Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, February 11, 2010

Pagi yang membara!

Zamani :- Ayang kunci umah ayang mana?

Aku :- Kat beg...

Zamani :- Betul ke kat beg? Kang esok B gi kerja, ayang terkunci pulak

Time tu aku tengah 'pisat-pisat' baru bangun tido nak naik atas...

PAGI NI????

Tah kenapa suami ku call pagi... selalu sms jerk... bila dengar ring tone pujaan hati ku! maka berlari ku angkat phone...

Zamani :- Dah bangun?

Aku :- Oh sudah... baru je lepas mandi ni...

Zamani :- Aik lambatnya... gi kerja kul berapa?

Aku :- Opis org kan dekat... kul 830 pun boleh kuar...

*Nada velagak!*

So lepas siap turun semua... ku lihat kunci ku tiada tergantung di tempat letak kunci... so seluk dalam beg, kunci opis dengan kunci kereta ajo...

Panic! Panic!

Bukak pintu... pintu gril terkunci...

Ni kalau bagi tahu laki aku ni mau dia marah! What to do??? Opis dah kuar notice, semua cuti di bekukan tuk CNY ni... hanya cino je layak mohon cuti... terduduk kejap...

Terpandang sesuatu

Kunci pagar ada dengan kunci kereta... tapi aku dlm umah nak kuar macammana??? hanya satu! Lalu pintu belakang! oh noooooo... aku lemah tul nak kuar kat belakang tu... bau busuk la! org dah wangi2 ni... first call ibu... tanya kot2 ada kunci spare???? erm en Rusli dah ilangkan... nak tak nak kena lalu belakang...

Pejam mata... dah la seliper belakang umah aku ni buruk!!!! kotor lak tu... pasni confirm ajak en Zamani beli crocs kat up town... hahahah nak bergaya jugak sliper belakang mahal....

Bukak pintu belakang bau macam harammmmm... cepat2 ku jalan... ke pintu depan... bukak pintu pagar sbb kunci mangga pintu pagar ada kat kunci kereta... than masuk, ambik kunci!

Perhhhh membara! Start kereta plak terperasan lampu tak tutup... kerja en Zamani la ni... sampai opis tepat kul 845 pagi... nasib baik opis dengan umah den dokat ajo... kalau idok??? mampuih!

No comments: