Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, September 9, 2009

Tertinggal suda ini Entry

Sept 4, 2009, me and Zamani rushing to KLIA... since Jay is going back to Dublin... sob sob... Flight kul 12.00 am telah delay to 1.30 am... walaupun tuan diri cakap tak yah hantar, but nak juga hantar... heheh... Zamani pun ok je... so Jumaat tu lepas buke, solat magrib than gi Putrajaya sbb janji nak gi dengan ibu and ayah...
Sampai sana kul 9.30, itupun ayah dah bising lambat, dia kata takut jay masuk awal... lor tahu la... gue siang2 sudah berbalas sms dengan dia... Frust aku sbb Marina tak beli kek!!! nak marah ni... dia pun terkilan sbb kereta full and nak bawak kek susah... so penganti kek??? Lemang... wakakak very the lawak la... kasi Jay rasa lemang sblm naik flight... tapi dia tak heran pun, yang heran org yang dok hantar dia kat KLIA ni... hahah, laki aku nasib tak cari susu...kalau nak makan dengan susu, aku pakai susu si pidah je... tettttttttttttt.... marah Fida oooo... kembang tekak aku kalau itu terjadi... ahak!

so we wait til Jay masuk dlm kul 1.00 pagi... mata sekoq2 dah nak katup... biasalahkan lepas buke, mesti la mengantuk.. memula segar sorg2... lelama semua duduk depan Jay dengan beraninya melelapkan mata kat kerusi... hahahah... siap aku cakap kat Jay... "Bila ko nak masuk ni??? Hahahah"
Nazmi faiz - 2 years-

Naufal Faris -3 year-
Tapi laki ku bz melayan Naufal and Nazmi... oh Zamani mmg sayang and suke bebenor nak melayan Naufal and Nazmi... Nazmi biasalah, first time jumpa dah mesra alam... si abang memalu... injin tak panas lagi... dok sibuk ajak Pak DONG main Aloplan kat KFC... pak long asik ilang je... bila pak long jumpa mak long jerk, Nazmi tarik pak long gi lagi... lelama mak long pun join the club...

Aloplan yang diorg sebut... puas jugak aku try nak tangkap apa diaorg cakap... rupanya taman permainan dekat dengan KFC... adooiii macammana diorg leh jumpa tempat ni, pun aku tak tahu.

Nazmi tak tahu nak panggil Zamani apa... bila Zamani ilang dari pandangan mata dia, dia dok menilau cari Zamani... tanya aku...

Nazmi :- Aner? Aner?
Aku :-Maner apa, sayang?
Nazmi :- Aner???? ~ Muke nak nangis~
Bila nampak Zamani, dia lari ligat bukan main, siap peluk lagi... ooooo aner pak long...


See dia nak Zamani depan mata dia... ilang kejap dia mula la aner, aner... tak habis2... sian aku tengok... laki aku biasalah lagi menyakat sorok2... geram pun ada... kalau budak perempuan mahu dah jerit nangis tengok tak adakan??? Sampai aku terpaksa marah Zamani sbbnya Nazmi dah mule nak nangis cari pak long dia tak ada depan mata... ahak! garang tak bini ko Zamani???

Ha... gitu la... diorg takut nak naik sendiri... takut kapal terbang ni berlepas agaknya... siap bye2 Zamani dengan aku kat bawah...
Semua org dok pandang aku dengan Zamani... hahaha... happy family ka? Alhamdulilla... mesti diorg ingat wah pasangan ni mude (mude ke???) anak dah 2 plus isteri mengandung (sbb pakai uniform) ahak! tak pa i like! Kalau jodo aku awal may be macam ni kot anak aku... hahaha... deret.... wahhhh gitu...pasang angan... mude lagi... by 29 dah dpt baby, tunggu 2 years add sorg lagi... heheheh... anak wei... rezeki... chewah aku plan baik, sekali bersalin sakit, tengok2 serik nak mengandung... tapi melihat pengalaman kawan2... diorg bagi tahu, when u see the baby, hilang sakit tu... wahhhhh yer ke??
Rayyan pun ada... sian anak buah aku... terpaksa la atuknya layan... bukan main suke tengok abang2 main... nanti eh... Rayyan dah besar baru boleh main eh...

Sila tahu Nazmi suke dengan lelaki...kalau perempuan haram la dia nak hanya dengan mak dia je dia nak... sampaikan dengan bangla tak kenal pun dia nak... janji lelaki,kan... tapi dengan aku dia tetiba je dtg duduk... pastu siap baring kat bahu aku... ~ami penat arrrr~ aik... tak cari pak long lak??? Penat cari mak long??? hairannnnn....

Than bila si abang tengok adik bermesra alam dengan mak long and pak long, dia pun dtg duduk...happy nak ambik gambar... arrrr bestnya... rasa nak banyak2 anak la... ahak! i love kids...

Time diorg tengah main, diorg nampak kapal terbang kat tepi2 tu... si naufal bukan main lagi happy siap berbual dengan aku dengan Zamani...

Naufal :- Ari tu Aufal naik aloplane...
Zamani :- Yer ke... gi mana?

Naufal :- Entah, gi umah busu Din kot... (Jay)

Aku :- Bukan... aufal dengan azmi gi umah cik ery....

Sbb diorg baru balik dr Kuching melawat si Cik gu Hary kat sana...

Naufal :- HA! Umah Cik Hery... umah Cik Hery lawa...kalah umah kita... kan baby?

Hahah Nazmi main angguk je...Umah Cik Hery ko lawa??? kat mana tu Kuching (hotel) ke Kapit?? wakakak...


Kami meninggalkan Jay sorg kat cafe bersama mak-mak dan bapak2... hahaha... bulan 12 ni dia balik balik, buat practikal kat sini... 14 feb balik Dublin balik... cis! tunggu ler aku bersalin dulu busu din! Korang mesti confuse, Busu Din dengan Jay org yang sama... hehehe... jangan tanya aku asal dia org panggil dia Jay... malas cerita panjang...time ni aku dah tak larat dah... Si Naufal dok ajak pak long main lagi... so kami mengunakan si Kak Mira lak layan dia... masuk sorg2 dlm troli barang pastu tolak satu KLIA... happy bukan main lagi... yang lain mengantuk, dia tak mengantuk... ahak!
Me and Jay... hahah abaikan muke aku yang macam org giloz... mengantuk uolzzz... anyway org kata muke ku nampak cengkung... apakan??? yer aku tak puasa, tapi tak bererti im enjoying ok tak puasa... ku tak puasa sbb kena makan ubat...plus minum air..anyway rambut aku macam singa lapar... haha... erm nak kena bonding tunggu bersalin sbb org kata tak elok, bau bahan kimia not gud for baby... cadangan suami ku??? "Ayang pakai la tudung... tak yah susah2...nak pening-pening, buang2 duit nak buat rambut bagai"
Ok no komen :p



Sesi beramah mesra dengan budak2 kali terakhir... ni yang best sbb Jay tanya Nazmi
Jay :- Mi ni siapa ni Mi?
Nazmi garu2 kepala... apa eh...tengok muke Jay...
Jay :- Ni pak long (tunjuk Zamani) , Ni mak long ( tunjuk aku....)
Nazmi :- Ooooo ni Pak Dong (tunjuk aku...) ni Mak dong? (Tunjuk Zamani)
Jay :- Bukan la... Ni pak long, ni mak long... mcm mana ko sebut Pak Dong Mak Dong ni???
Cute eh... gelak... sajer buat lawak. Mati2 panggil aku Pak Dong, Zamani Mak dong... Time nak balik pandai lak panggil Zamani , Pak Dong! Ambik Ami... ha...

Tepat kul 1.00, jay masuk... akhirnyaaaa... ahak jahatkan aku... heheh idok la... kali ni tak sedih macam biasa sbb tahu dia nak balik bulan 12 ni... mak ngan and pak ngah pun tak nangis macam biasa... cume drama queen kita la kak Mira... aku nak ambik gamba dia tapi tak dpt lak... hehehe... sedih bukan main lagi...
Apa pun... jay see you this dec... take care...

Luv from us...
-----------------------------------------------------------------------------
Ok since aku terupload gambar ni.... tahu ni hasil kerja siapa????


Siapa lagi kalau bukan anak dara Che Ta... Kak Aisyah kita tu.... tunggu je la dia ada pasebuk dengan belok... mmg dah boleh di terima hasil kerja dia... macam ni mak long dah tak perlukan siapa2 la... aisyah je la ambikkan senang :p

The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

No comments: