Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, March 1, 2010

Aliya....and Aisyah....

Last weekend... biasalah menghabiskan masa umah MIL... sejak abang Jamani kerja 'sip' ni... hujung minggu dia lebih suke nak tido kat uma... alasan dia bole bangun sampai lewat petang... kalau bini memekak pun dia baling lembut bantal kat bini je... tapi kalau mak abak bersuara, mau kelibut dia bangun... padan muke!

So agak boring sbb sejak dia sip 5 pagi ni mmg tak berpeluang tido umah mak. Datang je... so hujung minggu lepas, dia bangun biasa la pukul 3petang... sementara nak tunggu dia bangun, tugas akak bersihkan umah, buat sarapan AKA mmg lunch terus la...

Sampai umah mak ari tu main2 dengan Aisyah... Aliya mud hari tu baik...dia baca blog aku ka??? hahaha... hulur tangan je kat aku tuk di dokong...

Ok dalam hanbeg aku, bukan sahaja beg make up tuk aku... tapi aku sediakan sekali tuk si Aisyah... sbb pak long belikan mak long make up MAC maaaaa.... kang kena sound pedas plak...

"Ai beli mahal2 tuk ayang, aisyah pakai... baik beli murah je..." Pot pet pot pet...so dengan bangganya dlm handbeg aku mmg ada satu beg tuk si aisyah... main la... jahanam pun tak pa, janji dari beg kecik tu... heheh... macam ada anak perempuan je... mmg ada pun... Aisyah anak mak long kan kan kan??? ampun che ta...

So kalau dia bukak handbeg aku, aku akan warning dia... Aisyah punya beg kecik tukan? Jangan ambik yang besar eh, kang pak long nampak, dia marah kita.... Aisyah pun tahu pak long da la baju buruk! kedekut! wakaka lariksssss... Ok mak long, Aisyah ambik yang kecik ni tau...

Lepas tu, bukan takat aisyah je... Aliya yang muke ketat sepanjang zaman dah gediks nak make up jugak... pandai lak tu... kalau dah perempuan tu perempuan jugak...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Aliya buat apa tu????

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Nampak beg kecik tu? Make up tuk Che Aisyah kita... Che Aliya pun sibuk nak pakai. Perlukan aku isi pouch kecik yang isi make up tuk Aliya plak??? Sila tahu yer aku bawak beg make up tuk Aisyah ke mana sahaja... bila nak make up, tengok beg kecik tu, teringat dia... budak lain nak main aku tak bagi ok! Gurl stuff! Aku bukan tak nak bagi Aisyah bawak balik, but most of time kalau jumpa dia, jalan2 dengan dia, for sure kerja kami mengedik make up...


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Sekarang aliya botak... nanti rambut macam kak long, Aliya nak make up jugak...
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Habis dah bedak di sapu satu muke... nampak tak puteh je tu??? aliya ari tu in gud mud...
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Che Aisyah tak tentu arah bila tengok Aliya ambik gambar dengan mak long ni....
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
I wish i could have two beautiful kids like them... sob sob... bole tukar2 make up dengan aku... hehehe... yer ke??? Ke abak botak lagi kena beli two set... for mummy dan doter nanti??? Kalau baby boy dah tentu rambut ibu puteh sbb kena beli game 2 sekali... ahak!
Berangan dulu tak pakan??? mana tahu impian tercapai? aminnnnn

1 comment: