Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, November 3, 2009

Hapy Bithday Aliya Farhana... 30 Oct 2009

Haloha... 3 ari cuti... masuk kerja mmg melambak kerja aku... tapi still nak blogging kan... i miss you all la... hehehe thanks sbb sudi jugak korg baca blog aku yang org kata tak best ni kan... ada jugak request2 nak suruh invite... me terharu... walaupun this blog aku hanya open to relative and family... tapi tengok banyak bebenor (banyak ke????) silence reader... hep hep... korang eh... kalau aku tak private ini blog... aku tak tahu pun kewujudan korang... kih kih kih... tapi aku ada sebb kenapa aku private blog ni... nanti la... lama sikit aku open balik... cheh!!! aku baru nak kump duit nuffnang tau... tapi duit tak memberikan apa-apa... sbb i prefer hati tenang dari nak berhadapan dengan benda yang menyakitkan hati...

Ok... panjang lak cerita... 30 Oct 2009... birthday che Aliya kita yang pertama... memula tu macam tak ada plankan... tapi last minit MR Ana dengan Che Ta suruh ke umah mak, sbb diorg nak buat sambutan kecil tuk Aliya...



Kek tuk Aliya... aku tak makan sbb Ijat kata manis giler2.... maklum la... akak kan ada sakit kencing manis... terbayang kek kak pnut... *wink wink*

Menu malam tu...KFC... wahhhh ayam gorengggggg....well semenjak mengandungkan, ai very the like ayam goreng... nak tibai 2-3 tapi ku sedar diri... lagi pun aku tak berapa sihat malam tu... idung tersumbat

Family semua serba ungu... ai likeeee.... ermmm dua2 nak potong kek.... Che Aisyah pun sama jugak nak join potong kek... Aliya tak sangat sbb dia tunggu nak makan kek... yehhhhh.... Happy Bithday Aliya... *Jawapan Aliya :- Eh Eh Eh... Ummmmmmmm*

Birthday Gurl... one year sudah...first time ku jumpa dia, baru berusia 2 bulan... Che Ta lepas pantang... sekarang dah besar... wei... almost one year ok... tetap tak mo dengan mak long tau...

Che Aisyah memalu malam tu... naik hangin dengan mak long... kih kih kih... tak mo ambik gambar... gambar dia pun dia tak nak ambik... aku suruh dia ambik gambar majlis pun dia tak nak... or may be she know tok mama dengan Wan nak jalan jauh 2 hari lagi... tu yang dia duduk dengan Tok mama je...


Bagus kalau org lahir hujung2 bulan ni... mmg ada rezeki hadiah la nampaknya tiap2 tahunkan??? aku dengan Zamani tak tahu nak belikan Aliya apa... so kami ambik peluang beli la dia permainan... walaupun ku tahu Che ta mesti dah belikan tuk Aisyah dulu... alah permainan wajib bebudak... Tok mama dengan Wan lak, macam tahu2 je kek minnie mouse... so patung mickey and minnie for Aliya dan Aisyah... ooo Aisayh pun kena beli sama... kalau tak... perang besar... as for me pun aku belikan Aisyah something... siap balut lawa2... sbb aku tahu dia pun nak sambut sama juga....

Mr Ana menjaga ke??? main sama rasa2nya??? kui kui kui... che ta dok perhatikan je ke?? kui kui kui... aisyah cube mengajar Aliya nak main...

Since mak dengan abak nak pergi haji, org dah start datang umah tuk menziarah mak dengan abak... kedatangan Tok Nah (mak che ta) malam tu mengejutkan... hehehe... rajin datang sorang dari Alor Star...


Than tak lama lepas tu plak... adik abak lak pak anjang dengan mak anjang datang melawat.... mereka dr kompleks tabung haji jugak sbb hantar kawan katanya....

As for me, aku dengan Zamani akan menjadi warden tuk Ijat, Awie dengan Fifi... heheheh maka kat umah kena la kemas2... sbb weekdays will be kat umah mak, weekend lak lepak Putrajaya... so umah Klang akan kekosongan... akan dtg pun sbb nakbagi si pumba dengan zazu makan sahaja... so ulang alik la dr Shah Alam ke Kelang...


Than malam kejadian lak si Pumba boleh nak beranak... sian anak dia sekor je... itu pun mati... aku bagi tahu ibu... dia dah tak sedap ati, minta aku ambik sbb dia kesiankan Pumba... bule?? Kang aku bersalin tak panic macam tu... awas ibu ku... ahak! tu yang tak dpt nak tolong mak... sbb mak kata ahad ni mak nak masak tuk org dtg... rupanya on sabtu mmg dah banyak org yang dtg umah... kesian mak tak ada siapa hanya dia dan ijat... mak lak tak nak call aku dengan Zamani, dah lewat malam baru bagi tahu org dtg tak terhenti... aku jadi serba salah... yer aku tahu aku ada pun tak mendatangkan faedah... ahahahaha... tapi at least takat basuh2 pinggan, kemas2 apa patut pun dah ok dah kan???


Tapi aku kat umah pun dok iron baju aku dengan Zamani... heheh pemalas... 2 minggu tak gosok baju... nak pakai baru gosok... ibu lak dtg umah, dia bersihkan peti sejuk... jadi tempat menyimpan barang2... sampai 2-3 bulan lamanya... so dah clean and clear... perhhhh... thank to ibu jugak la...kalau tak mmg pengsan aku nak buat sorg...

Anyway aku suke sangat melalut... hahah satu entry masukkan cerita 2-3 jenis ceritakan??? kui kui kui... ku endkan entry ni dengan gambar di atas... Che ta melayan dua org putrinya... bermain... hope both of them having fun that nite... to Aliya... wishing you happy bithday... walaupun dah lopeh.... heheheh
The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

No comments: