dan tahan lama... aku pakai 6 bulan lebih tak habis ok! Barang dia paling mahal RM 45 itu pun massage cream dengan srub... tu berapa kali pun pakai... 2 kali seminggu jerk....jenis aku yang malas ni... erm 6 bulan pun banyak lagi... kuikuikui...


Ini yang aku beli semalam... cost me RM 70 tuk 2... uhhh ketaq oooo... Tapi facial cleanser tu cepat la habis... cepat pun habis aku punya penggunaan pun boleh tahan 2 bulan... oklahkan.... bukan ko nak buat body form pun...Moisturiser aku ni last aku beli 6 bulan lepas... ha! ambik ko... aku gune pagi je... oklah very the lembut ooo pipi...


Memula aku gune basic dan sekarang aku rasa aku dah guna semua... mmg tak ada masalah... aku ni kulit orang kampung... so pakaila product org kampung iyo... yang paling kiri tu, bedak sejuk... aku beli nak dekat setahun kot... aku tak pakai sangat kecuali tumbuh jerawat... so tak tumbuh tak pakai da...second tu pimple lotion... ada sekali tu aku kuar macam jerawat kecik2... panic jugak... lama gila ok! tak surut2... pakai ni Alhamdulilla satu pun tak tumbuh (uiks... jangan riak... org kata jerawat tak leh teguq, kan kuar!), no tiga tu tea tree toner actually adik aku punya... dia tak pakai so aku ambik... tu muke jerawat rasanya. Than make up remover yang sangat wangi oooo...moisturiser, Facial Cleanser. Botol kecik tu 30ml mahal nak mampus ok! RM 35 sama harge yang besar... berkesan jugak... aku aply kat leher sbb leher aku bermasalahla... kurang sikit la, kalau tak ketara... than yang orange tu cream siang, more to sunblock, dan cream malam pakai malam... sebelah tu massage cream muka... sajer je beli gatal tangan...kesannya muka lebih pejal...mak aku suke cocok muka aku... hehehe

Sekarang dah save sikit tak gi facial da... sbb buat kat umah... aku kan rajin... gedik sikit kalau part ni... heheheh... mak aku penyokong kuat oooo... patut akak tu ambik mak aku jadi assistant dia la... promote baikkkk punya...

Oklah itu je aku nak kongsi... kihkihkih...

Korang cari ler sendiri ok! aku sajer je cerita... wakakaka...

The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

7 comments:

Unknown said...

cida,
cam menarik utk dicuba ni...
akak pun pakai olay...kalu rajin pakai kalu x mls..rasa muka pun dah cam tepu...
pastu pakai product bodyshop..mak aihhh rege dia takur gak..tp lbih kurang cida la...6 bulan br abih...

ni vanesse ni mana nk carik? xde trial pack ke?

Suki Cida said...

kak ellyn rasa ada trial pack... tapi tak tahu jenama ni susah nak jumpa sbb kawan semua cari2 tak ada... tapi product ni bagi permulaan dia akan mengelupas... kalau banyak sangat kulit mati lagi banyak dia mengelupas,kalau kak ellyn jenis tangan tak gatai nak kaco, ok je... ramai kawan cida tak tahan sbb dia mengelupas, but tak la teruk macam product lain. Tak tahu la mana lagi ada jual :) cida bernasib baik sbb depan umah cida ada jual... hehehe

Deqna said...

byknye yg cida pakai.. penuh meja solek... biasalah pompuan kan..kita pun sama

Suki Cida said...

deqna- hahah nasib baik single... kalau kawin mamti nak bahagi tempat...kahakahakh

iKHMAR said...

Mak aiiih,
manyaknye...Huhuhu, xper la akak kan dah keroje.Bole la..Rajin lagi tuh...Hehehe

Hasra_Razali said...

cida...hang saje je wat entry ni ekk....hasra smpai skrg tak jmpa2 carik ni tau...cida jadi la dealer product ni, leh hasra order ngn cida...cida pn ambik komesyen...tp kalau hasra free of charge la kot...kuang kuang kuang...

Suki Cida said...

ikhmar - haiyak? tunggu awak dah kerja dan dah pandai melawa yek... mesti minta mak belikan sama

hasra - hahah sori cida tak minat ler nak menjual2 ni... promoto bole... tak pa nanti cida try cari tuk has ok